.

Psicosis
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 F20-F29[1]
CIE-9 290-299
MedlinePlus 001553
Especialidá psiquiatría
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]


La psicosis ye un términu xenéricu utilizáu en psicoanálisis y psiquiatría pa referise a un estáu mental descritu como una dixebra o perda de contautu cola realidá.[2] A les persones que la carecen denominar psicótiques. El términu psicóticu» ye de cutiu confundíu pol términu psicópata, un trestornu de la personalidá ensin rellación dalguna a la psicosis. Les persones qu'esperimenten psicosis pueden presentar allucinación o delirios y pueden exhibir cambeos na so personalidá y pensamientu desorganizado.[2] Estos síntomes pueden ser acompañaos por un comportamientu inusual o estrañu, según por dificultá pa interactuar socialmente ya incapacidá pa llevar a cabo actividaes de la vida diaria.

Una amplia variedá d'elementos del sistema nerviosu, tanto orgánicos como funcionales, pueden causar una reacción psicótica. Esto llevó a la creencia de que la psicosis ye como la fiebre» de les enfermedaes mentales, un indicador seriu pero non específicu.[3][4] Sicasí, munches persones tienen esperiencies inusuales y de distorsión de la realidá en dalgún momentu de les sos vides, ensin volvese discapacitaes o nin siquier angustiadas por estes esperiencies. Como resultancia, cierta corriente d'investigadores argumenta que la psicosis nun ta fundamentalmente dixebrada d'una conciencia normal, sinón más bien ye un continuum con conciencia normal.[5][2] Dende esta perspeutiva, les persones que son diagnosticaes clínicamente como psicótiques pueden tar teniendo a cencielles esperiencies particularmente intenses o angustiantes (vease esquizotipia).

La psicosis puede apaecer de resultes d'un gran númberu d'enfermedaes, tales como la esquizofrenia, el Alzheimer, el Parkinson, la sensibilidá al gluten non celiaca, la epilepsia o la esclerosis múltiple.[6][7][8][9][10]

Definición editar

Definióse la psicosis como «un desorde mental grave, con o ensin un dañu orgánicu, carauterizáu por un trestornu de la personalidá, pola perda del contautu cola realidá y por causar l'empeoramientu del funcionamientu social normal».[11]

Una correuta apreciación del términu implica circunscribir la psicosis como una situación d'enfermedá mental que presenta una esviadura nel xuiciu de realidá. Esta esviadura ye propiu de la psicosis, a diferencia de la insuficiencia de xuiciu mesma de la oligofrenia, del debilitamientu propiu de les llocures, y de la suspensión del xuiciu propiu de los estaos confusionales (o delírium).

Los suxetos psicóticos suelen esperimentar (o non) allucinaciones, pensamientos delirantes (ver deliriu), y trestornos formales del pensamientu (cambeos de les rellaciones semánticu y sintácticu).[2]

Psicosis pal psicoanálisis

Esta corriente que tamién estudia los estaos mentales, utilizando quiciabes una meyor denominación de la psicosis, en cuantes que conxuntu d'estructures psíquiques o suxetives, en reemplazu del conceutu de llocura (yá que la llocura ye una definición social d'aquello que s'alloñar de la normalidá y non una clasificación nosológica, de la mesma en que lo ye la normalidá, yá que al repasar la hestoria van vese distintes definiciones de normalidá nel mundu y una mesma comunidá). Dende'l psicoanálisis emplega'l términu psicosis pa designar una posición suxetiva. Lo fundamental nun son les manifestaciones típiques de psicosis, tales como allucinaciones, pensamientos confusionales, sensaciones de persecución por otres persones reales o imaxinaries, y asina socesivamente(sintomatoloxía), sinón que la forma suxetiva d'asitiase en -ante- la vida. Un psicóticu puede nun manifestar síntomes nunca na so vida, faelo n'edá avanzada, o n'edá temprana. Tou va depender de les coxuntures que faigan posible o non el desencadenamiento.

Nesti sentíu foi Jacques Lacan quien incursionó na investigación de la psicosis como una estructura suxetiva, xunto cola neurosis y la perversión, entendíes toes como posiciones suxetives, onde cualquier persona asitiar nuna o otra, pero ensin posibilidá d'un pasaxe ente estructures. Posteriores corrientes del psicoanálisis sí dexaron esto últimu, al definir estos casos como "borderlines", onde la pertenencia a una o a otra estructura dependería d'una causalidá significante, lo cual significa que la estructura espresar en términos de llinguaxe.

El psicoanálisis ye paradigmáticu en tantu quita la psicosis del campu de lo patolóxico, de la dificultá o de la imposibilidá, replantegándola como una forma distinta de vivir.

== Causes desconoz la causa de la psicosis, anque esisten delles teoríes y suelen considerase un síndrome más qu'una entidá nosológica estremada. Plantegóse que los fenómenos psicóticos más carauterísticos, como les allucinación y los delirios, son más frecuentes na población xeneral de lo que se pensaba, y que, en realidá, podríen ser parte d'un continuu sintomáticu (esti últimu conceutu nun ye aceptáu mayoritariamente).

Escontra fines de sieglu XX, cola puxanza de la meyora en xenética pretendióse buscar una etioloxía biologista a les psicosis. N'efeutu, les investigaciones atoparon una mayor actividá de la dopamina y de la serotonina, siendo que la mayoría de los antipsicóticos disponibles tienden a tornar l'actividá de dichos neurotransmisores.[2]

El psicoanálisis, sicasí, considera que les psicosis deber a factores exóxenos al afeutáu, factores estructurales.[2] Lacan esplica la xénesis de la psicosis (n'estudiando munchos casos) nun procesu llamáu forclusión.[2]

La terapia cognitiva, pela so parte, concibe a los trestornos psicóticos dende un modelu bio- psico- social de vulnerabilidá- estrés- habilidaes de afrontamiento. Plantégase que los trés variables funcionen como factores interactivos, qu'inciden nel orixe, la gravedá y el cursu.[2]

Numberoses condiciones médiques pueden causar psicosis, que n'ocasiones pueden ser el primer niciu de la presencia de la enfermedá subxacente, tales como la esquizofrenia, el Alzheimer, el Parkinson, la sensibilidá al gluten non celiaca, la epilepsia o la esclerosis múltiple.[6][7][8][9][10] El consumu de ciertes sustancies, como'l cannabis, tamién puede provocar síntomes de psicosis.[12]

Clasificación editar

Esisten históricamente munches clasificaciones, dalgunes de les cualos establecíense en función de ser cuadros delirante-alucinatorios (por casu, les esquizofrenies) o non alucinatorios (por casu la paranoya), en psicosis delirantes creíbles o inverosímiles, bien o mal sistematizadas, en rellación a la so irrupción como procesu o desenvolvimientu, etc.

Na actualidá, mundialmente acéptase como sistema de clasificación nosológica al DSM-IV, y como descripción clínicu-psiquiátrica sigui teniendo pesu la escuela alemana de Bleuler, Kraepelin y Kleist, y tocantes a la descripción de delirios, la reseñada pola escuela francesa (con Gaetán de Clerembault como mayor esponente).

Polo xeneral el suxetu escarez d'introspeición alrodiu de la naturaleza estraña o estravagante que puede adoptar la so conducta o los sos pensamientos, los que terminen per provocar una grave disfunción social.

El DSM (Manual estadísticu y diagnósticu de los trestornos mentales, de l'Asociación Psiquiátrica Estauxunidense) reconoz dellos tipos de psicosis:

Cuadru clínicu editar

Los síntomes qu'empobinen escontra la presencia d'un trestornu de tipu psicóticu:

  • Cambeos sópitos y fondos de la conducta.
  • Replegase sobre sí mesmu, ensin falar con naide.
  • Creer ensin motivos que la xente reparar, fala d'él o entama daqué contra él.
  • Falar a soles (soliloquiu) creyendo tener un interlocutor, oyer voces, tener visiones (allucinaciones visuales, auditives) ensin qu'esistan estímulos.
  • Tener periodos de tracamundiu mental o perda de la memoria.
  • Esperimentar sentimientos de culpabilidá, fracasu, depresión.
  • Dificultá pa espresar emociones y sentimientos o inclusive falta de los mesmos.

Alvertencia: dalgunos d'estos síntomes tamién pueden esperimentase en condiciones non psicótiques: abusu de sustancies, [[trestornos de personalidá]], eventos estresantes (distresantes), lo que Jaspers denominó «situaciones llende», momentos graves de neurosis (por casu ciertes neurosis del tipu histeria), momentos de conversión. De cuenta que los síntomes mentaos nun constitúin nenguna evidencia concluyente. Poro, siempres tien de faese un exame físicu y refugar la posibilidá d'intoxicación por sustancies antes de concluyir un diagnósticu de psicosis.

Tratamientu editar

Nel tratamientu de la psicosis suélense utilizar melecines antipsicóticos, amás de diversos sofitos psicosociales y el tratamientu de la enfermedá de base.

Psicosis y llocura editar

N'español la pallabra «llocura» utilízase coloquialmente como un términu peyorativu, y nun s'usa como diagnósticu médicu na actualidá. Vulgarmente axetívase como "llocu" a persones que sufren trestornos mentales, como por casu psicosis,[13]pero tamién s'utiliza pa les neurosis graves y los pacientes borderline.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Schizophrenia, schizotypal and delusional disorders (F20-F29)». World Health Organization.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Principales formes d'entender la psicosis en psicoloxía y psiquiatria. Disponible online en: Monografias.com. http://www.monografias.com/trabayos107/psicosis-principales-formes-entender-psicosis-psicologia-y-psiquiatria/psicosis-principales-formes-entender-psicosis-psicologia-y-psiquiatria.shtml. 
  3. Tsuang, Ming T.; William S. Stone, Stephen V. Faraone (xunetu de 2000). «Toward Reformulating the Diagnosis of Schizophrenia». American Journal of Psychiatry 157 (7):  páxs. 1041–1050. doi:10.1176/appi.ajp.157.7.1041. PMID 10873908. 
  4. DeLage, J. (febreru de 1955). «Moderate psychosis caused by mumps in a child of nine years.». Laval Médical 20 (2):  páxs. 175–183. PMID 14382616. 
  5. Johns, Louise C.; Jim van Vos (2001). «The continuity of psychotic experiences in the general population.». Clinical Psychology Review (PubMed) 21 (8):  páxs. 1125–41. doi:10.1016/S0272-7358(01)00103-9. PMID 11702510. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=pubmed_Abstract&cmd=Retrieve&db=pubmed&list_uids=11702510&dopt=ExternalLink. Consultáu'l 19 d'agostu de 2006. 
  6. 6,0 6,1 Mintzer J, Targum SD (avientu de 20003). «J Geriatr Psychiatry Neurol». Psychosis in elderly patients: classification and pharmacotherapy 16 (4):  páxs. 199-206. PMID 14653427. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14653427. 
  7. 7,0 7,1 Catassi C (2015). «Gluten Sensitivity». Ann Nutr Metab 67 (Suppl 2):  páxs. 16-26. doi:10.1159/000440990. PMID 26605537. http://www.karger.com/Article/FullText/440990#ref38. 
  8. 8,0 8,1 Balakireva AV, Zamyatnin AA (18 d'ochobre de 2016). «Properties of Gluten Intolerance: Gluten Structure, Evolution, Pathogenicity and Detoxification Capabilities». Nutrients 8 (10):  páxs. 644. PMID 27763541. 
  9. 9,0 9,1 Kanner AM, Rivas-Grajales AM (xunu de 2016). «Psychosis of epilepsy: a multifaceted neuropsychiatric disorder». CNS Spectr 21 (3):  páxs. 247-57. doi:10.1017/S1092852916000250. PMID 27322691. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27322691. 
  10. 10,0 10,1 Feinstein A (mayu de 2007). «Neuropsychiatric syndromes associated with multiple sclerosis». J Neurol 254 (Suppl 2):  páxs. II73-6. doi:10.1007/s00415-007-2017-2. PMID 17503134. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17503134. 
  11. The American Heritage Stedman's Medical Dictionary. «Diccionariu Mélicu KMLE - Definición de psicosis».
  12. Skosnik PD, Cortes-Briones JA, Hajós M (1 d'abril de 2016). «It's All in the Rhythm: The Role of Cannabinoids in Neural Oscillations and Psychosis». Biol Psychiatry 79 (7):  páxs. 568-77. doi:10.1016/j.biopsych.2015.12.011. PMID 26850792. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26850792. 
  13. Real Academia Nacional de Medicina. Diccionariu de términos médicos. Madrid: Panamericana; 2012.