La Selmana Santa ye la conmemoración añal cristiana de la Pasión, Muerte y Resurrección de Xesús de Nazaré. Por eso, ye un periodu d'intensa actividá llitúrxica dientro de les diverses confesiones cristianes. Da empiezu col Domingu de Ramos y remata el Domingu de Resurreición,[1] anque la so celebración suel empecipiase en dellos llugares el vienres anterior (Vienres de Dolores). La fecha de la celebración ye variable (ente marzu y abril según l'añu) yá que depende del calendariu llunar. La Selmana Santa va precedida pola Cuaresma, que remata na Selmana de Pasión onde se celebra la eucaristía nel Xueves Santu, conmemórase la Crucifixón de Xesús el Vienres Santu y la Resurrección na Vixilia Pascual mientres la nueche del Sábadu Santu al Domingu de Resurreición. Mientres la Selmana Santa tienen llugar numberoses muestres de relixosidá popular a lo llargo de tol mundu, destacando les procesiones y les representaciones de la Pasión.[2]

La Selmana Santa empieza cola celebración el domingu anterior al Vienres Santu de la Entrada triunfal de Xesucristo en Xerusalén o Domingu de Ramos.

Triduu pascual editar

Los díes más importantes de la Selmana Santa son el Xueves y Vienres Santu, onde se conmemora la muerte de Cristu, amás, el Sábadu Santu, cola Sepultura de Cristu y el Domingu de Pascua cola Resurrección.

La fecha de la Selmana Santa editar

Ye nel Concilio de Nicea I (nel añu 325) onde se llega finalmente a una solución pa esti asuntu. Nél establecióse que la Pascua de Resurrección había de ser celebrada cumpliendo unes determinaes normes:

  • Que la Pascua celebrar en domingu.
  • Que nun coincidiera nunca cola Pascua xudía, que se celebraba independientemente del día de la selmana. (D'esta manera evitaríen paralelismos o tracamundios ente dambes relixones).
  • Que los cristianos nun celebraren nunca la Pascua dos veces nel mesmu añu. Esto tien la so esplicación porque l'añu nuevu empezaba nel equinocciu primaveral, polo que se prohibía la celebración de la Pascua antes del equinocciu real (antes de la entrada del Sol en Aries).

Sicasí, siguió habiendo diferencies ente la Ilesia de Roma y la Ilesia d'Alexandría, magar el Concilio de Nicea dio la razón a los alexandrinos, estableciéndose'l costume de que la fecha de la Pascua calcular n'Alexandría, que lo comunicaba a Roma, que espublizaba'l cálculu al restu de la cristiandá.

Finalmente, Dionisio el Exiguo (nel añu 525), dende Roma convenció de les bondaes del cálculu alexandrín, unificándose a la fin el cálculu de la pascua cristiana.

La Pascua de Resurrección ye'l domingu darréu posterior a la primera Lluna llena tres l'equinocciu de marzu y débese calcular emplegando la Lluna llena astronómica. Por ello puede asoceder non antes del 22 de marzu y el 25 d'abril como mui tarde.

Díes de la Selmana Santa editar

Estos son tolos díes de Selmana Santa:

Celebraciones editar

A lo llargo de gran parte del mundu esisten celebraciones acomuñaes a la Selmana Santa, dalguna d'elles destacaes como Fiestes d'Interés Turísticu Internacional como la Selmana Santa en Sevilla, la Selmana Santa en Valladolid (reconocida dende 2014 como patrimoniu cultural inmaterial de la Humanidá), la Selmana Santa del baxu Aragón o la Selmana Santa en Zamora, que tienen un gran impautu económicu[3] más allá del so interés relixosu.

El ciclu vacacional que correspuende a la Selmana Santa ye conocíu tamién como "Selmana de Turismu" n'Uruguái, por una llei de 1919, de secularización de les fiestes relixoses.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Selmana Santa». lema.rae.es. Consultáu'l 4 d'abril de 2015.
  2. «La Selmana Santa». ye.catholic.net. Consultáu'l 4 d'abril de 2015.
  3. «oficios cofrades/dan/emplegu/andalucia/mas/persones.html Los oficios cofrades dan emplegu n'Andalucía a más de 10.000...». Consultáu'l 10 d'abril de 2016.

Enllaces esternos editar