The Souls of Black Folk

The Souls of Black Folk (n'asturianu Les almes del pueblu negru) ye una obra clásica de la lliteratura estauxunidense publicada por W. E. B. Du Bois en 1903. Trátase d'un trabayu seminal na historia de la socioloxía y un principiu básicu pa la historia de la lliteratura afroestauxunidense.

The Souls of Black Folk
obra escrita y colección de ensayos (es) Traducir
Datos
Autor W. E. B. Du Bois
Fecha 1903
Xéneru ensayu
Llingua de la obra inglés
País orixinal Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Cambiar los datos en Wikidata

El llibru contién dellos ensayos sobre la raza, dalgunos de los cualos fueren primeramente publicaos na revista Atlantic Monthly. Du Bois sacó de la so propia esperiencia pa desenvolver esti trabayu pioneru sobre como yera ser un afroamericanu na sociedá estauxunidense. The Souls of Black Folk, fora del so llugar notable na historia afroamericana, ocupa tamién un llugar importante nes ciencies sociales al ser una de les primeres obres sociolóxiques.

Capítulos editar

Cada capítulu en Les almes del pueblu negru encabezar un epígrafe, xeneralmente una cita d'un poeta européu, acompañáu de la trescripción de la melodía (pero ensin la lletra) d'un cantar espiritual negru alrodiu de la murnia, el sufrimientu, la esperanza y l'afirmación. La so importancia anicia en que son tanto orixinales como comunales —designando a un grupu de persones en llugar d'un individuu— y que representen la llamada de Du Bois a la llucha de los afroamericanos.

El capítulu I espón una visión xeneral de la tesis de Du Bois pal llibru: que los negros del Sur tengan derechu a votar, a una bona educación y a ser trataos con igualdá y xusticia.

El primer capítulu tamién introduz la famosa metáfora del velo. Según Du Bois, esti velu ye lleváu por tolos afroamericanos, por cuenta de que la so visión del mundu y les sos oportunidaes de potencial económicu, políticu y social son tan distintos de la de los blancos. El velu ye una manifestación visual de la discriminación racial, un problema que Du Bois trabayó la so vida entera pa remediar. Du Bois sublima la función del velu cuando se refier a esti como un regalu de la clarividencia pa los afroamericanos: asina, simultáneamente caractericen el velu como una bendición o una maldición.[1]

El segundu capítulu, L'amanecer de llibertá, toma la hestoria de l'Axencia de Llibertos mientres la reconstrucción.

Los capítulos III al VI centrar na educación. Du Bois argumentó en contra de Booker T. Washington, que plantegaba que los negros teníen d'enfocase namái na educación industrial, y abogó pola incorporación d'una educación clásica pa formar a los líderes y educadores de la comunidá negra.

Los capítulos VII al X contienen estudios sociolóxicos sobre la comunidá negra. Du Bois investigó la influencia que tuvieron la segregación y la discriminación sobre'l pueblu negru. Argumentó que gran parte de los estereotipo negativos de los negros como perezosos, violentos ya inocentes fueron los resultaos del tratamientu de los blancos.

Nel capítulu X, De la fe de los padres, Du Bois sostién que la Ilesia negra ta fondamente venceyada a los movimientos políticos negros. En llugar de ver esto como daqué positivu, ver como una debilidá que tien de superar. Ve a la Ilesia como los últimos remanentes de la vida tribal que se tien que derrocar por que la civilización negra pueda espolletar. Afirma que dende la metá del sieglu XVIII'l esclavu negru foi fundíu no fondero de la escala económica y que por esto perdió tol encantu nel mundu. Entós la Ilesia ufiertó-y la salvación nel otru mundu, al cual él enferronar. Polo contrario, pa Du Bois, l'entós esclavu, y l'agora «home negru», tien de contemplar la salvación nesta vida pa construyir una cultura de prosperidá económica. Sicasí, dixo qu'esto yera muncho meyor que la gran Ilesia cristiana na cual nunca foi escluyíu. Esti ufiertó-y un futuru programa a la Ilesia de mercar bienes inmuebles pa los sos miembros p'aumentar el so estatus económicu na sociedá.

Los últimos capítulos del llibru tán dedicaos a los rellatos de persones. El capítulu XI, Del Fallecimientu del Primoxénitu, cunta la hestoria del propiu fíu de Du Bois y la so muerte prematura. Nel siguiente capítulu, la vida d'Alexander Crummell ye una curtia biografía d'un sacerdote negru na Ilesia Episcopal. El capítulu XIII, De la venida de John, ye la hestoria ficticia d'un neñu de Xeorxa que va a la universidá y al so regresu ye refugáu pola so comunidá negra y polos blancos patricios de la so ciudá.

L'últimu capítulu ye sobre la música negra y fai referencia a los pasaxes musicales curtios transcritos de primeres de cada unu de los otros capítulos. Esto ye lo que dixo Du Bois alrodiu de estos cantares d'esclavos:

Sé qu'estos cantares son el mensaxe claru de los esclavos pal mundu.[2]

Receición crítica editar

En Living Black History, el biógrafu de Du Bois, Manning Marable, señala:

Pocos llibros faen hestoria y menos inda faen testos fundacionales pa los movimientos y les lluches d'un pueblu enteru. Les almes del pueblu negru ocupa esta posición rara. Ayudó a crear l'argumentu intelectual pa la llucha pola llibertá negra nel sieglu venti. Les almes xustifica la busca de la educación cimera pa los negros y por tanto contribuyó a la xubida de la clase media negra. Al describir una discriminación racial global, Du Bois antemanó les revoluciones panafricanistes y coloniales nel Tercer Mundu. Per otra parte, esta crítica impresionante de cómo la 'raza' vívese al traviés de los aspeutos normales de la vida diaria ye central pa lo que se conoz como 'estudios de blancura' un sieglu dempués.[3]

Referencies editar

  1. Du Bois, W.E.B. (1903). The Souls of Black Folk. Nueva York: Bantam Classic, páx. 197. ISBN 0553213369.
  2. W.E.B. Du Bois: Writings. New York: Library of America, 1987; 538.
  3. Manning Marable, Living Black History, p.96

Enllaces esternos editar