Sisante

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Sisante ye un conceyu español de la provincia de Cuenca, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Sisante
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Cuenca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Sisante (es) Traducir José Laserna Pérez
Nome oficial Sisante (es)[1]
Nome llocal Sisante (es)
Códigu postal 16700
Xeografía
Coordenaes 39°24′39″N 2°12′10″W / 39.410833333333°N 2.2027777777778°O / 39.410833333333; -2.2027777777778
Sisante alcuéntrase n'España
Sisante
Sisante
Sisante (España)
Superficie 134 km²
Altitú 815 m
Llenda con Vara de Rey, Tébar, El Picazo, Alarcón, Casas de Benítez, Villalgordo del Júcar, Casas de Guijarro y Pozoamargo
Demografía
Población 1636 hab. (2023)
- 826 homes (2019)

- 816 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Cuenca
0.08% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 12,21 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
sisante.net
Cambiar los datos en Wikidata

Demografía editar

 
Conceyu de Sisante.

Tenía una población de 1.698 habitantes, según l'INE, a fecha 1 de xineru de 2016. carauterizar por ser una población avieyada.

Comunicaciones editar

Sisante ta comunicada pola A-31 (Autovía d'Alicante), la N-310 (Manzanares-Villanueva de la Jara) y la carretera de La Roda (CUV-8306).

Economía editar

La so actividá principal ye l'agricultura, destacando sobremanera'l cultivu de la vide, la olivar, la cebera y el xirasol.

Tamién destaca'l so parque eólicu (compartíu con Vara de Rey, Tébar y Atalaya del Cañavate), con un total de 132 molinos eólicos que cunten con una potencia nominal total de 198 MW y que xeneren en redol a 436 GW·h añalmente.

Monumentos editar

  • Ilesia de Santa Catalina: foi construyida nel sieglu XVII anque se consolida nel XVIII. Ta asitiada nuna de les partes más elevaes del pueblu, esautamente na plaza de Fernández Turégano. Ye de planta de cruz griega, con bóvedes de cañón y con capiyes que percuerren tol interior. Destaca la capiya del Rosariu n'unu de los brazos de la mesma. Nel esterior resalten los contrafuertes y la torre de tres cuerpos con campanariu. Como elementu interesáu reparar un reló de sol nel so llateral derechu.
  • Conventu de les Relixoses Clarises: (llamaes nazarenes nel pueblu) que fundó'l Padre Hortelano nacíu en dichu pueblo'l 29 de mayu de 1656 y que llevó en vida'l nome de Don Cristóbal Jesús Hortelano y de la Fuente. Dempués d'estudiar en Alcalá de Henares y Cuenca, foi ordenáu subdiácono y diáconu exerciendo'l ministeriu sacerdotal en dichos llugares hasta que decidió volvese al so pueblu. El Conventu de les Nazarenes data de principios del sieglu XVIII, les obres empezaron el día 14 d'ochobre de 1702 y concluyeron el 18 de mayu de 1708. El Conventu consta de tres pisos con escelentes lluces, ensame d'habitaciones pa los oficios y demás servicios de la comunidá, ente los que merez especial mención la enfermería, el noviciáu, el refectorio y la sala de llabor. L'orixe del Conventu foi'l beaterio que creó'l mentáu Padre Hortelano'l 6 de xineru de 1695, con llicencia del obispu de la diócesis, nel cual recoyó a siete muyeres mayores d'edá, sacante una d'elles que tenía 15 años, con cuenta de fixeren vida de mancomún conventual. Darréu treslladó a les beates dende la casa d'arriendu onde se topaben a una que mercó. Iguó una ermita so la advocación de Jesús Nazarenu, y dixo la primer misa. Dientro del Conventu atopa'l Padre Jesús Nazarenu atribuyíu a Luisa Roldán según una imaxe de La Doliosa.
  • Conceyu de Sisante: asitiáu na Plaza del Doctor Turégano frente al llateral de la Ilesia. Edificiu de dos plantes y torre construyíu con cal y cantar, esta postrera apocayá reformada. Na puerta principal del mesmu atopa una inscripción col añu en que se construyó que diz: "Reinando felizmente'l Señor Don Carlos IV, siendo correxidor Don Manuel Avellán, añu 1789".
  • Padre Jesús Nazarenu: pola escultora Luisa Roldán. La imaxe fuera encargada pol rei Carlos II a la so escultora de cámara, pa ser ufiertada como regalu al Papa Inocencio III, detalle que de por sí demuestra lo bien considerada que taba Luisa Roldán como escultora naquella dómina. Al morrer Inocencio III, la imaxe ye destinada al Monesteriu del Escorial, pero cuando yá taba preparada pa ser unviada ellí muerre'l Rei Carlos II en 1700, y l'imaxe queda en casa de “La Roldana”, al finar ésta sigue en poder de los sos fíos, llegando a pasar más tarde, xunto con una imaxe de la Virxe Doliosa al Conventu de Nazarenes de Sisante. La imaxe de Jesús Nazarenu foi adquirida pol Padre Cristóbal Jesús Hortelano y de la Fuente'l 14 de setiembre de 1711 (día de la esaltación de la cruz), y dende esta fecha atópase entronizado nel preciosu camarín del Conventu de Clarises de Sisante, y de que'l so tronu barrocu namái tien de baxar cada 100 años según manda la tradición. Sicasí, los avatares de los tiempos quixeron que cuatro veces triara procesionalmente les cais de Sisante:
    • En 1819, ocho años dempués de lo previsto,por causa de la Guerra de la Independencia como primer función del centenar, como se-y llamó.
    • En 1911, cumpliendo'l II Centenariu.
    • En 1939, con calter escepcional,la imaxe tullida salió del Conventu y foi treslladada a Cuenca pa ser restaurada.
    • En 1940, yá restaurada pol escultor Coullant Vallera volvió a Sisante.
    • En 2011, cumpliendo'l III Centenariu.
  • Casa-Palaciu "La Sevillana": asitiada na cai del Conventu ye fiel reflexu de la gran puxanza y desenvolvimientu que se vivió en Sisante mientres los sieglos XVII y XVIII. Data de finales del sieglu XVII y consta d'una enorme portada afatada por dos pares de columnes a entrambos llaos y tres escudos, unu asitiáu sobre'l balcón y dos a los llaos. Los escudos son los mesmos que los que s'atopen na casa del Cañizu y Llosa na cai Espuche, fidalgos d'esti pueblu. Créese que'l nome col que se conoz a esti palaciu "La Sevillana" vien de los antepasaos de Don Luís del Cañizu y Llosa que baxaben de Constantina, pueblu del obispáu de Sevilla.
  • Ermita de San Antón: asítiase na cai San Antón. Data de finales del sieglu XVIII. Ye un edificiu de planta cuadrada y volume senciello a cuatro agües.
  • Ermita San Bartolomé: asitiada na cai San Bartolomé, data de finales del sieglu XVI. Dispón d'un espaciu interior cuadráu de cinco per cinco metros aproximao, cubiertu por una cúpula de media naranxa con cupulín allumáu sobre pechinas. Tou ta afatáu en yelsos de relieve policromados.
  • Ermita de la Concepción: data del sieglu XVII. Ermita d'una nave. Adosada a la cai con un valor aislláu, apuértase al traviés d'un arcu de mediu puntu. Nel interior, nel llateral de la nave, esisten tres capilla, a la so derecha atopamos el camarín y capiya del santu entierru. Foi restaurada na posguerra.

Fiestes editar

Les fiestes más destacaes son les de l'Asunción de la Virxe María (15 d'agostu) y la Feria y Fiestes d'El nuesu Padre Jesús Nazarenu (del 13 al 17 de setiembre).

Amás el bien conocíu"jueveslardero" fai de Sisante un pueblu vacíu esi día. La mayoría de la población dirixir al "Pozillo" pa celebrar con amigos y familiares un día yá típicu d'esti pueblu nel que los "quintos" son los protagonistes.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar