Sulfatu de sodiu

compuestu químicu

El tetraoxidosulfato de disodio, sulfatu de sodiu o d'antiguo sulfatu sódicu (Na2SO4) ye una sustancia incoloro, cristalina, con bona solubilidá na agua y mala solubilidá na mayoría de los disolventes orgánicos con esceición de la glicerina.

Sulfatu de sodiu

[[Ficheru:Sodium

sulfate.jpg|260px]]
Xeneral
Estructura química
Fórmula química Na₂O₄S, Na₂SO₄
SMILES canónicu [O-S(=O)(=O)[O-].[Na+].[Na+]&zoom=2.0&annotate=none modelu 2D]
MolView [O-S(=O)(=O)[O-].[Na+].[Na+] modelu 3D]
Propiedaes físiques
Masa 141,931268 unidá de masa atómica
Densidá absoluta 2,68 gramu por centímetru cúbicu
Puntu de fusión 884 grau Celsius
Propiedaes termoquímiques
Entalpía de formación −1387,9 quiloxuliu por mol
Peligrosidá
Identificadores
Cambiar los datos en Wikidata

Propiedaes xenerales editar

El sulfatu de sodiu decahidratado (Na2SO4.10H2O) eslleir n'agua so enfriamientu de la disolución por efeutu entrópico. El sal deshidratada, sicasí, llibera enerxía (reacción exotérmica) al hidratarse y eslleise. Al esfrecese una disolución enchida, de cutiu reparar sobresaturación.

Aplicaciones editar

El sulfatu de sodiu anhidro tien propiedaes | higroscópicas]] y, poro, utilízase como desecante nel llaboratoriu o la industria químico.

Emplegar na fabricación de la celulosa y como aditivu na fabricación del vidriu.

Tamién s'añedir a los deterxentes en polvu p'ameyorar el so comportamientu mecánicu, onde puede representar una parte importante del pesu total. Úsase como desinfestante, pero causa irritación dempués d'un pequeñu periodu de tiempu.

Tien utilidá en toxicoloxía como acelerador del tránsitu intestinal (catárticu), xunto cola alministración de carbón activáu, pa menguar l'absorción intestinal de tóxicos inxeríos. Tamién s'utiliza n'alimentos como acidulantes.

Síntesis editar

Anguaño la mayor parte del sulfatu de sodiu llograr de mines de glauberita y de la esplotación de llagos salaos, siendo los principales productores les provincies de Jiangsu y Sichuan en China, siguíes d'España, onde s'atopa'l mayor xacimientu de glauberita del mundu (en Cerezo del Río Tirón[1], Burgos). Tamién se llogra como subproductu en munchos procesos industriales onde se neutraliza'l ácidu sulfúrico con bases de sodiu.

Historia editar

El sulfatu de sodiu ye parte esencial de los minerales atopaos en munches agües minerales y tien propiedaes astringentes. Johann Rudolph Glauber atopar ellí nel sieglu XVII y empezó cola so fabricación a partir de sal (NaCl) y ácidu sulfúrico concentráu ente 1650 y 1660. Esti procesu ye consideráu como l'entamu de la industria químico. Por esti empiezu, conózse-y n'alemán, amás de por el so nome sistemáticu, como "Glaubersalz" y n'inglés como "Glauber's salt" (Sal de Glauber).

Analítica editar

El sodiu determinar comúnmente pola so emisión de lluz mariella na llapada. El sulfatu suelse determinar bastiándolo como sulfatu de bariu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar