Criminal Minds ye una serie d'Estaos Xuníos de drama criminolóxicu. Estrenóse'l 22 de setiembre de 2005 na canal de televisión d'Estaos Xuníos CBS. Amuesa'l trabayu de los miembros del equipu d'Unidá d'Analís de Conducta del FBI, un grupu d'investigadores de diverses cañes de la criminoloxía que se dedica a faer analises psicolóxicos y criminológicos a criminales pa facilitar la so captura.

Criminal Minds
Datos
Títulu orixinal Criminal Minds
Xéneru ficción procedimental (es) Traducir, serie de televisión dramática, serie de televisión policiaca y drama procesal (es) Traducir
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Duración 42 min.
Productor Mark Gordon y Janine Sherman Barrois
Númberu de temporaes 16
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 324
Llista d'episodios Anexo:Episodios de Mentes criminales (es) Traducir y list of Criminal Minds episodes (from season 8 on) (en) Traducir
Repartu
Personaxes
Primer emisión 22 de setiembre de 2005
Última emisión 19 de febreru de 2020
Emisora orixinal CBS
Productora CBS, CBS Studios (es) Traducir y ABC Signature (es) Traducir
Distribuidora CBS Television Distribution, Netflix, Disney+ y Disney–ABC Domestic Television
Series derivaes Criminal Minds: Beyond Borders y Criminal Minds: Suspect Behavior
Obres rellacionaes Criminal Minds
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El 9 de mayu de 2013, la CBS anovó Mentes Criminales pa una novena temporada, el 13 de marzu de 2014 pa una décima temporada y el 11 de mayu de 2015 pa dos temporaes más. L'actor Shemar Moore qu'interpreta a Derek Morgan retirar del proyeutu.

El programa ye producíu por The Mark Gordon Company n'asociación con CBS Television Studios y ABC Studios.

Sinopsis editar

La Unidá d'Analís de Conducta ye una seición del FBI sobre casos criminales con sede en Quantico, Virxinia.

La serie sigue a un grupu de perfiladores criminales d'esa unidá, encabezaos nos dos primeres temporaes por Jason Gideon (Mandy Patinkin), nes siguientes 10 temporaes por Aaron Hotchner (Thomas Gibson), siendo sustituyíu provisionalmente por Derek Morgan (Shemar Moore) de primeres de la temporada 12, y Emily Prentiss (Paget Brewster) na actualidá. Estos perfiladores mover por tol territoriu d'Estaos Xuníos (y dacuando n'otros países) p'asesorar a les policías locales y prindar a criminales y asesinos en serie.

Cada unu de los axentes de la unidá tien personalidaes distintes que se complementen pa conformar l'equipu. Mientres la primer temporada, l'equipu taba compuestu por Gideon, Hotchner, Morgan, el nuevu doctor Spencer Reid (Matthew Gray Gubler), la esperta en crímenes sexuales Noelle "Elle" Greenaway (Lola Glaudini), l'enllaz colos medios Jennifer Jareau (A. J. Cook) y l'analista téunicu Penélope García (Kirsten Vangsness).

Na segunda temporada, Greenaway ye reemplazada pola axente Emily Prentiss (Paget Brewster). Tres l'arrenunciu de Patinkin a la serie na tercer temporada,[1] introducióse'l personaxe de David Rossi (Joe Mantegna), cofundador xunto a Gideon de la primer unidá de perfiladores, xerme de l'actual Unidá d'Analís de Conducta.

Na cuarta temporada introduzse como personaxe recurrente'l personaxe de Jordan Todd (Meta Golding) pa sustituyir a A. J. Cook mientres taba de baxa maternal pola nacencia del so primer fíu.

Pa la sesta temporada, por cuestiones económiques, los productores deciden nun anovar a A. J. Cook el so contratu cola serie, lo que creó ciertu discutiniu ente los fanáticos de la serie,[2] darréu y tamién por cuenta de costos de producción, Paget Brewster ye retirada de la serie.[3] Estos factores faen que s'introduza otru personaxe, la cadete Ashley Seaver (Rachel Nichols), sicasí'l personaxe de Nichols nun terminó de calar y en graduándose foi reasignada a la Unidá de Tráficu de Persones polo que tanto Cook como Brewster tornen a la serie na séptima temporada.[4][5] Nel últimu episodiu de la temporada 7, Emily recibe una ufierta de trabayu pa la oficina de la Interpol en Londres y aceptar.

L'axente especial y esperta en lingüística Alex Blake (Jeanne Tripplehorn) incorporar al equipu al entamu de la temporada 8 y abandonar a la fin de la temporada 9 pa siguir dedicándose a la docencia.

De primeres de la temporada 10 incorporar al equipu proveniente de la Unidá de Tráficu de Persones, l'axente Kate Callahan (Jennifer Love Hewitt). Nel episodiu final de la temporada presenta la so solicitú d'una excedencia pa dedicase al cuidu del ñácaru qu'espera y que yá ta a puntu de nacer.

Na temporada 11 introduzse como personaxe recurrente a la psicóloga forense Tara Lewis (Aisha Tyler) que pasa a ser personaxe principal na temporada 12. A la fin d'esta temporada Morgan dexa la unidá tres la nacencia del so primer fíu.

El personaxe de Emily siguió amestáu a la ficción y tuvo apaiciones estelares n'episodios de les temporaes 9 y 11 pa finalmente incorporase de nuevu al repartu na temporada 12 como xefa d'unidá en sustitución de Hotchner que presenta la so baxa voluntaria por ser oxetivu direutu d'otru asesín en serie. De primeres d'esta temporada, proveniente de la Unidá de Fuxitivos, incorpórase l'axente Luke Alvez (Adam Rodríguez) y nel episodiu 8 l'axente Stephen Walker (Damon Gupton).

Na temporada 13, tres l'accidente aniciáu por "Scratch", dexa mancáu a cuasi tol equipu (salvu Penélope Garcia y Reid) , y finando Stephen en dichu accidente. Mentanto, "Scratch" llevar a Emily, y Penélope pide ayuda al axente Matt Simmons pa llograr atopar al equipu y afayar los planes de "Scratch", que se va incorporar al equipu.

Repartu editar

Personaxe Actor Cargu Actual (Últimu Cargu) Temporaes
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Jason Gideon Mandy Patinkin Axente Especial - Supervisor. Cadabre
Aaron Hotchner Thomas Gibson Axente Especial - Supervisor.
Derek Morgan Shemar Moore Axente especial - Entrenador tácticu.
Spencer Reid Matthew Gray Gubler Axente especial - Psicoanalista.
Elle Greenaway Lola Glaudini Axente especial.
Jennifer Jareau "JJ" A. J. Cook Axente especial - Enllaz colos medios.
Penélope García Kirsten Vangsness Téunicu informáticu.
Emily Prentiss Paget Brewster Axente especial - Xefe d'unidá.
David Rossi Joe Mantegna Axente Especial.
Jordan Todd Meta Golding Axente especial.
Ashley Seaver Rachel Nichols Cadete del FBI.
Alex Blake Jeanne Tripplehorn Axente Especial - Esperta lingüistíca.
Kate Callahan Jennifer Love Hewitt Axente Especial
Tara Lewis Aisha Tyler Axente Especial - Psicóloga Forense
Luke Alvez Adam Rodríguez Axente Especial de Persones Fuxitives.
Stephen Walker Damon Gupton Axente Especial. Cadabre
Matt Simmons Daniel Henney Axente d'Operaciones
     Personaxe principal.
     Personaxe recurrente
     Apaición estelar
     Nun participó nesa temporada.

Personaxes principales editar

  • Emily Prentiss (Paget Brewster), temporaes 2-7, 12-actual y recurrente en 9 y 11: Na so entrada a escena, nel episodiu 2x09, asora a Hochtner y a Gideon, pos ellos nun solicitaren nengún treslláu pa reemplazar a Elle. Incorporar al equipu nel episodiu 2x10. Fía de diplomáticos, graduar en Yale y tuvo trabayando pal FBI mientres diez años, apodera dellos idiomes con relativa fluidez. Ye una tratada xugadora d'axedrez. Na sesta temporada, un enemigu del pasáu torna, amenaciándola a ella y al restu del equipu, siendo esto un motivu pa la so salida de la serie. Metanes un episodiu llenu d'aición y tres un tráxicu final, Emily Prentiss "muerre", convirtiéndose l'episodiu 6x18 ("Lauren") n'unu de los meyores de la temporada. Torna a la serie na 7ª temporada nel que l'equipu echar de menos y Morgan enoxar con Hotchner por ello. Nel capítulu torna pa vengase de Ian Doyle, ayuda a rescatar a Declan, la xefa Strauss pregunta si desea xunise otra vegada y ella diz "tengo de pensalo", faciendo al equipu duldar pero a la fin diz "toi dientro", otra de les peculiares chancies de "Em". Nel últimu capítulu de la 7ª temporada'l so antiguu xefe de la Interpol ufiérta-y un puestu como xefa nuna central de Londres y ella acepta. El personaxe de Emily siguió amestáu a la ficción y tuvo apaiciones estelares n'episodios de les temporaes 9 y 11 pa finalmente incorporase de nuevu al repartu na temporada 12 como xefa d'unidá en sustitución de Hotchner.
  • Dr. Spencer Reid (Matthew Gray Gubler), temporaes 1-actual. El personaxe apaez na serie como'l brazu derechu y protexíu de Jason Gideon. Ye un nuevu xeniu, una neña maravía que se crió en Las Vegas cola so madre y graduóse nuna escuela pública a los 12 años. Tien una capacidá misteriosa p'afayar los modelos complexos de criminales amás d'una memoria eidética: la capacidá pa recordar coses vistes y oyíes con un detalle perfectu. El so coeficiente Intelectual ye de 187 y puede lleer 20.000 pallabres per minutu. Tien doctoraos en Química, Matemátiques ya Inxeniería, amás de ser Llicenciáu en Psicoloxía, Socioloxía y Filosofía. Nel capítulu "Corazón" empieza con fuertes dolores de cabeza, lo que considera ser niciu d'esquizofrenia (enfermedá que sufre la so madre Diana, profesora de lliteratura, a la que se vio obligáu a internar nun centru de Las Vegas al cumplir él los 18), pero nengún médicu da-y un diagnósticu correutu. Estos suspéndense momentáneamente y retómense na séptima. Ye'l miembru más nuevu del equipu, qu'integra dende 2004. El personaxe celebra los sos 30 años nun capítulu na séptima temporada. Mientres la temporada 8, Reid namorar d'una moza que ta siendo acesmada. Nel episodiu 12, el so acechadora secuestrar y suicídase matándola en presencia de Spencer ensin qu'ésti pudiera faer nada pa evitalo. Na temporada 11, ver a Reid fondamente afeutáu pola decisión de Morgan de dexar l'equipu pero entiende les razones que lu lleven a tomar esa decisión y sofíta-y. Spencer ye'l padrín de Henry, el primer fíu de Jennifer y de Hank, el fíu de Morgan Nel episodiu 11 de la oncena temporada revélase que Spencer tien signos d'Alzheimer.
  • Jennifer Jareau "JJ" (A. J. Cook), temporaes 1–5, 7–actual y recurrente na temporada 6. Empieza siendo l'enllaz del equipu colos medios de comunicación y axencies locales de policía. Ye fanática del fútbol, nun episodiu foi a un partíu de los Redskins con Spencer Reid. Na segunda temporada conoz al detective de la policía de Nueva Orleans William LaMontaigne Jr, col que tien una rellación mientres un añu de llombu del equipu, nel episodiu 18 de la tercer temporada afayar que ta embarazada. Nel capítulu 4x07 naz el so fíu, a quien llama Henry, y pide a García y Reid ser los padrinos del pequeñu. La so hermana suicidóse cuando ella yera una neña. Nel capítulu 6x02 ufiérten-y un trabayu nel Pentágonu, qu'ella refuga dos veces antes de ser obligada polos altos cargos a llevar a cabu'l treslláu y abandonar l'equipu. Torna a la serie nel capítulu 6x24. Nel primer capítulu de la Séptima Temporada, yá ye miembru oficial, polo que toma un cursu como perfiladora y n'episodios posteriores demuestra capacidá pa faer el mesmu trabayo que'l restu del equipu. Nel episodiu 200, JJ ye secuestrada de resultes d'una misión secreta que llevó a cabu cuando trabayó pal Pentágonu. A la fin de la temporada 10, JJ revela que ta embarazada de nuevu.Na temporada 11, nun apaez regularmente hasta l'episodiu 8 por cuenta de que ta de baxa maternal pola nacencia del so segundu fíu Michael.
  • David Rossi (Joe Mantegna), temporaes 3-actual. Apaez per primer vegada na tercer temporada, nel sestu episodiu. Acoyérase a la xubilación antemanada, pero torna a la unidá pa resolver unu de los sos primeros casos qu'asocedió venti años tras. Nel episodiu catorce de la tercer temporada consigue resolvelo. Na so apaición, mientres la tercer temporada, demuestra tener torgues pa trabayar n'equipu, yá que subestima la capacidá de los integrantes d'ésti; sicasí col pasu del tiempu llogra dexar esi problema nel pasáu. Ye una persona que nun s'atopa tan rellacionada cola teunoloxía y sospriéndese colos nuevos métodos del FBI.
  • Penelope García (Kirsten Vangsness), temporaes 1-actual. La encargada de la oficina de teunoloxía audiovisual del equipu de UAC (Unidá d'Analís de Conducta), el so despachu atopar en Quántico, Virxinia, y en cuasi tolos episodios contáctase namái per teléfonu colos axentes. Coquetea con Morgan, anque namái paez un xuegu yá qu'en delles ocasiones dar a conocer que ye una rellación d'hermanos. Orixinalmente Penelope tuvo nes llistes de hackers importantes del FBI, anque finalmente terminó trabayando pa ellos. Créese la meyor informática del mundu, diz tener el mandu absolutu de tolos sistemes informáticos estauxunidenses, intervenir al Pentágonu y xugar póker en llinia coles mesmes. Nel capítulu 3x8 Penelope conoz na cafetería de siempre a un home del cual empiézase a namorar y del cual nel capítulu 3x9 l'home dispára-y ensin razón dalguna, polo cual el capítulu 3x9 llámase ``Penelope´´.
  • Tara Lewis (Aisha Tyler), temporaes 12-actual y recurrente en 11.
  • Luke Alvez (Adam Rodríguez), temporaes 12-actual.
  • Matt Simmons (Daniel Henney), temporada 13-actual

Abandonaron la serie editar

  • Jason Gideon (Mandy Patinkin): Protagonista, el meyor axente de la Unidá d'Analís de Conducta (UAC) del FBI. Enseñó a Hotchner y a Reid que nun se riquir d'una arma pa matar a daquién si tiense un perfil fayadizu. Ayudó a Morgan y a Reid coles sos velees, les que fueron provocaes polos crueles casos de los cualos ocupábase la unidá. Ye'l que guía al grupu na ellaboración de perfiles y cuasi nunca s'equivocar. Abandona la serie al empecipiase la tercer temporada. Nel capítulu trelce de la décima temporada ye asesináu pol ignoto (sudes) d'un casu que nun llegó a resolver en 1978 y l'equipu resuelve'l casu.
  • Noelle "Elle" Greenaway (Lola Glaudini): Llámenlu "Elle" y ye una moza qu'enantes taba asignada a la Brigada d'Investigación Criminal presente en Seattle, Washington; cuando s'axuntó nuevamente l'equipu de Gideon foi asignada al BAU (Unidá d'Analís de Conducta). Ye una esperta en crímenes sexuales. Ye metá cubana, polo que sabe falar n'español. Dir de la serie dempués de qu'un ignoto (SUDES, Suxetu Desconocíu) al qu'escorríen intentara matala na so casa y eso dexar marcada, tantu que nel so últimu capítulu tómase la xusticia pola so mano matando a un violador en serie polo que ye absuelta, pero al querer Hotchner face-y una evaluación psicolóxica Elle fuxe pa nun volver.
  • Jordan Todd (Meta Golding): Una axente del FBI qu'entra a formar parte de la Unidá d'Analís de Conducta por cuenta de la baxa maternal de JJ. El so llabor nel departamentu nun va ser fácil: la so falta d'esperiencia llevarálu a cometer dellos errores y Hotchner va poner en dulda la so valía profesional. El so pasu pol equipu termina al tornar JJ. Ella nun cree poder siguir col trabayu y cuésta-y enforma afaese.
  • Ashley Seaver (Rachel Nichols): Ye una cadete n'entrenamientu de l'Academia del FBI en Quantico, quien reemplaza a Jennifer Jareau dempués de que ye forzada a aceptar una promoción nel Pentágonu. Ella foi escoyida pol so historial; el so padre, Charles Beauchamp, foi un asesín serial conocíu como "Redmond Ripper", quien asesinó a docenes de mujer antes de ser prindáu pola UAC. De primeres, el Xefe de la Unidá Aaron Hotchner pídelu que seya asesora de la Unidá, pero Rossi dexa qu'ella termine'l so entrenamientu col equipu, so la supervisión de Emily Prentiss. Dempués de la so graduación ella sigue nel equipu como axente provisional. Nel entamu de la séptima temporada, JJ. revéla-y a Emily que Ashley foi tresferida a la Unidá de Tráficu de Persones, que ye liderada por Andi Swann.
  • Alex Blake (Jeanne Tripplehorn): Apaez per primer vegada nel primer capítulu de la octava temporada "El Silenciador". Ye una esperta en Llingüística del FBI y profesora de la Universidá de Georgetown, xunir al equipu ocupando'l puestu de Prentiss.
  • Kate Callahan (Jennifer Love Hewitt): Ye una axente especial que gracies a la so meteórica carrera fíxose con un acobiciáu puestu dientro de la Unidá d'Analís de Conducta. A la fin de la décima temporada dexa la UAC por baxa de maternidá, pero va tornar na temporada 12.
  • Derek Morgan (Shemar Moore): Nació y creció en Chicago. Ye espertu en crímenes obsesivos; con frecuencia prestar a mariña del xeniu de Reid. Coquetea de cutiu cola esperta en teunoloxía Penelope García, anque namái paez un xuegu. Antes de pertenecer al FBI y a la UAC, formó parte del cuerpu de policía de Chicago, onde desempeñó, ente otres, llabores de infiltrado. Na segunda temporada ye arrestáu por crímenes que nun cometió y afayar que foi abusáu sexualmente de neñu. Ye frecuentemente pidíu nuna oficina de policías de New York. Na séptima temporada cree que Hotch traicionó al equipu al despinta-yos que Prentiss taba viva y nun venció al velos destruyíos. Va Abandonar l'equipu nel episodiu 18 de la oncena temporada "Beautiful Disaster", pa poder dedicase por completu a la so familia.
  • Aaron Hotchner (Thomas Gibson): Antes de llegar al UAC (Unidá d'Analís de Conducta) taba asignáu a la Brigada d'Investigación Criminal presente en Seattle, Washington. Darréu foi tresferíu como xefe del equipu que dirixe Gideon. Nos primeros capítulos naz el so fíu, Jack, la serie intenta amosar la so vida familiar y cómo permedia'l trabayu y la so familia. Na primer temporada ye quien ayuda a Reid col entrenamientu n'armes de fueu. Divorciar de la so esposa Haley a la so pesar, pos les esixencies del so trabayu torgáben-y tener una vida de familia normal. Na cuarta temporada resuelve un antiguu caso pero l'asesín escapa y na temporada quinta atacar y amenaza a la so familia, asesinando a la so ex-esposa nel capítulu 5x09.

Episodios editar

Temporada Episodios Emisión orixinal
(  Estaos Xuníos d'América)
Entamu Final
1 22 22 de setiembre de 2005 10 de mayu de 2006
2 23 20 de setiembre de 2006 16 de mayu de 2007
3 20 26 de setiembre de 2007 21 de mayu de 2008
4 26 24 de setiembre de 2008 20 de mayu de 2009
5 23 23 de setiembre de 2009 26 de mayu de 2010
6 24 22 de setiembre de 2010 18 de mayu de 2011
7 24 21 de setiembre de 2011 16 de mayu de 2012
8 24 26 de setiembre de 2012 22 de mayu de 2013
9 24[6] 25 de setiembre de 2013[7] 14 de mayu de 2014
10 23 1 d'ochobre de 2014 6 de mayu de 2015
11 22 30 de setiembre de 2015 4 de mayu de 2016
12 22 28 de setiembre de 2016 10 de mayu de 2017
13 22 27 de setiembre de 2017 25 d'abril de 2018

Receición editar

A pesar de que les dos primeres temporaes recibieron bien bones crítiques, les temporaes restantes tuvieron crítiques tanto positives como negatives. El sitiu Metacritic dio una puntuación de 42/100 el 11 de mayu de 2012.[8] Dorothy Rabinowitz aseguró na so columna de The Wall Street Journal que "los primeros episodios aseguraben que Criminal Minds pudo ser un ésitu y con razón", emponderando'l trabayu de Matthew Gray Gubler y l'actuación de Mandy Patinkin.[9]

The New York Times nun foi tan benevolente, asegurando "el problema de Criminal Minds ye la cantidá de comportamientos confusos aplicaos a distintos personaxes" y consideró que como resultáu d'ello "el repartu paez un conxuntu de xuguetes rotos, faciendo que l'audiencia -y posiblemente el creadores- abúrranse".[10] El críticu del Chicago Tribune, Sid Smith, almite que "el show bien val la pena una güeyada" anque criticó "el tracamundiu d'episodios y personaxes".[11]

PopMatters criticó'l programa, diciendo que "confunde'l pensamientu críticu con habilidaes sobrenaturales" amás de "los personaxes estereotipaos". Los Angeles Times fixo crítiques similares[12] anque falaron les actuaciones de Patinkin y Gray Gubler.[13]

El despidu de Thomas Gibson editar

Nel día 12 d'agostu de 2016, Thomas Gibson foi despidíu de la serie "Mentes Criminales" dempués de dalu una patada a un guionista en siendo atacáu por ésti nel estudio.

En 2013, Gibson tamién foi culpable de conducir so la influencia del alcohol. Gibson yá tuviera otru fregáu enantes en 2010, cuando emburrió a un ayudante de direición. Tres una investigación interna, ABC Studios y CBS (quien codistribuyen "Mentes Criminales") tomaron en cuenta estos trés episodios polémicos y dieron en despidilo.[14] [15] [16]

Referencies editar

  1. títulu=« Mandy Patinkin quitte Esprits Criminels consultáu'l 19 de xunetu de 2007
  2. « Série dont -y renouvellement est acquis » consultáu'l 17 de febreru de 2010
  3. « Esprits criminels perd l'un d'ente eux… » consultáu'l 17 de xunu de 2010
  4. JJ Is Back! AJ Cook Inks 2-Year Deal To Return To 'Criminal Minds'
  5. It's Official: Criminal Minds Welcomes Back Paget Brewster, Bids Farewell to Rachel Nichols
  6. «SHOWATCH» (inglés). The Futon Critic. Consultáu'l 3 de febreru de 2014.
  7. «CBS Announces 2013-2014 Premiere Dates» (inglés). The Futon Critic (06/17/13). Consultáu'l 3 de febreru de 2014.
  8. Critic Reviews for Criminal Minds Season 1 at Metacritic
  9. Circle of Genius - WSJ.com
  10. "On the Case, a Crack Team of Tic-Ridden F.B.I. Agents"
  11. Topic Galleries - chicagotribune.com
  12. McNamara, Mary. "TV Review: 'Criminal Minds: Suspect Behavior' Goes with Its Gut." Los Angeles Times. Los Angeles Times, 16 Feb. 2011. Web. 18 de mayu de 2012.
  13. Criminal Minds < PopMatters
  14. "'Mentes criminales' despide a Thomas Gibson tres dellos fregaos violentos" http://www.formulatv.com Consultáu'l 23 d'Agostu, 2016.
  15. CNN, Sandra Gonzalez. «Thomas Gibson suspendéi from 'Criminal Minds' after on-set altercation». cnn.com. Consultáu'l 23 d'agostu de 2016.
  16. «Thomas Gibson fired from 'Criminal Minds'». ew.com. Consultáu'l 23 d'agostu de 2016.

Enllaces esternos editar