Les esteres denominaes como tatami (?); (pallabra que orixinalmente significaba "doblada y apilada") son un elementu bien característicu de les cases xaponeses, que s'usaben p'anubrir tol suelu nes habitaciones más destacaes (non na cocina, bañu o entrada) que yeren asitiaes nun pasu inferior, al ras del suelu d'entrada.

Tatami
Arquiteutura
Superficie 1 jō (en) Traducir
Instalaciones
Formáu por tatami-omote (en) Traducir, tatami-doko (en) Traducir y tatami-beri (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Tradicionalmente facer con texíu de paya, y azacanábense con esi mesmu material. Na actualidá pueden tamién ellaborase con poliestireno espandíu anque, siquier en Xapón, nun ye lo más habitual. El cantu de cada estera anubrir con un brocado, o a cencielles con tela verde escura.

Una estera de tatami siempres presenten el mesmu tamañu y forma, y ello ye que apurren el módulu del que deriven el restu de proporciones de l'arquiteutura tradicional xaponesa. El tamañu d'una habitación vien dau pol númberu de tatami que podría contener. Les tiendes son tradicionalmente diseñaes pa midir 5,5 esteres. El cuartu del té y les cases de té miden frecuentemente 4,5.

Les dimensiones tradicionales d'estes alfombres adosaes fueron afitaes en 90 cm por 180 cm por 5 cm. Tamién se fabriquen medies esteres de 90 cm por 90 cm. Pol so tamañu fixu, los cuartos de les construcciones tradicionales xaponeses tán construyíos en múltiplos de 90 cm. Tien de destacar, tamién, que les alfombres de Kioto y otres rexones del oeste de Xapón son un pocu más llargues que les de Tokiu.

Tanto los tatami como los fusuma son elementos que fueron determinantes na arquiteutura xaponesa. Si ponemos a comparar cola arquiteutura polo xeneral podemos notar qu'esta s'estrema pola rellación que tien cola naturaleza y les sos creencies. Los sos diseños tán compuestos por formes pures, materiales nobles y colores sobrios. Busca anular casi por completu la ornamentación y la ostentación. Llogra una conexón bien fuerte ente l'espaciu y la persona que va habitalo. Podría dicise que la vivienda tradicional xaponesa apela a la sensibilidá del ser humanu, lo cual foi perdiendo relevancia col tiempu en gran parte del mundu.

Fueron orixinalmente un accesoriu luxosu pa los ricos nes casones d'estilu shinden del periodu Kamakura, nun tiempu en que casi tolos xaponeses conformar con un pisu de tierra amacerada. Muncho depués atopó'l so camín nel estilu Minka (Xapón).[1] Los tatami tán acomuñaos con tradiciones xaponeses como la ceremonia del té.

Polo xeneral, les cases Minkas de la zona occidental de Xapón utilicen el sistema de diseñu basáu nel tatami y nes de Xapón oriental, el diseñu basar na distancia ente columnes.

Disposición editar

 
Distintes disposiciones de tatami[2]

Esisten variaes regles avera del númberu y l'allugamientu de los tatami. Nunca tienen d'asitiase en cuadrícula, tampoco tienen de coincidir trés o cuatro esquines de les esteres en nengún puntu.

La disposition de los tatami puede faese de dos maneres:

  • Shūgijiki: xuníos en sentíu vertical o nel horizontal, formando figures en retículas non netamente cuadraes.
  • Fushūgijiki, dispuestos nun sentíu únicu, formándose por aciu tires paraleles.

Nes axencies inmobiliaries les fiches descriptives marquen les habitaciones con tatami dibuxando sistemáticamente la disposición nelles de les pieces correspondientes que caben en caúna. Ye normal falar de cuartos de 'ocho tatami'.

Les cases modernes xaponeses suelen tener siquier un cuartu con tatami pa llevar a cabu diches ceremonies, gasayar a los invitaos o, a cencielles, folgar.

Tatami nes artes marciales editar

Karate editar

Pal karate la norma de la WKF (sigles n'inglés de la Federación Mundial de Karate o World Karate Federation) ye una plancha de polietileno de celdes zarraes de monodensidad, de 10 mm x 1000 mm x1.

Usar de dojo pal karate que solía ser de madera flotante, anguaño entrénase en planches de colchoneta.

Pal entrenamientu nun hai una norma pa les dimensiones nin distribución de los colores, que suelen ser azul y colloráu, o verde y colloráu, pero pa la competición ésti ten de ser de 8 x 8 pieces, más un perímetru adicional de seguridá de 2 pieces. La distribución de los colores suel ser 6x6 pieces azules nel centru, siguíu por una franxa colorada de 8x8 pieces alredor y la zona de seguridá azul.

El tatami xaponés tradicional yá casi nun s'usa yá que anguaño ta más al día'l karate deportivu y non el tradicional.

Referencies editar

  1. Itoh, Teiji (1965). Arquiteutura tradicional de Xapón (en castellanu). EUDEBA.
  2. Itoh, Teiji (1965). Arquiteutura tradicional de Japon (en castellanu). Eudeba.