Korabl-Sputnik 2[1] (rusu: Корабль-Спутник 2 que significa Barcu Satélite 2), tamién conocida como Vostok-1K Non.2 y incorreutamente como Sputnik 5 n'Occidente,[2] foi un satélite artificial Soviéticu, y el tercer vuelu de prueba del cohete danzadera Vostok. Foi'l primer vuelu espacial n'unviar animales a la órbita terrestre y que pudo tornalos sanos y salvos escontra la Tierra. Foi llanzáu nel 19 d'agostu de 1960, y creo los cimientos pal primer vuelu orbital pa humanos, Vostok 1, que foi llanzáu unos ocho meses más tarde, nel cual participó la cosmonauta soviéticu Yuri Gagarin.

Sputnik 5
satélite artificial
Información
Fabricante RKK Energiya
Parte de Programa Sputnik
Historia
Operadores
programa espacial de la Xunión Soviética
   Academia de Ciencies de la Xunión Soviética
Acontecimientos significativos Llanzamientu espacial (19 agostu 1960) (en Plataforma Gagarin (es) Traducir)
Aterrizaxe (20 agostu 1960)
Carauterístiques
Masa 4600 quilogramos
Sputnik 4 Sputnik 5 Sputnik 6
Cambiar los datos en Wikidata

Antecedentes editar

Korabl-Sputnik 2 foi'l segundu intentu de llanzar una cápsula Vostok con perros a bordu, una y bones el primer intentu'l 28 de xunetu nun foi esitosu cuando'l Bloque secundariu "G" quebróse y amburó nuna de les cámares de combustión, siguíu por una falla de la primer etapa del cohete 19 segundos dempués del llanzamientu. El vehículu de llanzamientu se desintegró, el restu de los elementos dixebráronse y volaron en direiciones aleatories. El Bloque Primariu "I" siguió na so trayeutoria hasta que tuvo lo suficientemente lloñe pa ser destruyíu de forma segura al traviés d'un comandu remotu depués de 28 segundos. La cápsula Vostok pudo salvase de la esplosión na primer etapa, pero los perros morrieron debíu al impautu contra'l suelu. Lisichka y Chayka ye'l nome de los dos perrines que morrieron. Hasta'l mesmu inxenieru xefe Serguéi Korolyov amosóse afaráu pola perda. Antes del llanzamientu, yera habitual ver a Korolyov xugando con Lisichka nel cosmódromo. Créese la cámara de combustión se desintegró por cuenta de vibraciones llonxitudinales. Esto creó un problema considerable porque se suponía que taba correxíu, yá que afectaba a tolos llanzamientos anteriores a la serie de cohetes lanzadera 8K72.

Tripulación editar

Llevaba a bordu a los perros Belka y Strelka, 40 mures, 2 aguarones y una variedá de plantes. La nave tornó a la Tierra a otru día y tolos animales fueron recuperaos sanos.


Predecesor:
Sputnik 4
Programa Sputnik
1960
Socesor:
Sputnik 6

Referencies editar

  1. McDowell, Jonathan. «Launch Log». Jonathan's Space Page. Consultáu'l 27 de xunetu de 2010.
  2. Wade, Mark. «Vostok». Encyclopedia Astronautica. Archiváu dende l'orixinal, el 29 de xunu de 2011. Consultáu'l 27 de xunetu de 2010.