Una tesis doctoral ye un estudiu escritu sobre una investigación de calter orixinal efectuada por un estudiante o un escritor con base nun analís de publicaciones feches por otros sobre una tema dada. La tesis doctoral dexa aportar al grau de Doctor.

Definición editar

Acordies cola definición yá clásica d'Umberto Eco, tratar de «un trabayu mecanografiado d'una estensión media que varia ente cien y les cuatrocientes páxines, nel cual l'estudiante trata un problema referente a los estudios en que quier doctorase».[1] Sicasí, la estensión esixida a les tesis doctorales depende enforma del área de conocencia na que s'inscriba, según del país nel que se desenvuelve. Asina, por casu, nel casu de los estudios científicos la estensión suel ser enforma menor que nel de les Humanidaes, y nos países anglosaxones xeneralmente menor que nos países llatinos. El tiempu envaloráu de redaición d'una tesis tamién varia, anque suel tar ente los trés y los cinco años, dependiendo una vegada más del país y de la tema.

Procesu editar

Pa la creación d'una tesis doctoral ye habitual siguir los siguientes pasos:

  • Eleición del tutor o direutor: Toa tesis doctoral tien de tener siquier un direutor, que tien de ser Doctor. La eleición del tutor suel depender de criterios, amás de cercanía o rellación, de la tema escoyida pa la investigación.
  • Eleición de la tema: Este tien de ser lo suficientemente ampliu como pa dexar una investigación estensa, pero non tanto como pa faela invidable; tien d'ufiertar aspeutos non estudiaos que dexen la investigación orixinal; y tien de ser una tema relevante pal campu científico nel que s'inscribe.
  • Establecimientu d'un plan de trabayu: Yá que la tesis doctoral ye un trabayu de llarga duración, ye necesariu realizar una planificación al llargu plazu, na que s'indiquen los plazos dedicaos a caúna de les xeres de la investigación.
  • Documentación refecha: Unu de los pasos iniciales d'una tesis doctoral ye l'establecimientu del "estáu del arte" de la tema, esto ye, investigar alrodiu de los antecedentes qu'esisten en rellación cola tema escoyida. Esti estáu de la cuestión tien de tar lo más actualizao posible, pa lo cual suelen emplegase recursos como les bases de datos bibliográfiques.
  • Parte esperimental: Nes investigaciones científiques, hai que faer en munches causes esperimentos pa comprobar y demostrar si la hipótesis inicial ye válida.
  • Analís de los datos: Una vegada arrexuntaos los datos necesarios, sían bibliográficos o esperimentales, l'investigador tien d'entamalos y analizalos pa estrayer d'ellos les conclusiones pertinentes (que van ser en definitiva les conclusiones de la so investigación).
  • Redaición: Ye recomendable que'l procesu de redaición del informe final sía simultáneu a los pasos anteriores, magar en dellos casos la mayor parte suel tar concentrada nel tramu final de la investigación, onde s'estrayxeron y analizaron los datos. La redaición va depender de la estensión esixida, pero siempres tien de caltener l'estilu propiu de los testos científicos.
  • Defensa pública: En depositando la tesis doctoral terminada, y siguir los pasos burocráticos pertinentes, el doctorando tien de superar un actu de defensa pública, nel qu'un tribunal desaminador evalúa y critica la so investigación; el doctorandu va deber pela so parte defender la validez del so proyeutu y del so métodu, dempués de lo que la tesis recibe la so calificación, y de ser esta positiva, el doctorandu convertir en Doctor.

Ye bien frecuente que les tesis doctorales sigan dempués de la defensa'l so camín de preparación pa la publicación, convirtiéndose asina en monografía científica.

Conteníu de la tesis editar

Con al respective de la disposición final del informe de tesis, tien de siguise un patrón más o menos estándar. Polo xeneral el trabayu, una vegada redactáu, tien d'estremase nos siguientes estremaos:

  • Introducción: Les sos funciones son contextualizar el trabayu nel campu científico en que s'asitia y presentar los planteamientos xenerales alrodiu de los sos oxetivos y metodoloxía.
  • Cuerpu del trabayu: Ye'l nucleu de la investigación, onde se contién la información alrodiu de la tesis defendida, y demuéstrase la so utilidá por aciu la presentación y l'analís de los datos. Davezu, el "cuerpu" de la mesma subdivídese en:
    • Estáu del arte: De primeres, tienen de presentase los antecedentes científicos anteriores a la mesma investigación, valorándolos críticamente.
    • Metodoloxía: Esti apartáu detalla los métodos emplegaos mientres la investigación, allugando asina'l trabayu dientro d'una corriente epistemolóxica determinada.
    • Presentación de los datos: El verdaderu centru de la tesis doctoral constituyir una presentación clara y estructurada de los datos, qu'amás tien de ser previa y distinta a la so interpretación per parte del investigador.
    • Analís y discutiniu: L'apartáu de presentación de los datos suel ser el más estensu de la tesis doctoral; sicasí, l'apartáu fundamental ye'l dedicáu al analís y discutiniu de dichos datos, yá que ye onde l'investigador tien de xustificar cómo la información llograda sofiten la so tesis inicial.
  • Conclusiones: Ye l'apartáu final de toa investigación, y nél resumen los puntos principales a los que se llegó tres l'analís de los datos. Nesti apartáu nun tien d'introducir se nueva información, sinón namái una reformulación de la yá dada n'apartaos anteriores.
  • Bibliografía: Les fontes de toa investigación científica tienen d'apaecer explícitamente nel testu, citaes de forma sistemática, yá sía emplegando'l sistema de cita continental o'l sistema de cita anglosaxón.
  • Índiz: Pa facilitar la llectura de la tesis y la llocalización de la información, ye útil incluyir índices temáticos, de nomes propios emplegaos, d'abreviatures, etc.

Si fuera necesariu, pueden incluyise tamién otros apartaos p'axuntar tables, gráficos, anexos, etc.

Referencies editar

  1. Umberto Eco: Cómo se fai una tesis. Téuniques y procedimientos d'investigación, estudiu y escritura, Gedisa, Barcelona, 1997

Ver tamién editar