Rexones autónomes de Portugal

división alministrativa de Portugal

En Portugal esisten dos rexones autónomes insulares, amás de los dieciocho distritos alministrativos en territoriu peninsular. Una rexón autónoma portuguesa atópase dotada d'estatutos políticu-alministrativos y d'órganos gubernamentales propios.

Islles autónomes en círculos.

L'Asamblea Rexonal y el Gobiernu Rexonal son órganos del Gobiernu propios de la rexón. L'Asamblea Rexonal ye escoyida por sufraxu universal direutu y secretu, pol métodu de la representación proporcional.

Les Rexones Autónomes portugueses son los archipiélagos de les Azores y el de Madeira.

La soberanía de la República ta representada, nes rexones autónomes, por un Ministru de la República, que los sos nomamientu y destitución pertenez al Presidente de la República so propuesta del Gobiernu.

El Presidente del Gobiernu Rexonal ye nomáu pol Ministru de la República, acordies colos resultaos eleutorales a l'Asamblea Rexonal.

El cargu de Presidente de Gobiernu Rexonal de Madeira desempeñar el conservador Miguel Albuquerque del PPD-PSD, mientres nes Azores el cargu ocupar el socialista (PS) Vascu Cordeiro.

Constitución editar

Les rexones autónomes estableciéronse por cuenta de la so situación xeográfica, económica, social y cultural, según a les sos aspiraciones autónomes hestóriques de les sos poblaciones insulares. Anque ye una autonomía políticu-alministrativa, la constitución portuguesa especifica una conexón rexonal y nacional, obligando a les sos alministraciones a caltener los principios democráticos y a promover los intereses rexonales, de la que refuerza la unidá nacional. La tercer clausa del artículu 255 de la Constitución portuguesa refierse específicamente al caltenimientu de la integridá y soberanía nacionales del Estáu portugués.[1]

== Alministración Según definir pola constitución portuguesa y otres lleis, una rexón autónoma tien el so propiu estatutu políticu y alministrativu y tien el so propiu gobiernu. Les cañes del Gobiernu son l'Executivu rexonal (Rexonal Rexonal) y l'Asamblea Llexislativa (conocida como l'Asamblea Rexonal). l'asamblea escoyer por sufraxu universal, utilizando'l métodu D'Hondt de representación proporcional.

Orixinalmente, la soberanía de la República Portuguesa taba representada en cada rexón autónoma pol Ministru de la República, propuestu pol Gobiernu de la República y nomáu pol Presidente de la República. Una vegada aprobada la sesta enmienda a la Constitución portuguesa en 2006, el Ministru de la República foi sustituyíu por un Representante de la República menos poderosu, nomáu pol Presidente, n'escuchando al Gobiernu, pero otra manera ye una prerrogativa presidencial.

El Presidente del Executivu Rexonal (el Presidente del Gobiernu Rexonal) ye nomáu pol Representante de la República acordies colos resultaos de la eleición a les asamblees llexislatives.


Llista de les Rexones Autónomes Portugueses:

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «[https://www.parlamento.pt/Legislacao/Documents/constpt2005.pdf CONSTITUIÇÃO DA REPÚBLICA PORTUGUESA VII REVISÃO CONSTITUCIONAL [2005]]».