Los sulfatos son les sales o los ésteres del ácidu sulfúrico. Contienen como unidá común un átomu d'azufre nel centru d'un tetraedru formáu por cuatro átomos d'osíxenosulfatu.

Sulfatu
tipo de entidad química (es) Traducir
dianion (en) Traducir y sulfur oxoanion (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Los sulfatos inorgánicos editar

Los sulfatos inorgánicos son los sales del ácidu sulfúrico. Na naturaleza atópase en forma de yelsu, o aljez, (sulfatu de calciu dihidratado CASU4 · 2 H2O), baritina (sulfatu de bariu) o sulfatu de sodiu (Na2SO4). Por oxidación formar de los sulfuros de munchos elementos cuando estos entren en contautu col osíxenu del aire...

Síntesis editar

La mayor parte de los sulfatos xenerar a partir d'una base y del ácidu sulfúrico o por reacción del ácidu sulfúrico col metal esto puede xenerar tresplantes nel átomu d'osíxenu.

Aplicaciones editar

Les aplicaciones de los sulfatos suelen variar descomanadamente según el metal al que tán xuníos. Asina'l sulfatu sódicu, por casu, utilizar na fabricación del vidriu, como aditivu nos deterxentes, etc.; el sulfatu de cobre aprovechar na fabricación de la mafosa según un determináu procesu.

Yelsu y barita utilizar na construcción y como aditivos na fabricación de papel y cartulina. El sulfatu de bariu tamién s'utiliza en medicina pa realizar radiografíes de contraste.

Los sulfatos son parte esencial d'unos sales dobles como los allumes de fórmula xeneral AB(SO4)2 · 12 H2O, siendo A y B cationes con carga +1 y +3 respeutivamente. La más conocida ye l'allume de sodiu formada con sodiu y aluminiu.

Analítica editar

Los sulfatos solubles bastien en presencia de cloruru de bariu inclusive de solución aceda en forma de sulfatu de bariu (BASO4) como sólidu blancu. Si coles mesmes hai permanganato presente este puede ser incluyíu nel precipitáu dándo-y un color llixeramente arrosáu.

Con sodiu metálicu ye amenorgáu al sulfuru (Curiáu: reacción bien violenta) y puede ser determináu como tal.


Sulfatos orgánicos editar

Los sulfatos orgánicos son ésteres del ácidu sulfúrico cola fórmula xenérica R–O–SO2–O–R'. Pueden formase direutamente del alcohol correspondiente y del ácidu sulfúrico o del trióxidu d'azufre o a partir del alcohol y el cloruru de sulfurilo (Cl2SO2) en presencia d'una base.

Trátase de sustancies probablemente canceríxenes.

El sulfatu orgánicu más conocíu ye'l sulfatu de dimetilo (CH3)2SO4 que s'utiliza en delles reacciones de metilación.

Referencies editar

Enllaces esternos editar