Relixosidá popular

Relixosidá popular ye un conceutu de les ciencies sociales nel ámbitu relixosu, especialmente de l'antropoloxía de la relixón, de la socioloxía de la relixón, la historia de les relixones y otres ciencies de la relixón. Dacuando utilízase de forma intercambiable otres espresiones, como la de piedá popular, que de forma estricta nun son del tou equivalentes.

Procesión en Chile.

Identificar cola forma en que vive la relixón el pueblu entendíu como pueblu llanu; n'oposición terminolóxica cola relixosidá oficial, que ye la de les élites, los intelectuales y la xerarquía eclesiástica. Dalgunes de les manifestaciones de la relixosidá popular pueden ser consideraes como supersticiones pola relixosidá oficial.

Les diferencies ente dambes relixosidaes son esencialmente dos:[1] que la oficial considera de la máxima importancia la hierofanía fundacional (la manifestación de lo sagráu) ente que la popular centrar nes práutiques rituales y na forma de caltener una rellación propiciatoria coles entidaes sobrenaturales; y que la oficial tresmitir por aciu mecanismos de socialización internos de les instituciones relixoses (como'l reclutamiento del cleru, los seminarios y otres instituciones d'enseñanza relixosa reglada, que lleguen a tolos niveles -catequesis, escuela dominical-) ente que la popular facer nel ámbitu familiar y local por aciu vivencies coleutives de too tipu (tradiciones populares, festividaes, pelegrinaciones, romeríes, procesiones, ritos de camín -ente la vida y la muerte y los distintos estaos o edaes-, elementos de la vida cotidiana -gastronomía, indumentaria, etc.-). Tamién podemos considerar que la relixosidá popular ye una manifestación de la fe vivida de cada persona y que nun podemos considerar que sía negativa en cuantes que solo cada unu puede responder de sigo mesmu y la so creencia.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Dupront 1987, citáu en Manuel Marzal, Popular religiosity, Blackwell Encyclopedia of Sociology, George Ritzer, 2007, ISBN 9781405124331