28-02-2020 10:05

La teoría musical ye un campu d'estudiu que tien por oxetu la investigación de los diversos elementos de la música, ente ellos el desenvolvimientu y la metodoloxía p'analizar, sentir, entender y componer música. El Diccionariu Oxford de la Música[1] describe tres aspeutos interrellacionaos:

  • El primeru refierse a los denomaos “rudimentos” musicales, que na enseñanza amenórguense a los elementos de notación como armadures, indicadores de compás, valores rítmicos y demás. Nesti sen, la teoría considérase parte preliminar indispensable pal estudiu de l'harmonía, el contrapuntu y la forma musical.
  • El segundu al estudiu de los escritos musicales de l'antigüedá hasta los nuesos díes (estética, notación, acústica, diseñu de preseos musicales, práutiques interpretatives, etc.).
  • El tercer aspeutu refierese al campu de los estudios musicolóxicos qu'escuerren una definición de los procesos y principios xenerales de la música, un área d'investigación que pue estremase del analís al tomar como puntu de partida non la obra o la interpretación individual, sinón los materiales fundamental que lu conformen.
Iubal, Pitágores y Filolao dedicáronse a investigaciones teóriques. Grabáu de madera de Franchinus Gaffurius, Theorica musicæ (1492).

Una persona especializada en teoría musical ye un teóricu musical.

Historia editar

Ye posible rastrexar l'enfoque teóricu de la música hasta la más remota Antigüedá. Nes civilizaciones cultes cúntase fundamentalmente ente los factores qu'ayudaron a que la música se convirtiere d'un vezu tradicional (usus) nun arte conscientemente encadarmáu (ars) . Poro, la teoría tien una participación especifico na música sobremanera na occidental. Sicasí, al traviés de los años y sobremanera mientres el sieglu XIX, el conceutu más xeneral de teoría musical (el so contrariu: la práutica musical) esperimentó un tresformamientu que s'alloñó de la concepción Griega orixinal de la "teoría" en cuanto «contemplación, exame, especulación» (del griegu θεωρία, contemplación).[2]

Anguaño n'occidente, la teoría musical, al pie de toos la conocencia alrodiu d'ella, arrexúntase nel conceutu global de musicoloxía. Ente qu'esta materia pue incluyir cualquier declaración, creencia o concepción de lo que ye la música, la teoría musical ta llindada a los discutinios tocantes a los eventos sincrónicos o diacrónicos, d'una o delles composiciones y de los elementos que la integren.

Conteníu editar

El conteníu curricular de la teoría musical puede incluyir elementos como la afinación, los intervalos, les escales y acordes, el timbre, la testura, articulación y la dinámica, la forma, los sistemes de notación, etc. Nun segundu nivel d'apreciación, la teoría pue desplicar per aciu l'analís y la perceición, les téuniques emplegaes na composición musical. Al traviés de les distintes asignatures, como harmonía, contrapuntu, etc., l'estudiu de la música toma tolos conceutos rellacionaos cola comprensión d'esti arte, per duana de fórmules, regles y patrones desenvueltos polos teóricos musicales.

Xeneralmente, los trabayos de teoría musical son tanto descriptivos como prescriptivos, pos con dambos inténtase definir la práutica ya influyir na práutica posterior. Asina, la teoría musical quédase tras de la práutica d'importante manera, pero tamién apunta a la futura esploración y execución. D'esa miente, la teoría vien de una práutica musical anterior, enfocada nun contestu educativu de formación especializada.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Kennedy, Michael (1994). The Oxford Dictionary of Music. OUP Oxford. ISBN 0198691629.
  2. (München, 1977) Atles de Música. Ed. Deutscher Taschenbuch Verlag GmbH & Co. KG. ISBN 84-206-6999-7.

Enllaces esternos editar