Síndrome de Capgras

El síndrome de Capgras[1] o ilusión de Sosias ye un trestornu neurosiquiátricu qu'afecta a la capacidá d'identificación del paciente. Este cree qu'una persona, xeneralmente un familiar, ye reemplazáu por un impostor idénticu a esa persona.

Síndrome de Capgras
Clasificación y recursos esternos
DiseasesDB 32606
Especialidá psiquiatría
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

Definición editar

Nel Tratáu de Psiquiatría de Hales-Talbott (Ancora, 1996) defínese como: "el paciente cree qu'una persona estrechamente rellacionada con él foi sustituyida por un doble". Y en la Sinopsis de Psiquiatría de H. Kaplan (Panamericana, 1999) como: "la idea delirante de qu'otres persones, de normal bien cercanes al paciente, fueron reemplazaes por dobles exactos, que son falsantes".

Esta enfermedá ta rellacionada cola perda de la reconocencia emocional de les cares familiares. La so causa podría ser una desconexón ente'l sistema de reconocencia visual y la memoria afeutiva.

Ye una de les falses identificaciones que se describieron nel 23-50% de los pacientes con llocura, según el Síndrome de Frégoli, el tracamundiu ente televisión y realidá o'l Síndrome del güéspede pantasma.

Etimoloxía editar

Foi nomada n'honor a Jean Marie Joseph Capgras, psiquiatra francés que reconoció la enfermedá sol nome de l'illusion des sosies (ilusión de los dobles) en 1923. Capgras informó del casu d'una muyer de 74 años qu'afirmaba que'l so maríu fuera remplazado por un estrañu. La paciente reconocía con facilidá a los demás familiares, toos sacante al so maríu.

Causes editar

Dalgunos de los primeros nicios de les posibles causes del síndrome de Capgras fueron suxuríes pol estudiu de pacientes con mancadures cerebrales que desenvolvieren la prosopagnosia. Nesta condición, los pacientes son incapaces de reconocer les cares conscientemente, a pesar de ser capaces de reconocer otros tipos d'oxetos visuales. Sicasí, un estudiu realizáu en 1984 por Bauer amosó que, anque la consciencia de la reconocencia facial viose afeutada, los pacientes cola condición amosaron activación vexetativa (midida por una midida de respuesta galvánica de la piel) a cares conocíes, lo que suxure qu'hai dos víes pa encarar la reconocencia- una consciente y non consciente.

Nun documentu de 1990 publicáu nel British Journal of Psychiatry, los psicólogos Haydn Ellis y Young Andy plantegaron la hipótesis de que los pacientes con síndrome de Capgras pueden tener una imaxe "espeyu" de la prosopagnosia, en que la so capacidá consciente pa reconocer les cares taba intacta, pero que podríen tener daños nel sistema que produz l'activación emocional automática frente a cares conocíes. Esto podría llevar a la esperiencia de non reconocencia d'una persona cercana.

En 1997, Haydn Ellis y los sos colegues publicaron un estudiu de cinco pacientes con deliriu Capgras (toos con diagnósticu d'esquizofrenia) y confirmó qu'a pesar de que podíen reconocer les cares de forma consciente, nun amosaron una respuesta automática normal d'activación emocional.

Nesi mesmu añu, William Hirstein y Vilayanur S. Ramachandran informaron sobre afayos similares nun artículu publicáu nun solu casu d'un paciente con deliriu Capgras dempués d'una mancadura cerebral. Ramachandran tamién retrata esti casu nel so llibru Pantasmes nel celebru. Yá que el paciente yera capaz de sentir emociones y reconocer cares, pero nun podía sentir les emociones al reconocer les cares familiares, Ramachandran llanzó la hipótesis de que l'orixe del síndrome de Capgras ye una desconexón ente la corteza temporal, que ye onde les cares reconócense xeneralmente (vease'l lóbulu temporal), y el sistema límbico, implicáu nes emociones. Por cuenta de que el paciente nun podría xuntar alcordances y sentimientos, que creía que los oxetos d'una fotografía yeren nuevos cada vez, a pesar de que tendría de remembrar sentimientos (por casu, una persona cercana a él, un oxetu familiar, o inclusive él mesmu). Ramachandran creía qu'esistía una rellación ente'l síndrome de Capgras y una dificultá más xeneral na vinculación de les socesives alcordances episódiques, yá que se cree que la emoción ye fundamental pa la creación d'alcordances.

Lo más probable ye que se precise una alteración de la respuesta automática de l'activación emocional pa dar llugar al deliriu de Capgras, el mesmu patrón foi atopáu en pacientes que nun amuesen signos de perturbaciones mentales . Ellis y los sos colegues suxurieron qu'un segundu factor esplica por qué esta singular esperiencia tresformar nuna idea delirante, esti segundu factor piénsase que ye un deterioru nel razonamientu, anque nengún deterioru definitivu atopóse pa esplicar tolos casos

Na cultura popular editar

  • El conceutu del cambéu nel mitu y folclor puede ser posiblemente un exemplu d'esta ilusión.
  • 1955 Jack Finney novela de ciencia ficción The Body Snatchers empieza con delles persones que van al médicu del pueblu, convencíes de que los sos seres queríos fueron reemplazaos por retruques exactos.
  • Na hestoria de John W. Campbell ¿Quién vive?, darréu afecha al cine en 1982 (en La Cosa), tratar d'un poder ayeno qu'asonsaña a otres formes de vida y a los seres humanos de la so clase. La trama centrar na rocea y la paranoya resultante ente'l personal d'una base antártica, ente ellos un biólogu qu'amenacia con esaniciar a los alienígenas matando a cada unu d'ellos.
  • El síndrome de Capgras desempeña un papel importante nel añu 2006, añu en que Richard Powers gana'l Premiu Nacional del Llibru cola novela The Echo Maker.
  • El narrador de Rivka Galchen 2008 de la novela de perturbaciones atmosfériques, un psicólogu, cree que la so esposa foi sustituyida por un "simulacro" o "falsante"
  • Na película Synecdoche, New York (2008), cuando'l protagonista Caden Cotard (P.S. Hoffman) va a casa de la so exmujer, puede vese nel timbre que'l so apellíu ye "Capgras".
  • Nel cuentu de Shirley Jackson The Beautiful Stranger, la protagonista empieza cola ilusión de que'l so home foi sustituyíu y n'última instancia, ye incapaz de reconocer la so propia casa.
  • Na manga MPD Psycho de los autores Eiji Otsuka y Sho-O Tajima méntase'l síndrome nel volume 11 páxina 27 refiriéndose a unu de los personaxes.
  • Na serie Mentes en shock (2011) el protagonista, Dr. Llión Carbayos, busca a la so hermana Lola Carbayos que foi afeutada por esti mal y cree qu'él foi reemplazáu por un doble.
  • Nun capítulu de Lo que callamos las mujeres (2011), una muyer ye pillada y cutir na cabeza, lo que-y causa una mancadura que-y provoca'l síndrome de Capgras. Na hestoria, la muyer desconoz a la so familia, creyendo que son falsantes.
  • Nel capítulu 8x13 de Scrubs, tituláu "La mio lluna llena", unu de los pacientes tien síndrome de Capgras y nun quier falar col so médicu porque cree que lo sustituyeron por un doble.
  • Na película The broken los personaxes paecen ser sustituyíos por dobles exactos y los familiares y conocíos nun reconocen como amigos y familiares sinón como estraños a estos. Na protagonista los médicos dempués d'un accidente , onde ella se cute la cabeza, traten d'esplicar la sensación que tien de nun reconocer al so noviu, col Síndrome de Capgras.
  • Nel episodiu "Alienation" del la serie de TV Perception, cúntase'l casu d'una muyer col Síndrome de Capgras.
  • Nel episodiu "Doráu Falls" (Temp. 7 Ep. 3 de Criminal Minds (Criminal Minds), nel qu'un ex Seal de la Marina desconoz a los sos padres y los matu dempués de sufrir un accidente automovilísticu, causa del síndrome.

Ver tamién editar

Referencies editar