El reinu de Laos yera un estáu soberanu dende 1953 hasta avientu de 1975, cuando'l Pathet Lao derrocó al gobiernu y creó la República Democrática Popular Lao.[1] Teniendo en cuenta l'autonomía en 1949 como parte d'una federación col restu de la Indochina francesa, el Tratáu Francu-Laosianu de 1953 estableció finalmente un Estáu soberanu ya independiente: Laos.

Reinu de Laos
(de 1947 a 1975)
estáu desapaecíu
Himnu nacional Pheng Xat Lao (es) Traducir
Alministración
Capital Vientián
Luang Prabang
Forma de gobiernu Monarquía constitucional
Llingües oficiales laosianu
Miembru de
Xeografía
Coordenaes 17°58′00″N 102°36′00″E / 17.966666666667°N 102.6°E / 17.966666666667; 102.6
Superficie 236800 km²
Llendaba con República Jemer (es) Traducir
Demografía
Población 3 100 000 hab.
Densidá 13,09 hab/km²
Economía
Moneda Kip laosianu
Cambiar los datos en Wikidata
Palaciu real en Luang Prabang

Pero esto fixo ensin establecer quién gobernaría'l país. Nos años siguientes, tres grupos llucharon pol poder: los neutralistas pol príncipe Souvanna Phouma, el partíu de derecha que sofitaba al príncipe Boun Oum de Champassak, y l'esquierda, representada pol Frente Patrióticu de Laos sofitáu per Vietnam (agora llamáu Pathet Lao) pol príncipe Souphanouvong y el futuru primer ministru Kaysone Phomvihane.

Gobiernu editar

Tres el Tratáu Francu-Laosianu de 1953, que dio la independencia de Laos, el Real Gobiernu de Laos tomó'l control del país. Esti tratáu estableció una monarquía constitucional, con Sisavang Vong como Rei y el Príncipe Souvanna Phouma como primer ministru. Nesti momentu, Luang Prabang foi la capital real.

Munchos intentos fixéronse pa establecer los gobiernos de coalición: un gobiernu d'unidá nacional foi establecíu en 1958 pol príncipe Souvanna Phouma, pero namái sobrevivió unos meses. El presidente del Gobiernu, que según la Constitución designó a los sos ministros y recibió l'asesoramientu del Rei, fixo un tratu col so hermanu, el príncipe Souphanouvong: Souvanna Phouma dio a los comunistes de dos asientos nel Conseyu de Ministros, y a cambéu Souphanouvong integraría 1500 de los sos 6000 tropes comunistes nel exércitu real. Al so mediohermanu dióse-y el cargu de Ministru de Planificación, Reconstrucción y Urbanización, ente qu'otru miembru del Partíu Comunista foi nomáu ministru de la Relixón y Belles Artes

Fuercies armaes editar

El Reinu de Laos estremar en cinco rexones militares. L'exércitu estremar en tres rames: el Real Exércitu de Laos, la Real Marina Lao y la Real Fuercia Aérea Lao, que taben sol control del Ministeriu de Defensa en Vientián.

Estaos Xuníos suministró a la Real Armada con venti barcos de patrullaje fluvial y dieciséis llanches de desembarcu anfibiu. Ente 1962 y 1971, los Estaos Xuníos apurrió a Laos $ 500 millones de dólares n'ayuda militar, ensin incluyir el costu de fornir y entrenar a les fuercies irregular y paramilitar.

Rellaciones esteriores editar

El Gobiernu del Reinu de Laos tenía estreches rellaciones colos Estaos Xuníos, quien dio sofitu y ayudó na campaña contra'l Pathet Lao y el movimientu comunista de Vietnam del Norte. El rei Savang Vatthana visitó los Estaos Xuníos en 1963 p'axuntase col presidente Kennedy.

Laos foi tamién sofitáu por Francia, Australia, Birmania, Tailandia y Xapón.

Cayida del gobiernu editar

En 1960, metanes una serie de rebeliones, españó la llucha ente l'Exércitu Real de Laos y el Pathet Lao. Un segundu gobiernu provisional d'unidá nacional formáu pol príncipe Souvanna Phouma en 1962 fracasó, y la situación deteriorar a partir d'entós, una y bones el conflictu en Laos convertir nun focu de rivalidá ente les superpotencies.

Sollertáu pol creciente poder ya influencia del Việt Minh, y por medrana a la espansión del comunismu, Estaos Xuníos empezó a emprestar ayuda a Laos en 1953, nun procesu que nicia corrupción xeneralizada dientro del Gobiernu del Reinu.[2] la participación d'Estaos Xuníos volvió aumentar na década de 1960, cuando, en respuesta a lo que percibió como un intentu comunista sofitáu polos soviéticos de tomar el poder en Laos[ensin referencies], Estaos Xuníos llanzó una guerra tapada en Laos, que representaba una violación direuta a la Convención de Xinebra[ensin referencies]. Trátase d'una gran cantidá d'ayuda militar, incluyendo l'entrenamientu y equipamientu de les fuercies del xeneral Vang Pao, na provincia de Xieng Khouang por Fuercies Especiales d'EE.XX., y el treslláu d'homes y equipu a Laos dende Tailandia peles llinia aérees comerciales de la CIA, Air America.[3][4]

Finalmente, consiguióse un alto'l fueu en febreru de 1973, tres los Alcuerdos de Paz de París ente Estaos Xuníos y Vietnam del Norte. N'abril de 1974, establecióse otru Gobiernu Provincial d'Unidá Nacional, una vegada más col príncipe Souvanna Phouma como Primer Ministru. Sicasí, nesti momentu, les zones controlaes poles fuercies del Pathet Lao tomaben gran parte del país, y dempués de la cayida de Saigón n'abril de 1975, avanzaron sobre la capital.

El 2 d'avientu de 1975 en Vientián, el príncipe Vongsavang presentó la carta d'abdicación del rei Savang Vatthana al Pathet Lao. La República Democrática Popular Lao foi establecida col príncipe Souphannavong como Presidente. Kaysone Phomvihane actuó como Primer Ministru y Secretariu Xeneral del Partíu Popular Revolucionariu de Laos .

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar