Susan G. Finley (sieglu de XXCalifornia) foi una emplegada del Llaboratoriu de Propulsión a Reacción de la NASA, dende xineru de 1958, convirtiéndola na muyer que más sirvió na NASA.

Susan G. Finley
Vida
Nacimientu Californiasieglu de XX
Residencia Pasadena
Estudios
Estudios Scripps College (es) Traducir
Oficiu inxeniera
Emplegadores Convair (es) Traducir
Llaboratoriu de Propulsión a Reacción  (1958 –
Cambiar los datos en Wikidata

Dos díes previos al llanzamientu del Explorer 1, Finley empezó la so carrera nel llaboratoriu como calculadora humana, calculando la trayeutoria del llanzamientu a mano. Agora sirve como inxenieru de subsistema pa la Rede del Espaciu Fondu. En JPL, participó na esploración de la Lluna, el Sol, tolos planetes y otros cuerpos nel Sistema Solar. 

Vida y educación editar

Educación editar

Finley estudió na Scripps College, mientres trés años cola intención orixinal de ser arquiteutu. La so conocencia d'inxeniería yera vastu por cuenta de los sos talentos en matemátiques y computación, asina qu'intentó aprender arte, pero más tarde afayó que la inxeniería taba nel so futuru. Mientres la so esperiencia universitaria, ella estudió humanidaes lo que-y dexó ser esitosa como inxenieru de subsistema. Un subsistema referir a un sistema más pequeñu dientro d'unu más grande, a pesar de que la so posición rique la so atención n'aspeutos más específicos de les teunoloxíes ella trabaya nel JPL. A la edá de 21, abandonó la Scripps College pa convertise n'inxeniera con un grupu de termodinámica en Convair en Pomona, California

Vida familiar editar

 A principios de la so carrera, Finley fixo sacrificios na so carrera pola so familia. Dexó JPL dos veces nos sos primeros años como emplegada pa sofitar la educación del so home y tamién tomó una llicencia de maternidá pa pasar tiempu colos sos dos fíos, tornando permanentemente a JPL en 1969. Según Finley, permediar el so trabayu cola so vida familiar yera difícil por cuenta de la falta de bones opciones de cuidu,” anque cree que les muyeres inda encaren estos problemes anguaño. Una de les sos metes yera caltener el so trabayu y vida familiar separaos, proponíase nunca llevar el trabayu a casa. Cocinaba toles comíes pa la so familia, pero nun faía munches xeres nel llar. El so home, per otru llau, trabayaba nos autos y el patiu, amás de ser de la xeneración que nun ayudar colos neños o la casa”. 

Carrera editar

En 1958, Susan Finley tomó una posición nel Llaboratoriu de Propulsión a Reacción en Pasadena, California, como calculadora humana. Esti trabayu riquió-y realizar la trayeutoria de llanzamientu del cohete a mano. En 1962, foi un cálculu de Finley el que demostró que'l Ranger 3 esviárase de la Lluna por 35,000 quilómetros aproximao. El advenimiento de los ordenadores electrónicos cambéu adulces lo que'l grupu de muyeres ordenadores faíen. Les muyeres fueron preparaes pa programar en FORTRAN, el primer llinguaxe desenvueltu p'aplicaciones científiques. Los inxenieros homes nun queríen tar arreyaos na programación mientres la década de 1960. Yera consideráu entá “trabayu de muyeres” y non como parte de la descripción del trabayu d'un inxenieru. Mientres la so carrera, Finley aprovía los cálculos manuales y programes en FORTRAN que formaben parte de les misiones del JPL a la Lluna, Marte, Venus, Mercuriu, Xúpiter, Saturno, Uranu y Neptunu, nos programes del Ranger, Mariner, Pioneer, Viking, y Voyager. Na década de 1980, camudar al área de testeo de software y subsistema d'inxeniería na Rede del Espaciu Fondu. Ente 1990 y 2000, Finley contribuyó a les esploraciones del sistema solar del JPL. Finley trabayó nes misiones de la Mars Exploration Rover y desenvolvió teunoloxía na cual yeren unviaos tonos musicales a distintes fases de descensu y tresmitíes de nuevu a la DSN. Ella sigui trabayando tiempu completu para JPL y ta arreyada nel sofitu del DSN para recién misiones.  

Referencies editar

Enllaces esternos editar