Tenzing Norgay (15 de mayu de 1914Tengboche (es) Traducir y Ü-Tsang (es) Traducir – 9 de mayu de 1986Darjeeling) foi un guía sherpa, quien, xunto a Edmund Hillary, consiguió per primer vegada algamar la visu del Everest y tornar vivu d'ella.[7]

Tenzing Norgay
Vida
Nacimientu Tengboche (es) Traducir y Ü-Tsang (es) Traducir15 de mayu de 1914[1]
Nacionalidá Bandera de Nepal Nepal [2]
Bandera de India India
Muerte Darjeeling[3]9 de mayu de 1986[4] (71 años)
Causa de la muerte hemorraxa cerebral
Familia
Casáu con Dakku (en) Traducir
Ang Lahmu (en) Traducir
Dawa Phuti (en) Traducir (1935 – )[5]
Fíos/es Jamling Tenzing Norgay (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes Idioma nepalés[6]
Idioma sherpa
Oficiu
Oficiu esplorador, guía de monte, autobiógrafualpinista
Premios
Creencies
Relixón Budismu tibetanu
IMDb nm0635308
Cambiar los datos en Wikidata

La primer vegada qu'intentaron xubir al monte foi en 1936, y cola espedición de Y. Shipton al Garhwal. Darréu tomó parte na espedición británica al Everest en 1938, Nanda Devi foi unu de los franceses qu'intento xubir en (1951) y dos expediciones suices al Everest en (1952) dirixíes por Raymond Lambert que queríen ser los primeres en xubir al Everest. Na última espedición, Tenzing Norgay y Edmund Hillary llegaron per primer vegada a los 8.848 m d'altor nunca llográu hasta entós por nenguna persona.

Tenzing Norgay y Edmund Hillary fixéronse famosos cuando algamaron el visu del monte Everest a les 11:30 de la mañana del 29 de mayu de 1953, Tenzing xunto con Hillary coronaron el célebre monte formando parte de la espedición británica liderada pol coronel John Hunt.

Dempués Tenzing enfrentar a grandes adulaciones na India y en Nepal. Hillary y Hunt fueron nomaos caballeros pola nueva reina Sabela II, mientres Tenzing recibió la Medaya del Imperiu Británicu polos sos esfuerciu cola espedición. Haise rumorado que'l primer ministru indiu, Jawaharlal Nehru, refugó'l permisu por que Tenzing fuera nomáu caballeru, cosa a la que tenía derechu al igual que Hillary y Hunt como súbditos de la corona británica.

Tenzing y Hillary fueron los primeres en poner los sos pies de manera concluyente nel visu del Monte Everest. Pero los periodistes fueron persistentementes al repitir la entruga de ¿cuál de los dos homes teníen derechu a la gloria de ser el primeru?, y que l'otru nun yera más que'l segundu. El coronel Hunt declaró: "llegaron xuntos, como un equipu".

En 1978 Tenzing y Edmund fundaron una empresa dedicada a ufiertar servicios a los numberosos alpinistes y escursionistes que visitaben el Everest en Nepal cada añu.

Tenzing Norgay casóse tres veces; la so primer muyer morrió nueva, con ella tuvo un fíu y dos fíos que se llamen Nima y Pem, el fíu de la so primer muyer morrió cuando yera neñu. La so segunda muyer foi Ang Lahmu. El tomó una tercer esposa cuando la segunda entá vivía, cosa dexada poles costume sherpas, y tuvo el so tercer fíu Jamling Tenzing Norgay que siguió la tradición que fixo'l so padre y xubió al Everest en 1996.

Tenzing morrió por causa de un derrame cerebral en Darjeeling, Bengala Occidental, India en 1986 a la edá de 71 años.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Tenzing-Norgay. Apaez como: Tenzing Norgay. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: http://www.nytimes.com/2005/04/17/world/asia/17iht-everest.html?pagewanted=all.
  3. URL de la referencia: http://www.oxforddnb.com/templates/article.jsp?articleid=50064&back=.
  4. URL de la referencia: https://www.facebook.com/pages/XL-Chafing-Fuel-Gel/112949218745920.
  5. Afirmao en: Tiger of the Snows. Autor: Tenzing Norgay.
  6. Afirmao en: CONOR.SI. Identificador CONOR.SI: 99267683.
  7. «Hillary of New Zealand and Tenzing reach the top | World news». theguardian.com. Consultáu'l 21 de febreru de 2014.

Enllaces esternos editar