Sociedad Deportiva Compostela

(Redirixío dende SD Compostela)

La Sociedad Deportiva Compostela ye un club de fútbol español con sede en Santiago de Compostela, La Coruña. Foi fundáu en 1928 pol santiagués Ramón Castromil sol nome de Compostela Foot-ball Club.[1]

Sociedad Deportiva Compostela
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en2004
Categoría Segunda Federación
Instalaciones
Estadiu Estadiu Multiusos de San Lázaro
Capacidá 16 666
Inaugurao 24 xun 1993
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Participa na Tercer División d'España, cuarta categoría del fútbol español, en baxando a ésta na temporada 2015-16. Ta consideráu como unu de los equipos históricos de Galicia por hestoria y tradición,[2] siendo'l cuartu equipu de la Comunidá n'apostar la Primer División, máxima categoría de la Lliga Nacional de Fútbol Profesional tres el Real Club Celta de Vigo, el Real Club Deportivo de La Coruña y el Pontevedra Club de Fútbol,[n 1] y asitiándose como'l tercer meyor equipu gallegu na clasificación histórica de La Lliga tres deportivistas y vigueses magar apostala un total d'apenes cuatro temporaes.

La historia del club vivió dellos altibaxos dende la so fundación, dende la que llegó a vivir delles desapaiciones y refundaciones, hasta conoce-y -y güei día pol nome de Sociedad Deportiva Compostela, nome históricu del club, que volvió adoptar tres la última refundación nel añu 2006 por cuenta de una estratexa llevada a cabu gracies a la fundación del Campus Stellae per parte d'antiguos directivos y del ex presidente del club José María Caneda.

El club tien una seición femenina oficialmente dende l'añu 2011, y anguaño milita nel Grupu I de la Segunda División, segunda categoría del fútbol femenín d'España.[3] El club femenín yera enantes conocíu como Pedras de Santiago hasta que por entueyos qu'amenaciaben la so sobrevivencia, foi incorporáu a la disciplina del la «Esedé» de mano del presidente Antonio Quinteiro.[4] Amás, el club cunta con categoríes inferiores onde formar a nuevos futbolistes pal primer equipu dende la categoría pre redrueyu.

Historia editar

Oríxenes y primeres décades (1928-1962) editar

Nel añu 1928 dellos estudiantes de Santiago de Compostela deciden fundar de la mano de Ramón Castromil Casal el Compostela Foot-ball Club. La evolución del fútbol compostelano perviviría na Serie B la rexonal gallega hasta l'españíu de la Guerra Civil Española, cuando'l club yera consideráu'l meyor equipu de la ciudá. Xugaba los sos partíos nel antiguu campu d'A Choupana, en Santa Isabel, onde xugadores como Pachuco, Jesús Porto,[5] los hermanos Pombo, el mesmu Ramón Castromil y el futuru refundador de la entidá, Elisardo García, fueron dellos de los futbolistes destacaos de la «Esedé»[n 2] de la pre-guerra.

A empiezos de los años 40, Ramón Castromil vuelve fundar el club con poco ésitu por cuenta de les dificultaes de la posguerra, viendo como l'antiguu estadiu d'A Choupana sumía pa construyise nel so llugar l'Hospital Gil Casares. Nesa dómina, el decretu del Estáu que torgaba los estranxerismos camuda'l nome del club a Compostela Club de Fútbol, siendo popularmente conocíu como Club Compostela.[1] Finalmente, la importancia adquirida pol club años tras sume en 1946 cuando se ve superáu pola relevancia del Club Deportivo Santiago, antiguu Racing Club San Llorienzo, y acaba sumiendo en desterciu d'ésti y del Club Arenal.[1]

Nacencia de la Sociedad Deportiva (1962-Act.) editar

Cola desapaición del Club Santiago na temporada 1961-62, y cola escasa relevancia qu'apurría'l Club Arenal a la ciudá de Santiago, dellos ex socios del desapaecíu Club Compostela deciden fundar una nueva entidá'l 26 de xunu de 1962, empezando de nuevu nes divisiones rexonales de Galicia, sol nome de Sociedá Recreativa Compostela. El 28 d'ochobre del mesmu añu, el Club Arenal fundir cola S. R. Compostela pasando'l club a denominase como Sociedad Deportiva Compostela y pasando el Club Arenal a desempeñar les funciones d'equipu filial. Tres dellos años en Tercer División, llogra'l so ascensu a la Segunda División "B" la temporada na qu'ésta foi creada, 1977-78.

En 1990 el club sufrió una gran reestructuración cola llegada del ex propietariu, José María Caneda, y el fichaxe d'un nuevu entrenador, Fernando Castro Santos. Na 1989-90 torna a la Segunda División B y tan solo una temporada dempués, la 1990-91, llogró'l so ascensu a la Segunda División en quedando terceru na fase regular y quedar primero nel grupu d'ascensu, superando a otros rivales de grupu como'l Alcoyano, el Club Deportivo Badajoz y el Deportivo Alavés.

L'equipu permaneció en Segunda División 3 temporaes, hasta qu'en 1993-94 quedó terceru y pudo xugar la promoción d'ascensu a Primer División frente al Rayo Vallecano. Tres 2 partíos qu'acabaron con empate, túvose que llegar a un terceru en campu neutral (l'Estadiu Carlos Tartiere d'Uviéu) que concluyó con una victoria compostelana por 3 a 1, con goles d'Ohen (2) y José. La plantía titular que llogró l'ascensu a Primer taba compuesta por Iru, Modesto II, Tocornal, Modesto I, Bellido, Bodelón, Abadía, Fabiano, Lucas, Ohen y Suso Moure.[6] La derrota supúnxo-y al so contrincante, el Rayo un gran contratiempu más l'agregu de la salida de la so gran estrella y "última" esperanza Hugo Sánchez.

Xugó na Primer división española cuatro temporaes siguíes, dende 1994 hasta 1998. Tres 7 años de Fernando Castro Santos como entrenador del Compostela, pa la temporada 1995-96 l'equipu fichó como entrenador a Fernando Vázquez. Esi mesmu añu l'equipu robla la so meyor temporada, aportando a subcampeón d'iviernu solu por detrás del Atlético al términu de la primer vuelta, y terminando décimu na que sería la so meyor temporada. L'equipu caltuvo trés temporaes más, hasta que terminó nuna mala posición na temporada 1997-98 y baxó a Segunda en perdiendo na promoción contra'l Villarreal pol valor de los goles fora de casa (0-0 n'El Madrigal y 1-1 en San Llázaro).

Tres el descensu a Segunda división José María Caneda tomóse'l descensu como una temporada de transición ya intentó que'l club volviera xubir. Pa esto nun remacarió en gastos, caltuvo gran parte de la plantía anterior y fichó a otros con muncho nome, como los internacionales Nando y Radchenko. Sicasí, el club quedó octavu y les deldes empezaron a faese patentes. Les siguientes temporaes l'equipu tendría entueyos na tabla y terminó baxando a Segunda B. Nesa división volvió cometese'l mesmu error de caltener a la plantía del añu pasáu colos mesmos sueldos, y les deldes del equipu crecieron hasta'l puntu de tener entueyos nos pagos. Aun así, l'equipu terminó terceru en 2001-2002 y superó na liguilla d'ascensu al Mérida UD, Valencia B y Barcelona B.

La última temporada del equipu na élite profesional foi la 2002-03, na temporada del so regresu a Segunda. L'equipu, dirixíu por Luis Ángel Duque, terminó novenu a pesar de que los xugadores tuvieron tola temporada ensin cobrar. L'impagu de les deldes a xugadores agravóse cuando un xuez, a falta de 2 díes pa concluyir el plazu d'inscripción pa siguir en segunda. El propietariu Caneda nun pagó y l'equipu baxó a Segunda B en favor del CD Leganés.[7] Un añu dempués, la marcha de los xugadores que nun percibieron les deldes dexó a la plantía con pocos efectivos nun añu nel qu'inclusive'l club tuvo a puntu de sumir.[8]

Lliquidación del club editar

 
Partíu ente Compostela y Lugo de la temporada 2009-10.

La SD Compostela termina la temporada 2003-04 en penúltima posición del grupu II de Segunda B, polo que-y correspondía empecipiar la temporada 2004-05 en Tercer División, pero l'impagu de les deldes contraíes, envaloraes en más de mil millones de pesetes, con xugadores y empreses provoca'l descensu automáticu a la Rexonal Preferente. Esi añu la xunta xeneral d'accionistes aprueba liquidar la entidá, magar la oposición de dellos socios y del ex presidente, José María Caneda. El procesu llega al so fin nel branu de 2006, cola puya pública de tolos bienes del equipu, incluyíos tolos trofeos del club, la marca "SD Compostela", accesorios de llavandería, coches del club o sistemes de calefacción.[9] L'ex presidente José Albarrán pagó 61.000 euros por tolos trofeos llograos pol equipu nos sos más de 40 años d'historia.[10]

Resurdimientu editar

Coles mesmes que s'empecipiaba'l procesu de lliquidación de la SAD Compostela, crear en Santiago de Compostela otru club (Campus Stellae) que ye'l que heredería los derechos deportivos del club compostelanu so la fórmula de cesión. L'ex presidente José María Caneda adquirió na puya pública'l nome "SD Compostela", y darréu pasó a ocupar la presidencia del Campus Stellae. Esta operación dexó refundar l'equipu, yá que jurídicamente trátase d'otru club (Campus Stellae) qu'escarez de deldes y que namái utiliza la marca deportiva "SD Compostela". Esto déxa-y competir en categoríes nacionales con esti nome, magar la oposición de los alministradores del equipu.[11] El club empecipió la temporada 2008-09 en Tercer División, coles mires de xubir a la Segunda División B. Caneda, nuna charra ufiertada na facultá d'económiques de la Universidá de Santiago de Compostela aseguró que'l so oxetivu yera llevar l'equipu a primer división en solu 5 años[ensin referencies].

La temporada 2008/09 llogró xubir a Segunda División B en proclamándose campeón del so grupu de Tercera ya imponese al Monzón na promoción d'ascensu. La temporada 2009/10 nun hai foi nada bona pa la SD Compostela. Xugadores amenaciando de fuelga, munches deldes y un mal entamu de lliga, condergaron práuticamente a la SD Compostela al descensu, que se fixo oficial a falta d'unes xornaes pal final de la lliga. La temporada foi mala pero tuvo los sos bonos momentos, como ser el primer equipu en puntuar, n'Ipurua d'Eibar, en diendo perdiendo 2-0, y a la fin empatar a dos, o la victoria en Pasarón contra'l Pontevedra por 1-2.

Nesta nefasta temporada la policía nacional llegó a aprucir un entrenamientu pa pidir los papeles a los xugadores.[12],[13]

Fundimientu: II Parte editar

Na temporada 2010/11, el Compostela vuelve a Preferente, ante los impagos, y Caneda retírase como presidente del club dexando sitiu al abogáu, Sr.Gayoso como nuevu dirixente del club. Gayoso duraría escases selmanes nel cargu, recuperando de nuevu la presidencia'l polémicu dirixente Caneda. La FGF encamentó al club a utilizar el so nome real (S.D. Campus Stellae) y non una marca comercial adquirida en puya (S.D. Compostela SAD).

Na actualidá 2011 Caneda dexó de nuevu'l club de forma "definitiva" y agora el cargu del club en Preferente, ye responsabilidá del empresariu Antonio Quinteiro, qu'asumió les deldes del club y recuperó pa competir el nome de SD Compostela. Tamién cunta con un equipu femenín que milita na Primer Nacional.

Resurdimientu II Parte editar

Una directiva anovada, procedente del área empresarial y profesional, conocedora del mundu futbolísticu, fíxose cargu del equipu a empiezos de 2011 n'adquiriendo tolos derechos llegales, arreglar les deldes y llograr la recuperación del nome fundacional. La entidá vuelve denominase SD Compostela y tien ente los sos retos inmediatos volver a les categoríes mayores col sofitu de tola ciudá y contorna. Dempués de 2 años en Preferente'l club ye campeón y xube a Tercer División la temporada 2011/12. Tan solo un añu más tarde, consigue terminar la fase regular de Tercer División ocupando'l tercer puestu, que otorgar el derechu a participar nel playoff d'ascensu a Segunda División B. El 30 de xunu de 2013 consigue l'allampáu ascensu a la categoría de bronce del fútbol español en superando al CD Cieza (2-0 y 0-2) na tercer ronda de la fase d'ascensu, esaniciando enantes al CD Ebro y a la AD San Juan. Na so vuelta a la Segunda División B acaba la temporada na decimotercer posición, llogrando asina l'oxetivu de la permanencia entamada a principiu de temporada. Na temporada 2014/15 facer colos servicios del entrenador Iñaki Alonso pa intentar el saltu de categoría a la Segunda División.Tres una temporada bastante regular l'equipu acaba sestu nun consiguiendo l'ascensu pero si la clasificación pa la Copa del Rei. La temporada 2015/2016 l'equipu sale a competir coles mires de clasificase al Playoff d'ascensu. Un mal empiezu xuníu a una temporada bastante mala dexa al equipu bien lloñe del so oxetivu entrando en posiciones de descensu mientres tola temporada, quedando matemáticamente baxáu'l 1 de mayu ante'l Racing de Santander nel Sardineru.

Estadiu editar

 
L'Estadiu Multiusos de San Lázaro, campu de la S. D. Compostela.

Anguaño'l club apuesta los sos alcuentros como llocal nel Estadiu Multiusos de San Llázaro, un estadiu multiusos obra del doctor arquiteutu Andrés Fernández-Albalat Lois y cuenta con capacidá pa 13.000 espectadores, ye de yerba natural y tien unes dimensiones de 105 x 68 metros. Asítiase na Avenida de Fernando Cases Novoa, al noroeste de la ciudá, nel barriu de San Llázaro. El terrén de xuegu atópase arrodiáu per una pista d'atletismu, ente que na redoma del mesmu, el club dispón d'un campu de fútbol amiesto pa los entrenamientos, con unes dimensiones de 105 x 68 metros.

Cuenta con un aparcamientu alredor del estadiu con una capacidá pa 2.000 vehículos.

El recintu foi inauguráu'l 24 de xunu de 1993 entamándose pa la fecha un tornéu cuadrangular nel que participen el R. C. Deportivo de La Coruña, el C. D. Tenerife, el Santos F. C., y el C. A. River Plate, siendo'l brasilanu «Bebeto» el primer goliador de la hestoria del estadiu.[1]

La primer vegada que'l club local xugó nel estadiu foi un partíu de pretemporada frente al Real Uviéu ente que'l primer gol oficial nel mesmu correspondió a la S. D. Compostela na victoria na segunda xornada de la temporada 1993-94 frente al C. D. Leganés por 2-1 siendo Fabiano, emblemáticu xugador de la historia del club, el primer goliador del alcuentru.[14] Hasta la inauguración del nuevu estadiu, l'equipu xugó en distintos campos de la ciudá, siendo'l más recordáu'l Estadiu Municipal de Santa Isabel, al qu'aportó en xugando primeramente en campos como'l de la Residencia Universitaria o'l primerizu campu d'A Choupana.

Himno editar

Xugadores editar

Más presencies nel club

Solo en Primer División

Nᵘ Nome Partíos
1ᵘ   Fabiano Soares Pessoa 146
2ᵘ   Franck Passi 142
3ᵘ   Ángel Lecumberri García 140
4ᵘ   Javier Bellido 137
5ᵘ   José Ignacio Fernández Palacios 125

Máximos goliadores

Solo en Primer División

Nᵘ Nome Goles
1ᵘ   Christopher Ohen 48
2ᵘ   Luboslav Penev 32
3ᵘ   Bent Renè Christensen Arensøy 24
4ᵘ   Fabiano Soares Pessoa 17
5ᵘ   Javier Bellido 12

Datos del club editar

Denominaciones editar

A lo llargo de la so historia, el Compostela vio como'l nome del club variaba por diversu circunstancies hasta la denominación actual de Sociedad Deportiva Compostela, vixente dende 2011.[n 3] El club formar sol nome oficial de Compostela Foot-ball Club, cuando en 1928 créase'l club baxo mano d'unos estudiantes de la ciudá.

De siguío se listan les distintes denominaciones de les que dispunxo'l club a lo llargo de la so historia:

  • Compostela Foot-Ball Club: (1928-41) Nome oficial na so fundación.
  • Compostela Club de Fútbol: (1941-46) Tres la instauración de la dictadura de Francisco Franco produzse una castellanización de los anglicismos.
  • Sociedad Recreativa Compostela: (1962-62) Nome oficial nel so refundación.
  • Sociedad Deportiva Compostela: (1962-94) Renombráu tres la fusión col Club Arenal.
  • Sociedad Deportiva Compostela S. A. D.: (1994-07) El club convertir en Sociedá Anónima Deportiva.
  • Sociedad Deportiva Campus Stellae S. A. D.: (2007-11) El club sume pero caltiénse vivu en baxu'l nome del club Campus Stellae.
  • Sociedad Deportiva Compostela S. A. D.: (2011-Act.) El club se renombra so la so antigua denominación.

Palmarés y datos estadísticos resumíos editar

S. D. Compostela en Lliga

división

2ª división 2ª división B 3ᵉʳ división
Datos Notes Datos Notes Datos Notes Datos Notes
Temporaes
4
1994-98
7
14
19
10º
1995-96
1993-94
2001-02
1989-90
17º
1997-98
Puestu históricu [n 4],[15]
40º
59 equipos
63º
161 equipos
80º
343 equipos
288º
1576 equipos
Datos actualizaos a 2 de mayu de 2012.
Fuentes: LFP Lliga de Fútbol Profesional BBVA. FutbolMe
  • Temporaes en Rexonal: 11

Datos en primer división editar

  • Temporaes en : 4
  • Meyor puestu en : 10º (95-96)
  • Partíos xugaos: 160
  • Partíos ganaos: 52
  • Partíos empataos: 45
  • Partíos perdíos: 63
  • Goles a favor: 143
  • Goles en contra: 231
  • Puntos consiguíos: 212
  • Mayor goliada consiguida: Deportivo 2 - SD Compostela 6 (Xornada 37, 97-98)
  • Mayor gana encaxada: CD Tenerife 6 - SD Compostela 0 (Xornada 1, 96-97)

Palmarés resumíu editar

Torneos nacionales editar

Torneos amistosos editar

Notes y referencies editar

Notes editar

  1. El R. C. Celta de Vigo xubió a la Primer División per primer vegada na temporada 1939-40, el R. C. Deportivo de La Coruña na 1941-42 y el Pontevedra C. F. na 1963-64, ente que la S. D. Compostela consiguir por primer vegada na temporada 1994-95.
  2. El club ye conocíu como «Esedé» en referencia a les sigles S. D., de Sociedad Deportiva.
  3. El club yá usó tal denominación nel pasáu del club.
  4. Participantes na hestoria de la Lliga Española, incluyendo equipos antes de fundise o sumir

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 La Futbolteca. «Historia de la Sociedad Deportiva Compostela». Consultáu'l 26 d'avientu de 2012.
  2. Conceyu d'Ames. «Bertamiráns FC recibe al líder de la categoría, la SD Compostela». Consultáu'l 27 d'avientu de 2012.
  3. Fútbol Femenino. «Segunda División Femenina Grupu I». Consultáu'l 27 d'avientu de 2012.
  4. Fútbol Femenino. «S. D. Compostela Femenín». Consultáu'l 27 d'avientu de 2012.
  5. Diariu El Correo Gallego. «Torna una vieya gloria». Consultáu'l 28 d'avientu de 2012.
  6. El Compostela abrasa al Rayo (El Mundo, 2.6.1994)
  7. impagu-de-les deldes-a-los xugadores-1275767641/ El Compostela baxa a Segunda B por impagu de les deldes a los xugadores (Libertad Digital, 31.7.2003)
  8. Perfil de Víctor Basadre (Galegos.info
  9. Poner en marcha la puya de los bienes del Compostela (El Correo Gallego, 01.06.2006)
  10. L'ex presidente José Albarrán va pagar 61.260 euros polos trofeos de la SD (Galicia Hoxe, 4.7.2006)
  11. El alministradores desautoricen a Caneda (La Voz de Galicia, 07.09.2006)
  12. Diariu Marca. «La Policía apruz nel entrenamientu de la SD Compostela pa pidir los papeles a los xugadores».
  13. El Correo Gallego (1 de xunu de 2009). «Praterías, de fonte del suañu de Lorca a Cibeles compostelanista».
  14. Futbol Me. «tornéu=523 Segunda División 1993-94». Consultáu'l 27 d'avientu de 2012.
  15. «Dato Históricos de la Lliga de Fútbol Español».

Enllaces esternos editar