Una tostadora o tostador ye un pequeñu aparatu, davezu un electrodomésticu, que sirve pa turrar rebanadas de pan. A una rebanada de pan sometida a l'acción d'una tostadora llámase-y una tostada.

Una tostadora con dos rebanadas de pan yá turraes.

Tostador de Lata editar

 
Tostadora de lata chilena

Ye un aparatu que suel ocupase en cocines a gas. Pertenez a los instrumentos de cocina tradicionales de Chile, y anque entá dalgunos fabríquense manualmente, dende 1950 producir en forma masiva y espórtense d'esti país al restu del mundu.[1]

Tostadora llétrica editar

Nuna tostadora llétrica típica calezse'l pan aprovechando'l calor desprendío pol efeutu al conducir electricidad al traviés d'una resistencia. El procesu de turráu consiste en menguar el conteníu d'agua del pan (orixinalmente –54 % del pesu total), evaporándolo, y xamuscando llixeramente la so superficie. Una tostadora moderna de dos rebanadas suel utilizar unos 1000 W y fabrica les tostaes en 1-3 minutos.

Les sangüicheras, un tipu especial de tostadores, sirven pa turrar sándwiches enteros.

Historia editar

 
Tostadora

General Electric llanzó una tostadora llétrica en 1909, patentada col nome de D-12. Piénsase que foi la primera tostadora llétrica del mercáu, pero esiste ciertu discutiniu al respeutu, tal como lo anunció la Pacific Electric Heating Company pa neños de 8 años Hotpoint. Dichu anunciu asitia la presentación del modelu Hotpoint en 1905, el mesmu añu que Albert Marsh desenvolvió'l cable Nichrome. El cable Nichrome pudo asegurar la xeneración d'un grau de calor fayadizo mientres llargu tiempu polo que'l descubrimientu de dichu filamentu puede considerase'l puntu de partida del desenvolvimientu de la tostadora llétrica.

La tostadora qu'espulsa les tostaes dempués de caleceles foi patentada por Charles Strite en 1919.

En 1925, utilizando un modelu rediseñáu de la tostadora de Strite la Toastmaster Company empezó a comercializar la tostadora doméstica que podía calecer pan polos dos llaos al empar, utilizaba un temporizador pa calecer les rebanadas y espulsar cuando remataba. Escontra 1926, la tostadora de Charles Strite taba disponible pal públicu y tuvo gran ésitu. Amiestes más recién a la teunoloxía de la tostadora inclúin la posibilidá de turrar pan conxelao, bandexes separaes que dexen a los usuarios turrar dos o cuatro turraes y funciones de recalentamientu que dexen calecer la tostada ensin que se quemar.

El fornu tostadora realiza funciones de turráu cola diferencia de que los cables de la resistencia tán asitiaos horizontalmente, como nos fornos. Un fornu tostadora xeneralmente, tien una puerta de cristal y una bandexa extraíble sobre la que se deposita l'alimentu a turrar. Gracies a esti diseñu'l fornu tostadora puede tener delles funciones de fornu pero a menor escala.

Tostadora estándar editar

Les tostadores estándar son tostadores llétriques qu'incorporen una parrilla o una bandexa horizontales. Turren el pan (y otros tipos d'alimentos) cola simple deposición sobre la parrilla o bandexa del alimentu que se desea turrar o recalentar. Son de mayores dimensiones que les tostadores convencionales que turren rebanadas de pan en posición vertical, tantu n'anchu como por llongura suelen midir ente 30 y 70 cm.[2]

Churros recalentados con tostadora estándar editar

Comercialícense churros conxelaos concebíos pa ser preparaos con un fornu o un grill domésticos, pero que tamién pueden ser preparaos nuna tostadora estándar antes de ser sirvíos.[3]

Referencies editar

  1. «El Tostador cumplió 50 años y entá se viende como pan caliente» (17 de xineru de 2010). Nota de prensa de Les Últimes Noticies.
  2. Exemplu d'una tostadora estándar
  3. «Churros pa fornu y tostadora». catalogo.maheso.com. Consultáu'l 4 de xunu de 2015.

Enllaces esternos editar