El Stade de Reims ye un club de fútbol francés con sede en Reims. El club foi fundáu en 1911 sol nome de Société Sportive du Parc Pommery y anguaño xugara na Ligue 2, al confirmase'l 15 de mayu de 2016 el so descensu. El Reims xuega los sos partíos como llocal nel Stade Auguste Delaune, una renovación del antiguu complexu asitiáu dientro de la ciudá.

Stade de Reims
Stade de Reims
Situación
Estáu Francia
Datos
Nome oficial Stade de Reims
Tipu club de fútbol
Fundáu en1931
Entrenador Plantía:Xeodatos Bélxica, Reinu Xuníu William Still
Categoría Ligue 1
Instalaciones
Estadiu Stade Auguste Delaune (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Stade Reims ye unu de los clubes más esitosos de la historia del fútbol francés dempués de ganar seis títulos de la Ligue 1, dos trofeos de la Copa de Francia de Fútbol y cinco Supercopa de Francia. El club tamién llogró grandes resultancies a nivel européu dempués de terminar como subcampeones en 1956 y 1959 nes ediciones de la Copa d'Europa y ganar la Copa Llatina y Copa delle Alpi en 1953 y 1977, respeutivamente. Sicasí, dende la década de 1980, el Reims esforcióse por volver repitir aquellos ésitos. El club xugara per última vegada n'Amestar 1 na temporada 1978-79, depués paso enforma tiempu xugando n'Amestar 2 y el Championnat National, hasta la temporada 2012-2013 que xuben a la categoría d'oru de Francia dempués de 33 años d'ausencia.

Históricamente, el Stade de Reims ta consideráu como un club llexendariu nos círculos franceses del fútbol, non yá polos sos gallardones nacionales y europeos, sinón tamién pola so aportación al equipu nacional de Francia mientres les décades de 1940 y 1950. El Reims foi, en gran parte, responsable de la primer xeneración d'oru del fútbol francés con notables miembros del equipu nacional como Roger Cole, Raymond Kopa, Just Fontaine, Jean Vincent, Robert Jonquet, Armand Penverne, Dominique Colonna y Roger Piantoni qu'ayudaron a Francia a algamar les semifinales na Copa Mundial de la FIFA 1958.

Historia editar

Fundación del club y primeros pasos (1910-1945) editar

El Stade de Reims foi fundáu en 1910 sol nome de Société Sportive du Parc Pommery sol mandatu del Marqués Melchior de Polignac, un francés que depués pasó a sirvir nel Comité Olímpicu Internacional.[1] El club adoptó'l so nome actual el 18 de xunu de 1931. A pesar de que'l país adoptó'l fútbol profesional en 1932, Reims siguió siendo un club d'aficionaos hasta 1935 dempués de que'l club ganó'l Championnat de France amateur sol lideralgu del escocés Billy Aitken.

El «grand Reims» (1945-1962) editar

 
La histórica camiseta del Stade de Reims na so dómina dorada de los años 1950.

El club llegó a la División 1 per primer vegada na temporada 1945-46, el primer campeonatu dempués de la conclusión de la Segunda Guerra Mundial. Mientres esi mesmu añu, el club promovió al defensor Robert Jonquet al equipu sénior y contrató a Roger Cole del Olympique de Charleville. Xuntos convirtiéronse, ensin dulda, nos xugadores más famosos del club na so historia. El Reims ganó'l so primer campeonatu de la División 1 en 1949. Lideráu por una sólida defensa compuesta por Cole, Jonquet y Armand Penverne, según polos mediocampistes Albert Batteux y Michel Leblond, y un tridente atacante formáu por Pierre Flamion, Pierre Sinibaldi, y Pierre Bini, Reims ganó la lliga por un puntu sobre Lille. La temporada siguiente, el club ganó la Copa de Francia ganando a Racing de Paris 2-1 na final.

Dempués d'esa temporada, l'entrenador Henri Roessler dir del club y Batteux, un veteranu xugador, tomó les riendes. El posterior aumentu del equipu nel deporte llevó a los fichaxes de Raymond Kopa y Raoul Giraudo. En 1953, Reims ganó'l so segundu títulu de lliga ganando la lliga por cuatro puntos. Esi mesmu añu, el club ganó la Copa Llatina convirtiéndose nel primer club de fútbol francés n'algamar dichu honor. La victoria foi citada como un golpe pa Francia dempués de que'l país terminó trés años consecutivos como subcampeón na competencia. Dempués de la temporada de 1954, Cole foi xugase pal Racing de París. En 1955, el Stade de Reims ganó'l so tercer títulu en seis temporaes. El campeonatu condució a la clasificación del club pa l'acabante crear Copa d'Europa.

Na edición inaugural de la Copa d'Europa, Reims llegó a la final onde l'equipu foi ganáu por 4-3 pol club español del Real Madrid. Reims controló'l partíu dende l'empiezu marcando dos goles nos primeros diez minutos. Sicasí, dos goles na primer metá d'Alfredo Di Stéfano y Héctor Rial pal Real neutralizaron los primeros ataques del Reims. Na segunda metá, los franceses tomaron la delantrera al traviés de Michel Hidalgo, pero en cuestión de minutos, el partíu volvió al empate por cortesía d'un gol de Marquitos. El gol ganador de Rial nel minutu 79 punxo fin a les esperances del Reims de ganar la primer edición de la Copa d'Europa. Na temporada siguiente, Reims perdió al prominente mediocampista Kopa, ficháu pol Real Madrid. Sicasí, el club fichó a los internacionales franceses Just Fontaine, Jean Vincent, Roger Piantoni y Dominique Colonna pal equipu. Dempués de les lluches tempranes, les incorporaciones dieron los sos frutos col club ganando'l so tercer títulu de la década na temporada 1957-58. L'equipu tamién ganó la Coupe de France dempués de vencer al Nîmes Olympique por 3-1 na final, llogrando asina'l doblete.

Na edición de 1958-59 de la Copa d'Europa, el Reims tornó a la final pa enfrentase, per segunda vegada, al Real Madrid. Amás de la marcha de Kopa y la llegada de Fontaine, Colonna, Piantoni y Vincent a Reims, les alliniaciones yeren casi idéntiques a les de la primer final. Sicasí, un Real ensin inmutarse, que yá ganara la competencia en trés causes siguíes, llogró la victoria con un contundente 2-0. Dempués de la temporada, Penverne dir del club. L'equipu foi, sicasí, impulsáu pol regresu de Kopa quien, darréu, llevó al equipu al so quintu títulu de lliga en 11 temporaes en 1960.

Dempués de la temporada, Jonquet retirar del fútbol internacional y foise de Reims al Racing Strasbourg. Foi siguíu por Giraudo y Leblond. Les salíes nun pudieron atrabancar les actuaciones de Reims a nivel nacional una y bones l'equipu ganó la lliga en 1962. El campeonatu coronó una carrera increíble pa Just Fontaine, quien, darréu, retirar del fútbol.

Altibaxos y descensos a segunda (1962-1992) editar

Na temporada siguiente, que foi la postrera del téunicu Albert Batteux, Reims terminó segundu ante'l AS Monaco na lliga y, la temporada siguiente, sorprendió a munchos al terminar 17°, lo que resultó en que'l club cayera a la segunda división. La relegación llevó a les salíes o retiros de munchos de los xugadores que formaben parte de la carrera dinástica de Reims na década de 1950; toos sacante Kopa que permaneció con Reims hasta 1967.

Reims volvió a la elite pa la temporada 1966-67 dempués de dos temporaes na segunda división. Sicasí, la temporada resultó curtia con Reims terminando 19°. En 1970, el club tornó a la máxima categoría y munchos na lliga mientres casi una década. El meyor desempeñu de Reims na lliga mientres el so periodu de nueve años foi terminar quintu na temporada 1975-76. Reims foi apostráu en 1979 y nun tornó a la primer división del fútbol francés mientres 33 años. Na temporada siguiente na División 2, Reims llindóse financieramente y viose obligáu a esplegar un equipu muncho más nuevu mientres la campaña.

A pesar del regresu del ex xugador popular Carlos Bianchi como entrenador a mediaos de la década de 1980, el club nun pudo tornar a la División 1. Reims sorprendió a munchos al algamar les semifinales de la Coupe de France en dos temporaes siguíes en 1987 y 1988. A midida que pasaben los años, la situación financiera del club empezó a empiorar y, en 1991, Reims foi apostrada alministrativamente a la División 3 dempués de que nun atopara un comprador qu'ayudara a solliviar la delda del club, qu'entepasara más de 50 millones de francos.

Reestructuración, crisis y cambéu (1991-presente) editar

N'ochobre de 1991, el club sufrió una lliquidación y camudó el so nome a Stade de Reims Champagne FC. El club pasó la temporada 1991-92 na División 3 y, sorprendentemente, declaróse non elegible pa competir n'amestar antes del so postreru partíu de lliga en mayu de 1992 depués de qu'una lliquidación xudicial resultara na suspensión de les actividaes del club. Nos meses siguientes, tolos aspeutos del club (los sos rexistros, trofeos, etc.) fueron puyaos.

Reims renació en xunetu de 1992 sol nome de Stade de Reims Champagne. El club empezó a xugar na División d'Honor y pasó dos temporaes n'amestar antes de llograr l'ascensu al Championnat National. Reims pasó los últimos años del sieglu tocando en National y el amateur Championnat de France. En payares de 1996, la mayoría de los artículos del club que se vendieron na puya de 1992 volvieron adquirise so l'asistencia de la cadena minorista Alain Afflelou. En xunetu de 1999, el club camudó'l so nome de nuevu a Stade de Reims y, dempués de trés años, fueron compensaos ​​con un estatus profesional dempués de llograr una promoción de regresu a la Ligue 2.

El regresu del club a Amestar 2 en 2002 foi curtiu. Reims terminó na parte inferior de la lliga. Na siguiente temporada xugando en National, Reims ganó la lliga tornando a Amestar 2. El club pasó les siguientes cinco temporaes xugando na segunda división y nun pudo terminar na metá cimera de la tabla en cada campaña. Na temporada 2008-09, Reims foi apostráu de la Ligue 2 y, al igual que'l so relegación anterior, respondió tornando a la lliga dempués d'una temporada en National depués de terminar 2°. Reims terminó Ligue 2 como décimu na temporada 2010-11. Reims finalmente terminó la lliga como subcampeón y tornó a la Ligue 1 dempués de 33 años.

El 14 de mayu de 2016, Reims foi apostráu a Amestar 2 dempués d'una estadía de cuatro años na máxima categoría.[2] El 16 d'agostu de 2016, anuncióse que'l Real Madrid xugaría un amistosu contra'l Stade de Reims pa conmemorar el 60° aniversariu de la final de la Copa d'Europa de 1956 na que participaron dambos equipos.[3]

Uniforme editar

  • Uniforme titular: Camiseta colorada con mangues blanques, pantalón blancu y medies coloraes.
  • Uniforme suplente: Camiseta azul con tires celestes, pantalón azul y medies azules.
  • Uniforme alternativu:Camiseta naranxa con una V marrón, pantalón marrón y medies naranxes

Estadiu editar

Stade Auguste Delaune, inauguráu'l 21 d'ochobre de 1934, con capacidá pa 21.684 persones.

L'estadiu lleva'l nome del antiguu secretariu de la Fédération Sportive.

Xugadores editar

Plantía 2017 editar

Actualizáu'l 19 d'abril de 2015[4]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
  DEF Abdelhamid El Kaoutari 34 años   Palermo
  DEF Mohamed Fofana 39 años   Toulouse FC
  DEF Franck Signorino 42 años   Stade Lavallois
  MED Jaba Kankava 38 años   Dnipro Dnipropetrovsk
  MED Grégory Bourillon 39 años   FC Lorient
  MED Antoine Devaux 39 años   Toulouse FC
  MED Odaïr Fortes 36 años   UJA Alfortville
  DEL Gaëtan Charbonnier 35 años   Montpellier HSC
  MED Diego 36 años   Tours FC
  DEL Nicolas de Préville 33 años   FC Istres
  DEF Atila Turan 31 años   Kesımpaşa Spor Kulübü
  POR Kossi Agassa 45 años   Hércules CF
  DEL Frédéric Bulot 33 años   Standard de Liège
  MED Alexi Peuget 33 años   RC Strasbourg
  MED Hugo Rodríguez 32 años   AC Arles-Avignon
  DEF Mickaël Tacalfred   42 años   Dijon FCO
  DEF Aïssa Mandi 32 años Cantera
  DEL David N'Gog 34 años   Swansea City
  DEF Anthony Weber 36 años   Paris FC
  MED Omenuke MFulu 31 años Cantera
  DEF Hamari Traoré 32 años   Lierse SK
  DEF Antoine Conte 30 años   Paris Saint-Germain
  DEL Grejohn Kyei 28 años Cantera
  POR Johny Placide 36 años   Le Havre AC
  DEL Pablo Chavarría 36 años   RC Lens
  DEL Anatole Ngamukol 36 años   Red Star

Altes y baxes 2017–18 (branu) editar

Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
  Anatole Ngamukol Mediocampista   Red Star Trespasu libre.[5] --
Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costo

Palmarés editar

Torneos nacionales editar

Torneos internacionales editar

Torneos amistosos editar

Entrenadores editar

Años Entrenador
1931–34   David Harrison
1934–36   Billy Aitken
1936–37   Leopold Kielholz
1937   Sarkis Garabedian
1937–38   Valère de Besvelony
1938–40   Erich Bieber
1940–41   Camille Cottin
1941–43   Jules Vandooren
1943–45   Sarkis Garabedian
1945–50   Henri Roessler
1950–63   Albert Batteux
1963   Camille Cottin
1963–64   Jean Prouff
1964–67   Robert Jonquet
1967   Claude Prosdocimi
1967–69   Émile Rummelhardt
1969–72   Élie Fruchard
Años Entrenador
1972   Léon Desmenez
1972   Célestin Oliver
1972–74   Lucien Leduc
1974–75   Léon Desmenez
1975   Michel Leblond
1975–79   Pierre Flamion
1979   Claude Prosdocimi
1979–80   René Vernier
1980–81   Robert Jonquet
  Léon Desmenez
1981–82   Léon Desmenez
1982–85   Pierre Phelipon
1985–88   Carlos Bianchi
1988–89   Dominique Bathenay
1989–90   Jacky Lemée
1990–91   Didier Notheaux
1991–92   Pierre Phelipon
Años Entrenador
1992–93   Daniel Duval
1993   Ghislain Bournel
1993–95   Tony Giannetta
1995–00   Manuel Abreu
2000 (interín)   Franck Triquenaux
2000–02   Marc Collat
2002–03   Denis Goavec
2003–05   Ladislas Lozano
2005 (interín)   Jean-Claude Cloët
2005–07   Thierry Froger
2008   Didier Tholot
2008-09   Luis Fernández
2009–10   Marc Collat
2010–14   Hubert Fournier
2014–Abril de 2015   Jean-Luc Vasseur
Abril 2015-Febreru 2016   Olivier Guégan
Febreru 2016-Mayu 2017     Michel Der Zakarian[6]
Mayu 2017-   David Guión[6]

Referencies editar

  1. «Members of the International Olympic Committee since 1907». Olympic Museum. http://olympic-museum.de/iocmembers/iocmembers1907.html. Consultáu'l 4 de xineru de 2011. 
  2. http://www.ligue1.com/ligue1/article/reims-relegated-despite-thrashing-ol.htm
  3. https://www.thesun.co.uk/sport/football/1621819/real-madrid-face-stade-de-reims-in-friendly-to-celebrate-60-years-of-european-cup/
  4. Effectif. Stade Reims. http://www.stade-de-reims.com/app/pages/effectif. Consultáu'l 18 de marzu de 2011. 
  5. «Anatole Ngamukol de retour à Reims (officiel)» (francés). Le Figaro (10 de xunetu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xunetu de 2017. Consultáu'l 10 de xunetu de 2017. «Il arrive libre, après deux ans au Red Star.»
  6. 6,0 6,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes DG

Bibliografía editar

  • Perpère, Victor, Lucien; Sinet; Tanguy, Louis (1981). Reims de nos amours: 1931/1981 – 50 ans de Stade de Reims (en francés). Reims: Alphabet Cube.
  • Hubert, Michel; Pernet, Jacques (1992). Stade de Reims, sa légende (en francés). L'Atelier graphique. ISBN 2-9506272-2-6.
  • Grégoire-Boutreau, Pascal; Verbicaro, Tony (2001). Stade de Reims – une histoire sans fin (en francés). Cahiers intempestifs. ISBN 2-911698-21-5.
  • Poncelet, Jacques; Poncele, Thomas (2005). Supporters du Stade de Reims, 1935–2005 (en francés). ISBN 2-9525704-0-X.
  • Barreaud, Marc; Colzy, Alain (2006). Histoire d'un grand derby (en francés). Euromédia.
  • Cornu, Jean (1978). Les grandes équipes françaises de football (en francés). Genève: Famot.
  • Prudhomme-Poncet, Laurence (2003). Histoire du football féminin au XXe siècle (en francés). L'Harmattan. ISBN 2747547302.

Enllaces esternos editar