Torres de la Alameda

conceyu de la Comunidá de Madrid (España)

Torres de la Alameda ye un conceyu español de la provincia y Comunidá de Madrid. Constitúi unu de los conceyos tresversales del industrializáu Valle del Henares y qu'acueye una dinámica actividá industrial y residencial como desconxestión de les ciudaes centrales del Valle. Pertenez a la diócesis d'Alcalá de Henares.

Torres de la Alameda
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Torres de la Alameda (es)[1]
Códigu postal 28813
Xeografía
Coordenaes 40°24′17″N 3°21′36″W / 40.404722222222°N 3.36°O / 40.404722222222; -3.36
Torres de la Alameda alcuéntrase n'España
Torres de la Alameda
Torres de la Alameda
Torres de la Alameda (España)
Superficie 43.8 km²
Altitú 654 m
Llenda con Villalbilla, Valverde de Alcalá, Pozuelo del Rey, Loeches, San Fernando de Henares y Alcalá de Henares
Demografía
Población 7737 hab. (2023)
- 3973 homes (2019)

- 3806 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.11% de Comunidá de Madrid
0.02% de España
Densidá 176,64 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
torresalameda.org
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Los oríxenes de Torres de la Alameda como nucleu urbanu condúcennos a la dómina romana reconociendo a Torres como población llatina en numberosos documentos.

Unu de les muertes qu'entá perduren de la civilización romana ye una llábana funeraria que forma parte d'unu de los murios de la Ermita de la Soledá.

Tres los romanos llegaron los visigodos, qu'a nivel alministrativu supunxeron un fuerte poder sobre Torres por cuenta de la capitalidad de Toledo y la so relativa cercanía.

Tamién atopamos restos de la presencia árabe y del arte mudéxar (qu'entá puede reparase nuna de les torres de la ilesia).

Mientres la Edá Media, Torres de la Alameda yera una aldega que formaba parte del conceyu d'Alcalá de Henares. Hasta qu'en 1555 la princesa Juana de Portugal otorga'l títulu de “Villa” a Torres. Magar esta concesión, Torres siguió sometida a les órdenes y fuercies tantu de Alcalá como del Arzobispáu de Toledo, por ello'l rei Felipe II (tratando de lluchar contra los poderes eclesiásticos) intercede por Torres y convertir en propiedá de la corona. En 1833 Torres, como'l restu de la zona del Campu del Henares, se anexona a la provincia de Madrid.

Ye nel últimu sieglu cuando Torres empieza a crecer pasu ente pasu (en 1950 había 1.000 habitantes y na actualidá la so población pasa de los 7.500). Esta fuerte crecedera sobremanera vieno dau pol fuerte crecedera industrial del llamáu Corredor del Henares, al cual pertenez Torres. Esta crecedera y la so estensión territorial nel sieglu XX, xunto col enclín global d'espansión, convirtieron a Torres de la Alameda n'unu de los conceyos que formen parte del periurbano de Madrid.

 
Estensión del conceyu dientro de la Comunidá de Madrid.

Bibliografía.- TORQUEMADA SÁNCHEZ, María Jesús. Curtiu Aproximamientu a la Hestoria de Torres. Conceyu de Torres de la Alameda, 1985.

Tresporte públicu editar

Sistema d'Información de Tresportes - CTM - Torres de la Alameda

  • Llinia 231, Alcalá de Henares - Urbanización Zulema - El Viso *

Llinia 232, Alcalá de Henares - Torres de la Alameda * Llinia 261, Villar del Olmo - Madrid (Avda. América)

  • Llinia 320, Arganda del Rey - Alcalá de Henares
  • Amás el Conceyu y la Comunidá de Madrid, tienen un tratáu robláu pa reserva de metro-tren tipu Arganda del Rey

En materia de taxi, Torres funciona dende'l 14 de xineru de 2010 como una pedanía o un barriu de Madrid Capital al dexar d'esistir les sos llicencies municipales de taxi pa ser xestionaes pol Conceyu de Madrid. Dende la fecha, los taxis torresanos dexen de tener los distintivos locales (franxa diagonal morada y escudu de Torres de la Alameda) p'adoptar los de la Villa y Corte (franxa diagonal colorada y escudu municipal madrilanu col osu y el yérbadu).

Política editar

Les eleiciones del 27 de mayu de 2007 refundiaron la resultancia siguiente: Partíu Popular, 6 conceyales (+2); Partíu Socialista Obreru Español, 5 conceyales (-1); Alternativa Ciudadana Olivo, 2 conceyales (+2); Agrupación Independiente de Torres, 0 conceyales (-1), polo que l'anterior alcalde, Carlos Sáez (PSOE), perdía la mayoría absoluta. El 16 de xunu, cada partíu votó al so candidatu, quedando la votación asina: Francisco Lara (PP), 6 votos; Carlos Sáez (PSOE), 5 votos; Valentín Márquez (ACO), 2 votos. Foi escoyíu alcalde'l popular Francisco Lara. Pocos díes dempués, Francisco Lara presentaba la so dimisión, alegando motivos personales, polo que se repitiría la votación, ensin alcuerdu ente partíos. El PP presentó a Clara Torre. Foi nesi momentu cuando saltó la sorpresa: el PSOE votó a Valentín Márquez pa evitar que'l PP gobernara mientres esta llexislatura.Mientres delles selmanes el Partíu Independiente Caltuvo conversaciones colos dos candidatos, con Carlos Saez (PSOE) y Clara Torre (PP), llegando al pactu col Partíu Popular onde Valentín llograría l'Alcaldía mientres los 2 años primeros y Clara Torre los dos últimos. Carlos Saez (PSOE) al poco tiempu dimitió como Conceyal n'oposición alegando motivos personales, anguaño exerz d'economista nel Conceyu de Torres de la Alameda.

Monumentos editar

 
Vista de la llocalidá
  • Ilesia La nuesa Señora de l'Asunción, d'Estilu Platerescu.
  • Ermita de la Soledá del S. XVI.
  • Copia de la Sábana Santa de Turín.

Educación editar

En Torres de la Alameda hai una escuela infantil y una casa de neños (dambes públiques), un colexu públicu d'educación infantil y primaria (Nuesa Señora del Rosario), un institutu d'educación secundaria (IES Sienda Galiana) y una escuela p'adultos.

Deporte editar

Torres cunta con un campu de fútbol (Yerba Artificial), delles pistes de padel, tres pistes de Fútbol Sala (dos d'elles con cancha de baloncestu), un pabellón cubiertu (Fútbol sala y baloncestu). Dispón tamién de piscina municipal y un tatami. Nel pueblu pueden desenvolvese cualquier actividá deportiva que rica diches infraestructures. Equipu d'élite Conomar SPORT (equipu acomuñáu con FAMT (Federation Axedrez Madrid Team)). Cuenta con 4 pistes de padel, tres pistes de tenis nueves y una pista de frontón.

Rutes editar

Torres de la Alameda ta asitiáu na ruta más curtia ente los llugares santos de Caravaca de la Cruz y Santu Toribio de Llébana.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar

= Estadística editar

Institutu d'Estadística de la Comunidá de Madrid > Ficha municipal

Caleyeru, cartografía y fotografía aérea editar