El suétanu (procedente del lat. subtŭlus y este de subtus -debaxo-) ye una cortil allugada debaxo de la tierra (similar a un soterrañu) y que pertenez a les dependencies d'una casa. Ye un llugar que tien unes carauterístiques especiales de temperatura estable, mugor, y poco o nenguna lluz solar. Ye por esto que se destinaron dende antiguu pal meyor caltenimientu de dalgunos alimentos y bébores (como'l vinu). N'ocasiones tamién son emplegaos como dependencies onde s'almacenen les ferramientes, les coses inservibles, los instrumentos vieyos o la madera pal fueu. N'EE.XX. fueron creaos na so mayoría polos constantes tornaos y furacanes, los suétanos sirvíen como abellugu de les families cuando había dalgún tipu de desastre.

Distintes fases d'un suétanu en construcción.
Resultáu de prescindir de la construcción d'un suétanu nestes cases d'empiezos del sieglu XX na ciudá canadiense de Dawson City.

Carauterístiques editar

Los suétanos son xeneralmente frescos y con un golor carauterístico (xeneralmente a húmedu) por cuenta de qu'atópense so tierra. Ingresar a ellos al traviés d'escaleres allugaes dientro de la casa o fora d'ella.

Na mayoría de los edificios puede haber dellos suétanos numberaos n'orde ascendente a midida que queden unu debaxo del otru y en munchos casos utilícense como estacionamiento de vehículos.

Ver tamién editar