Tánger-Tetuán (n'árabe: طنجة تطوان, en francés: Tanger-Tétouan) foi hasta 2015 una de les 16 rexones en que taba entamáu Marruecos. La so capital yera Tánger. Tenía una población de 2.586.000 habitanes y una superfice de 11.290 km².[1]

Tánxer-Tetuán
Alministración
Monarquía constitucional Marruecos
ISO 3166-2 ensin valor
Tipu d'entidá antigua rexón de Marruecos
Capital Tánxer
Nome llocal ‫طنجة تطوان‬ (ar)
ⵜⴰⵏⵊⴰ-ⵜⵉⵟⵟⴰⵡⵉⵏ (tzm)
División
Xeografía
Coordenaes 35°46′N 5°48′W / 35.77°N 5.8°O / 35.77; -5.8
Superficie 11570 km²
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata
Vista de la ciudá de Chauen.

La rexón, asitiada nel norte del país, taba bañada pol océanu Atlánticu y el mar Mediterraneu. Al sur partía coles rexones de Garb-Chrarda-Beni Hsen y de Taza-Alhucemas-Taunat. Al norte tenía frontera con España, pola ciudá autónoma de Ceuta.

Historia editar

Los primeros asentamientos humanos establecer nel paleolíticu, esiste constancia de que los habitantes d'esta rexón establecieron rellaciones con otros pueblos del Mediterraneu. La posición xeográfica de la rexón convertir en cabeza de ponte, tantu en tiempos de paz como de guerra.

Mientres l'antigüedá esperimentó'l desenvolvimientu urbanu na rexón, siendo gran parte de les actuales ciudaes herederes d'aquelles. Por casu, Tánger antigua Tingis, Arcila (Zilil), Larache (Lixus) o Tetuán (Tamuda). La gran esceición representar Chauen, ciudá con un desenvolvimientu más tardíu que surdió nun mediu rural y montascoso por causa de factores políticos y relixosos y que se desenvolvió gracies a la influencia andalusí.

Les medinas de les ciudaes de Tánger-Tetuán presenten un gran interés de resultes del so heriedu históricu influyida por importantes civilizaciones como al-Ándalus, Turquía o Portugal. Al igual que toles demás ciudaes históriques de Marruecos, les ciudaes de la provincia estremar na Medina cola Kasba y la ciudá moderna. La primera atópase dientro de les llendes de les muralles defensives, ente que la segunda desenvolvióse extramuros. La ciudá moderna empezar a desenvolver mientres el protectoráu español (1912-1956) y el réxime internacional de Tánger. La mayoría de ciudaes importantes nesta provincia tuvieron el so empiezu como ciudaes portuaries.

Demografía editar

Según el censu xeneral de población y l'hábitat de 1994, la población de la rexón envalorar en 2,04 millones d'habitantes,[2] lo que representa'l 8% de la población total de Marruecos. Nel añu 2010 envalórase que va tener 2,8 millones d'habitantes de los cualos 86% va ser urbana.

Evolución demográfica |-style="background:
  1. dfid"
1994 2004 2007
2 036 032 2 470 372 2 602 108
1994, 2004 : censu ; 2007 : cálculu.

Clima editar

El clima presenta les carauterístiques xenerales del clima Mediterraneu, anque pola so llatitú, altor y mariña, ye la rexón de Marruecos con mayor cantidá de precipitaciones (+ 1.000 mm).

Economía editar

 
Provincies y prefeutures de la rexón Tánger-Tetuán en 2010.

Les principales actividaes económiques son l'agricultura, la ganadería, la silvicultura y la pesca, que representen el 43,5%, siguíes pol comerciu (14,4%) y la industria y l'artesanía (13,7%). Sicasí, la industria y el comerciu ta esperimentando anguaño un bien rápida crecedera en comparanza con otres rexones del país gracies a la meyora de la rede d'autopistes, la construcción del puertu Tánger Med y les zones franques.

División alministrativa editar

La rexón taba entamada en dos wilayes: la de Tánger-Arcila, que toma la prefeutura homónima y la de Fahs Anjra, y el vilayato de Tetuán, coles prefeutures de Tetuán y M'Diq-Fnideq y les provincies de Chauen y Larache.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Agence pour le Promotion et Développement du Nord (ed.): «Nord en chiffres. Terrotoire et Population» (francés). Consultáu'l 22 de marzu de 2010.
  2. Marruecos según World Gazetteer