Abrir el menú principal

Sóviet Supremu de la Xunión Soviética

máximu órganu llexislativu de la Xunión Soviética

El Sóviet Supremu de la Xunión Soviética (rusu: Верховный Совет СССР, Verjovny Sovet SSSR) yera'l Sóviet Supremu (máximu órganu llexislativu) na Xunión Soviética[1] y l'únicu con poder p'aprobar les enmiendes constitucionales. Escoyó'l Presidium, formó'l Conseyu de Ministros, a la Corte Suprema y nomó al Fiscal Xeneral de la Xunión Soviética.

Sóviet Supremu de la Xunión Soviética
Верховный Совет СССР
Tipu
Cronoloxía
Miembros 542 (na disolución)
1500 (máximu picu)
Cámares Sóviet de les Nacionalidaes
Sóviet de la Unión
Eleición
Últimes eleiciones 4 de marzu de 1984 (última eleición direuta)
25 de mayu de 1990 (última - y única- eleccón indirecta)
Llugar d'alcuentru

Supreme Soviet 1982.jpg
Palaciu de los Congresos, Kremlin de Moscú

[editar datos en Wikidata]

EstructuraEditar

El Sóviet Supremu taba compuestu por dos cámares, caúna con poderes llexislativos iguales y con miembros escoyíos por periodos de cuatro años:[2]

  • El Sóviet de la Unión, escoyíu sobre la base de la población entendía un diputáu por cada 300.000 habitantes de la federación soviética.
  • El Sóviet de les Nacionalidaes, que representaba les poblaciones étniques, con miembros escoyíos sobre la base de 32 diputaos de cada república de la Unión (escluyendo les repúbliques autónomes, óblast autónomes y ókrugs autónomos nel so territoriu, qu'unviaríen miembros independientes), 11 de cada república autónoma, cinco de cada óblast autónomes (rexones) y unu de cada ókrug autónomu (distritos). Les unidaes alministratives del mesmu tipu unviaríen el mesmu númberu de miembros independientemente del so tamañu o población.

Dempués de 1989 foi compuestu por 542 diputaos (cantidá inferior a los 1.500 primeramente). Les xuntes del órganu tamién fueron más frecuentes, de seis a ocho meses al añu.[3] El Presidium llevó a cabu les operaciones diaries del Sóviet Supremu cuando nun taba en sesión.

Presidentes del Presidium del Sóviet Supremu de la URSS (1938–1989)Editar

Presidentes del Soviet Supremu de la URSS (1989-1991)Editar

Ver tamiénEditar

ReferenciesEditar

  1. El Congresu de los Sóviets foi l'órganu supremu de gobiernu dende 1917 hasta 1936. Nel periodu 1989-1991 hubo unu similar, pero non idénticu (escoyíu direutamente pol pueblu en llugar de los sóviets locales) estructuralmente (Congresu de los Diputaos del Pueblu de la Xunión Soviética), que yera l'órganu supremu de gobiernu.
  2. Gran Enciclopedia Soviética, tercer edición, como "Верховный Совет СССР", disponible online equí
  3. Peter Lentini (1991) in: The Journal of Communist Studies, Vol. 7, Non.1,pp. 69-94