Deutsche Welle (DW, que n'asturianu puede traducise como Onda Alemana) ye'l serviciu de radiodifusión internacional d'Alemaña. Con sedes en Berlín (televisión) y Bonn (radio y sitio web), informa sobre Alemaña, sobre la Xunión Europea y sobre'l mundu. Ye financiada con fondos públicos alemanes.

Deutsche Welle
mediu de comunicación de mases, difusora, canal de televisión y public-law institution (en) Traducir
Llocalización
Sede Schürmann-Bau (en) Traducir
Direición Alemaña
Forma xurídica public-law institution (en) Traducir
Historia
Fundación3 mayu 1953
Eslogan Made for minds. (en)
Organigrama
Dueñu ARD
Sector
Industria radiodifusión (es) Traducir
periodismu
Participación empresarial
Propietariu de
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El serviciu de radio de la Deutsche Welle salió al aire por onda curtia el 3 de mayu de 1953 con un discursu del presidente alemán Theodor Heuß.[1] Enantes esistió la Deutsche Welle GMBH, emisora creada en 1924 que nun tien nenguna conexón cola actual Deutsche Welle.

El 11 de xunu de 1953, les entidaes públiques entamaes na ARD roblaron un alcuerdu pa compartir la responsabilidá de la Deutsche Welle. De primeres, la Deutsche Welle foi controlada pola Nordwestdeutscher Rundfunk (NWDR). En 1955, cuando la NWDR estremar na Norddeutscher Rundfunk (NDR) y Westdeutscher Rundfunk (WDR), la WDR fíxose cargu de la programación de la Deutsche Welle. El 29 de payares de 1960, la Deutsche Welle convertir nun organismu públicu autónomu, según una llei federal d'esa fecha. En 1990, absorbió equipos, frecuencies, personal ya instalaciones de Radio Berlín Internacional (RBI). En 1993, la Deutsche Welle encargar de dellos programes en llingües estranxeres de la Deutschlandfunk, emisora que foi asimilada a la Deutschlandradio.

A los servicios por onda curtia n'alemán añadiéronse-yos los siguientes idiomes:

  • 1954: inglés, francés, español, portugués.
  • 1962: persa, turcu, rusu, polacu, checu, eslovacu, húngaru, serbiu-croata.
  • 1963: suaḥili, ḥausa, indonesiu, búlgaru, rumanu, eslovenu.
  • 1964: griegu, italianu, hindi.
  • 1970: pashtu, dari.
  • 1992: albanés, macedoniu.
  • 2000: ucranianu.

Por causa de los socesivos retayos financieros y un presuntu descensu na cantidá d'oyentes, esaniciáronse dellos servicios en llingües estranxeres. En 1998, suspendiéronse les tresmisiones en danés, noruegu, holandés, italianu y sánscritu. En 1999, asocedió lo mesmo coles emisiones en xaponés, eslovacu, eslovenu, español, checu y húngaru.

Dende la so fundación y hasta'l 2003, la sede del serviciu de radio de la DW tuvo en Colonia. Por cuenta de problemes cola estructura d'asbesto de la sede en Colonia, el serviciu de radio de la DW treslladar a les antigües oficines del gobiernu alemán en Bonn.

La señal d'intervalu del serviciu de radio de la DW ye un soníu qu'interpreta un fragmentu de la ópera Fidelio, del compositor alemán Ludwig van Beethoven.

Servicios editar

La Deutsche Welle opera los siguientes servicios:

Tresmisores d'onda curtia editar

Deutsche Welle yera dueña del tresmisor de Jülich (empecipió operaciones en 1956) y d'otres 15 nel sitiu de Wertachtal. Amás, heredó'l tresmisor de Nauen (perteneciente a Radio Berlín Internacional). Dende'l 1 de xineru de 2007, DW yá nun emplega esos tresmisores. Nel esterior, la DW usaba les estaciones repetidores de Trincomalee (Sri Lanka), Kigali (Ruanda) y Sines (Portugal). La repetidora de Kigali destruyir mientres la guerra civil de 1994. Amás, DW utilizaba trés repetidores d'onda curtia y una d'onda media en Malta. Compartía una repetidora nel Caribe cola BBC y tenía un conveniu d'intercambiu con Canadian Broadcasting Corporation (CBC) / Radio Canadá Internacional, que-y dexaba emplegar dos tresmisores en Sackville (Canadá).

DW tenía contratos d'arrendamientu por hores con repetidores allugaes en Novosibirsk y Irkutsk (Rusia), Alma Ata (Kazajstán), Kranji (repetidora de la BBC en Singapur), Bonaire (repetidora de Radio Nederland nes Antilles Neerlandeses), Talata Volonondry (repetidora de Radio Nederland en Madagascar) y Dhabayya (Emiratos Árabes Xuníos).

La repetidora de Sines en Portugal desactivóse'l 29 d'ochobre de 2011, y la planta desmontóse y procesóse darréu como chatarra el 6 de payares del 2012.

Sitiu web editar

A finales de 1994, la Deutsche Welle foi'l primer organismu públicu de radiodifusión n'Alemaña con presencia n'Internet. Naquel tiempu, la direición yera www.dwelle.de. Nos sos primeros dos años, namái apaecíen ellí les direiciones de contautu de los presentadores de los programes. Años dempués, el sitiu camudó de direición electrónica: www.dw-world.de. Nel 2003, el gobiernu alemán aprobó la "Llei Deutsche Welle" que pon a la DW n'igualdá de condiciones con DW-TV y DW-Radio. Nel 2012, el sitiu treslladar a una nueva direición web, www.dw.de, como parte d'una renovación. Dende'l 2015, y col conceutu "Made for Minds", llanzó'l so sitiu web www.dw.com n'albanés, alemán, amáricu, árabe, bengalí, bosniu, búlgaru, chinu, croata, español, francés, griegu, ḥausa, hindi, indonesiu, inglés, macedoniu, pastún, persa, polacu, portugués, rumanu, rusu, serbiu, suaḥili, turcu, ucranianu y urdú.

DW Akademie editar

DW Akademie ye'l centru internacional de la DW pal fomentu de les competencies mediátiques, l'asesoría a medios y la formación periodística. Ufierta un ampliu espectru de programes de cooperación ya instrucción de profesionales de la información y finánciase con fondos públicos. La mayor parte del presupuestu provién del ministeriu alemán de Cooperación y Desarrollu Económicu.[5] N'América Llatina, collabora principalmente con emisores de radio y televisión, con universidaes y otres organizaciones. Los países focu d'atención son Colombia, Ecuador, Bolivia, Brasil y tamién otros de Centroamérica.

Direutores xenerales editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Informaciones xenerales sobre la Deutsche Welle». Páxina del sitiu www.dwelle.de. archivada n'Internet Archive (2 de mayu de 1999). Archiváu dende l'orixinal, el 2 de mayu de 1999. Consultáu'l 4 de xineru de 2011.
  2. DW-TV
  3. radio-via-satellite-summer-2014
  4. Páxina web oficial de la DW
  5. [1]

Enllaces esternos editar