Orde del Imperiu Británicu

La Excelentísima Orde del Imperiu Británicu (n'inglés: The Most Excellent Order of the British Empire) ye una orde de caballería fundada el 4 de xunu de 1917 pol rei Xurdee V.[1] La Orde tien cinco clases en ca una de les dos divisiones: civil y militar. La Orde tien los siguientes graos:

  • Caballeru gran cruz o dama gran cruz de la Orde del Imperiu Británicu (GBE)
  • Caballeru comendador (KBE) o dama comendadora de la Orde del Imperiu Británicu (DBE)
  • Comendador de la Orde del Imperiu Británicu (CBE)
  • Oficial de la Orde del Imperiu Británicu (OBE)
  • Miembru de la Orde del Imperiu Británicu (MBE)
Orde del Imperiu Británicu
orden de caballería (es) Traducir, gallardón y títulu honoríficu
Direición Reinu Xuníu
Historia
Fundación4 xunu 1917
Fundador Xurde V del Reinu Xuníu
Eslogan For God and the Empire (en)
Participación empresarial
Formáu por Comendador de la Orde del Imperiu británicu
caballeru comendador de la Orde del Imperiu británicu
miembru de la Orde del Imperiu británicu
caballeru de la Gran Cruz de la Orde del Imperiu británicu
Oficial de la Orde del Imperiu británicu
Dama Comandante de la Orde del Imperiu británicu
dama de la Gran Cruz de la Orden del Imperio británico (es) Traducir
Empire Gallantry Medal (en) Traducir
Honorary Commander of the Order of the British Empire (en) Traducir
Honorary Knight Grand Cross of the Order of the British Empire (en) Traducir
British Empire Medal (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Orde ta llindada a 100 na clase gran cruz, y entiende aproximao 845 caballeros comendadores y 8960 comendadores. Nun hai llendes pa les otres clases, pero solo pueden nomase 858 oficiales y 1464 miembros per añu.

Historia editar

Los nomamientos realizar por encamientu de los Gobiernos del Reinu Xuníu y de dellos reinos de la Commonwealth. Por convención les juezas de la Corte Suprema d'Inglaterra y Gales son automáticamente dames comendadores. Los xueces son Knights Bachelor.

El monarca británicu ye'l soberanu de la Orde y ye quien noma a los otros miembros de la mesma. El siguiente miembru n'importancia ye'l gran maestre, anguaño S.A.R. el duque d'Edimburgu. Amás, la Orde tien 6 oficiales: el preláu (l'obispu de Londres, tercer obispu más importante na Ilesia anglicana), el deán (siempres el deán de la Catedral de San Pablo de Londres), el rei d'armes, el rexistrador, tamién el secretariu y el ujier del Sellu Coloráu.

 
Aniellu heráldicu del barón Grey de Codnor, CBE.

Ente 1957 y 1974 decidióse que les órdenes daes por valentía lluciríen dos fueyes de carbayu platiaes sobre los galones, pero abandonar al instaurase la Queen's Gallantry Medal.

En ciertes ocasiones, el soberanu designa un Collar Day, mientres el cual, los miembros pueden llucir el collar de la Orde sobre l'uniforme o'l vistíu de ceremonia. Los collares son devueltos al soberanu dempués de la muerte del receptor, magar el restu de les insinies pueden caltenese.

Dende 1960 la capiya de la Orde ta asitiada na cripta de la catedral de San Pablo de Londres; los servicios realizar na nave principal.

Los dos primeros rangos impliquen entrar na caballería y utilicen los prefixos Sir o Dame. Amás, los condecoraos de gran cruz pueden colgar el so estandarte heráldicu na capiya de la Orde. Si tener, pueden añedir al so l'aniellu (un círculu col lema) y el collar. Los caballeros comendadores y el comendadores pueden usar l'aniellu nel so escudu, pero non el collar. La insinia cuelga del collar o del aniellu.

Pueden crease caballeros honorarios en casu de nun ser ciudadanos británicos. En tal casu, pueden usar el post-nominal correspondiente, pero non el prefixu.

Vistimientes y distintivos editar

 
Vista detallada de la estrella nel mantu.

Grandes causes editar

Xuntes de la Orde o coronaciones:

  • La capa: Llucida polos caballeros y dames de la gran cruz, iguada en satén de color rosa con llinies en gris perlla. Na banda izquierda ta bordada la estrella.
  • El collar: Llucíu namás que polos caballeros y dames de la gran cruz, ta fechu d'oru. Consiste en seis medallones col escudu real, alternáu con seis medallones col monograma real. Los medallones tán xuníos por aciu filos d'oru que sostienen lones y corones. La insinia cuelga del collar.

Otres ocasiones editar

  • La estrella: Una estrella d'ocho puntes pa los miembros Gran Cruz y de cuatro puntes pa los miembros Comendadores. Ta fecha en plata, y nel mediu lleva un aniellu coloráu col lema de la Orde (For God and the Empire / Por Dios y pol Imperiu). Orixinalmente, nel centru apaecía la imaxe de Britania, pero dende 1937 apaecen les imáxenes de Xurde V y la Reina María.
  • La insinia: Ye la única insinia que llucen tolos miembros. Ye una cruz patoncé, col mesmu medallón central que la estrella nel anverso y el monograma real de Xurde V nel aviesu. Sobre'l brazu cimeru de la cruz hai una corona imperial. Varia de tamañu según la clase, y pa les clases Caballeros de la Gran Cruz, Caballeros Comendadores y Comendadores ye d'esmalte azul cielu col aniellu en colloráu; la d'Oficiales ye dorada y la de Miembru ye en plata.

Ta sostenida por un galón rosa coles puntes en gris perlla. La división militar lleva amás una franxa gris perlla central.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. (n'inglés)London Gazette 2 (30250):  páxs. 8791-8999. 24 d'agostu de 1917. 

Enllaces esternos editar