Santuariu de la Virxe de l'Asunción de Bedramón

El Santuariu de la Virxe de l'Asunción de Bedramón ye un santuariu d'Asturies asitiáu a 940 m d'altitú nel monte Bedramón, que da'l nome al santuariu (yá que hai innumberables santuarios y ermites so la advocación de la Virxe de l'Asunción non solo n'Asturies sinón en toa España). El nome del monte, Bedramón, ye nome compuestu de dos pallabres vetera mons (monte vieyu). Esti monte llenda col monte cordal de Berducedo y el santuariu ta metanes una gran masa de coníferes procedentes de recién repoblación.[1][2] Pertenez a la parroquia de San Martín del Valledor del Conceyu d'Allande. Poles cercanía del santuariu pasa'l Camín de Santiago

Historia editar

La fecha de la fundación ye desconocida pero polos restos topaos paez tener sentíu la hipótesis de qu'hubiera una antigua capiya construyida posiblemente sobre una de les munches necrópolis prehistóriques, bien abondoses ye eses paraxes, col fin de llevar a cabu la cristianización de la población del llugar.

Nesta mesma zona esistía una llaguna que'l paisanaje identificar col nome de «oyo de mar» y que frecuentemente ta nes cercaníes d'estos enterramientos como por casu, Vos Pozos en La Figuerina, n'asturianu A Figueiría.[3]

Foi edificáu en plenu sieglu XVIII pero antes, el 7 de xunetu de 1653, dómina de fondos fervores marianos, el Provisor y Vicariu Xeneral, el llicenciáu don Diego de Valdés Bango dicta un autu a instancies del Comisariu del Santu Oficiu, el llicenciáu don Pedro García-Allande y Valledor, nel qu'aprueba la constitución de la Cofradería de La nuesa Señora de Bedramón.

El «Llibru de la Cofradería» resulta de gran interés y empieza asina: «Llibru de La nuesa Señora de Bedramón y cofrades de dichu Santuariu y de visites y cuentes que s'empezar l'añu de 1654». El seis de xunu de 1654 quedaron formaes les Constituciones de la Cofradería ante don Alonso Rodríguez de la Torre y Villamil, cura de Berducedo algamar de La so Santidá'l Papa la concesión de poder lucrar el xubiléu plenísimo» nes siguientes festividaes: Anunciación de La nuesa Señora, Asunción de La nuesa Señora, Pascua del Espíritu Santu, San Bernabé y San Francisco.[4]

Remata'l citáu Llibru con estes pallabres: «Apliqué n'honra de la Virxe y a intención de los devotos que dieron la llimosna, sesenta y siete mises. Lo que robla en S. Martín a 6 de setiembre de 1937. El Párrocu Benignu Valledor Uría»[5]

Estructura y Arquiteutura editar

La construcción de la Casa de Novenes y Santuariu foi encamentada al canteru Alonso Gutiérrez siguiéndola Pedro Martínez Pachín, neviego d'orixe terminándose nel añu 1689. Mientres el sieglu XIX realizaron cambeos y reparacones al cargu de Josep Queipo, vecín de Cornollo y pol gallegu Manuel d'Erías.[6]

Mientres la guerra civil del sieglu XX quemóse totalmente el Santuariu incluyíu'l retablu barrocu, la talla de l'Asunción y demás ornamientos sagraos. Al empecipiar la reconstrucción prescindir de la cúpula y arcu quedando amenorgáu'l Santuariu a una sola nave rectangular con cabecera resaltada, el presbiteriu y un pequeñu pórticu sobre pilastres. La Casa de les Novenes, del sieglu XVII, ta en situación ruinosa.

Favores y milagros editar

Nes proximidaes del Santuariu esiste una fonte que les sos agües, según la tradición popular, son bones pa curar el bocio.[7]

Fiestes, devociones y tradiciones editar

La festividá principal celébrase'l día 15 d'agostu, fiseta mariana conocida en toa España como la Virxe d'agostu». Enantes tamién se celebraba la fiesta de San Bartolomé y la Fiesta Eucarística» el domingu siguiente al 15 d'agostu, con procesión del Santísimu Sacramentu y en gran recogimiento piadosu del pueblu en mediu del silenciu del monte.

Bibliografía editar

Asturies, Tronu de la Madre de Dios. Florentino Fernández Álvarez. Añu 1997. ISBN: 84-922832-0-3

Referencies editar

  1. Fernández Álvarez, Marcelino (1997). Asturies, Tronu de la Madre de Dios, páx. 60,61 y 62. ISBN 84-922832-0-3.
  2. Andrés Menéndez. «Santuariu de La nuesa Señora de Bedramón» (castellanu). Consultáu'l 16 de marzu de 2013. «Situación»
  3. Andrés Menéndez. «Santuariu de La nuesa Señora de Bedramón» (castellanu). Consultáu'l 16 de marzu de 2013.
  4. Andrés Menéndez. «Santuariu de La nuesa Señora de Bedramón» (castellanu). http://www.vivirasturias.com/. Consultáu'l 16 de marzu de 2013.
  5. Fernández Álvarez, Florentín (1997). F. Fernández: Asturies, Tronu de la Madre de Dios, páx. 60 y 61. ISBN 84-922832-0-3.
  6. Andrés Menéndez. «Santuariu de La nuesa Señora de Bedramón» (castellanu). http://www.vivirasturias.com/asturias/allande/santuariu-de-nuesa-se%C3%B1ora-de-bedramon/ye. Consultáu'l 16 de marzu de 2013. «hestoria»
  7. Gobierno del Principáu d'Asturies. «Guardián del Paraiso» (castellanu). http://www.asturias.es/. Consultáu'l 16 de marzu de 2013. «La nuesa Señora de Bedramón»