El toque de queda ye la prohibición, establecida por instituciones gubernamentales, de circular llibremente peles cais d'una ciudá, xeneralmente nes hores nocherniegues. Comúnmente faise en situaciones de guerra o conmoción interna que vive un país o una ciudá. Xeneralmente'l so cumplimientu ye vixiláu por instituciones policiales y de fuercies armaes.

Paracaidistes británicos faen cumplir el toque de queda en Tel Aviv tres el Atentáu al Hotel Rey David, en xunetu de 1946. Fotógrafu: Haim Fine, Emmanuel rusu coleición, de coleiciones de la Biblioteca Nacional d'Israel.

Por casu, pal terremotu de Chile de 2010 na ciudá de Concepción reportáronse numberosos saqueos a supermercaos y tiendes, polo que se decretó un toque de queda que llegó a ser de 18 hores diaries, ente les 18:00 y les 12:00,[1] siendo'l más llargu en tol país.[ensin referencies] N'otres ciudaes como Talca, la midida foi decretada por seis hores, dende les 0:00 hasta les 6:00.

Nel Perú, nos años 1980, mientres la dómina del terrorismu, tamién s'aplicó'l toque de queda, dende les 22:00 hasta les 6:00.

En Puertu Ricu, depués de la devastación del furacán María el 20 de setiembre de 2017, reportáronse dellos saqueos a supermercaos y otros tipos de tiendes, foi entós onde se declaró un toque de queda, dende les 18:00 hasta les 6:00. Orixinalmente'l toque de queda diba durar unos díes, pero tres la revisión de la situación critica tomáronse más midíes preventives per parte del gobiernu puertorriqueñu y entró a valir de manera indefinida.

El gobiernu de Reinu Xuníu llegó a considerar instaurar el toque de queda nos disturbios d'agostu de 2011.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar