República Federal de Yugoslavia

La República Federal de Yugoslavia foi un estáu européu qu'esistió dende'l 27 d'abril de 1992 hasta'l 4 de febreru de 2003, siendo'l socesor llegal de la disuelta República Federal Socialista de Yugoslavia. Taba integráu poles repúbliques federaes de Montenegru y Serbia, y tres el so cambéu de nome auspiciado por presiones estranxeres[1] pasó a denominase Serbia y Montenegru.

República Federativa Socialista de Yugoslavia
Yugoslavia
República Federal de Yugoslavia
(de 27 abril 1992 a 4 febreru 2003)
Serbia y Montenegru
estáu desapaecíu
Bandera de Serbia y Montenegro (es) Traducir escudu de Serbia y Montenegru
Himnu nacional Hej Sloveni (es) Traducir
Alministración
Nome oficial Савезна Република Југославија
Savezna Republika Jugoslavija
Capital Belgráu
Forma de gobiernu República
Llingües oficiales Serbiu
Relixón oficial cristianismu ortodoxu
Xeografía
Coordenaes 44°49′00″N 20°28′00″E / 44.8167°N 20.4667°E / 44.8167; 20.4667
Superficie 102350 km²
Demografía
Población 10 659 979 hab. (2002)
Densidá 104,15 hab/km²
Economía
Moneda dinar yugoslavu
Más información
Dominiu d'Internet .yu
Códigu ISO 891 / YUG / ensin valor y YU
srbija.gov.rs
Cambiar los datos en Wikidata
Distintos territorios que componíen la RF Yugoslava.

Historia editar

Formación editar

A partir de 1991, cuatro de les repúbliques integrantes de la República Federal Socialista de Yugoslavia: Eslovenia, Croacia, Macedonia y Bosnia-Herzegovina empecipiaron procesos d'independencia del estáu federal yugoslavu. Esti fechu favoreció l'entamu d'una serie de crueles enfrentamientos bélicos, denominaos Guerres Yugoslaves.

Les repúbliques favorables al caltenimientu del antiguu estáu (Serbia y Montenegru) entamáronse entós como República Federal de Yugoslavia, y anque intentó ser el socesor llegal de l'antigua Yugoslavia, los miembros de la Organización del Tratáu del Atlánticu Norte (OTAN), nun lo reconocieron como tal.

La guerra de secesión que caltuviera con Bosnia dende entamu de la década, remató nos Alcuerdos de Dayton de 1995, roblaos por Slobodan Milošević, Franjo El tođman y Alija Izetbegović.

Nun reférendum celebráu en Montenegru en 1992, el 95,66% de los votos yeren favorables a caltener el llazu d'unión cola república de Serbia. La participación nestes votaciones foi de namái'l 66%, cifra que señala'l boicó realizáu poles minoríes católica y musulmana, según polos ciudadanos que sofitaben la independencia. Estos sectores quexar de que'l reférendum fuera entamáu so condiciones non democrátiques y que'l gobiernu central encargárase de controlar la campaña eleutoral.

En 1996, sol gobiernu de Milo Đukanović, les rellaciones ente los dos repúbliques empioraron (a pesar de los cambeos políticos que se taben llevando en Serbia). De resultes, la cúpula política montenegrina tomó la decisión d'establecer una política económica propia, según instaurar el marcu alemán como moneda oficial (divisa que sería sustituyida más tarde pol euru).

En 1999, la OTAN empecipió una campaña de bombardeos na entós provincia yugoslava de Kosovu, que al intentar dixebrase de la república yugoslava de Serbia empecipió la guerra de Kosovo. Les persecuciones étniques sufiertes pola población civil mientres la guerra, anició que se creara un Tribunal Internacional en L'Haya pa escorrer los crímenes de guerra cometíos. Kosovo quedó so alministración de la Organización de les Naciones Xuníes (ONX), y anque formalmente yera parte de Serbia y, por tanto de Yugoslavia, esperábase qu'un futuru plebiscitu otorgára-y l'autonomía.

Nel 2000, Yugoslavia foi finalmente almitida de nuevu na ONX, dempués d'años de suspensión. Per otru llau, el gobiernu decidió camudar la estructura del estáu y soterrar definitivamente'l nome de Yugoslavia.

Separación definitiva editar

En 2002 los gobiernos de los dos entes que formen la federación llegaron a un nuevu alcuerdu col propósitu d'ameyorar la cooperación ente dambes. El 4 de febreru de 2003 aprobóse una nueva Carta Constitucional, y l'estáu foi reestructuráu, amás camudóse'l nome pol de Serbia y Montenegru.[2] Sicasí, diversos grupos empezaron a primir pola independencia de Montenegru, que foi aprobada al traviés d'un plebiscitu realizáu'l 21 de mayu de 2006 por un 55,5% de los votantes.[3] Finalmente, el Parllamentu de Montenegru proclamó la independencia del estáu, el 3 de xunu de 2006. L'estáu foi reconocíu nos díes posteriores por diversu estaos del mundu, incluyendo Serbia, el 15 de xunu, y finalmente ingresó como'l 192º miembru de la ONX, el 28 de xunu.

N'años recién tanto Serbia como Montenegru adelantraron contactos pa empecipiar negociaciones cola Xunión Europea, al envís de buscar l'ingresu de dambos estaos como miembros d'esta organización continental.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. MCN Biografíes «Kostunica, Vojislav (1944-VVVV).» Consultáu'l 13 d'ochobre de 2012
  2. «Sume Yugoslavia». BBC 04.02.2003. Consultáu'l 26 d'agostu de 2007.
  3. «La decisión de los montenegrinos de dixebrase de Serbia: Comentarios na prensa europea». Deutsche Welle 23.05.2006. Consultáu'l 26 d'agostu de 2007.

Enllaces esternos editar