Unión Palestina Democrática

Formación editar

Fida foi creada por Yasser Abed Rabbo, un políticu veteranu nel F.D.L.P. y O.L.P., lo que sofitaba en negocios per paz con Israel en 1990 y nel presidente de la O.L.P. Yasser Arafat, anque'l xefe del F.D.L.P., un grupu miembru de la Frente Rechazista, Naif Hawatmeh opunxo negocios con Israel naquellos tiempos. Abed Rabbo, lo que yera un activista nel A.N.M. y F.P.L.P. dende Dr. Jorge Jabash primero que la F.D.L.P., decidió salir de la F.D.L.P. y tomar control la so ala en Cixordania y la Franxa de Gaza. Él refugó'l marxismo-leninismu del F.D.L.P. y la llucha armada (foi'l segundu grupu políticu en Palestina en refugala). Entós Arafat dio-y un puestu nel Comité Executiva de la O.L.P., la que'l resignó por protestar les aiciones de Arafat nos negocios d'Oslu, dempués que tomaba parta nes discutiones en Madrid en 1991.

Na A.N.P. editar

Cuando formó l'Autoridá Nacional Palestina, Fida tuvo parte nel gobiernu de Yasser Arafat, y Abed Rabbo yera un diplomato importante nes delegaciones de l'A.N.P. y O.L.P. Él tamién fixo cuantes iniciatives non-oficiales como los Alcuerdos de Xinebra en 2003 con activistes israelíes como Yossi Beilin. Abed Rabbo negar a sofitar nes bombes suicides, y entós consideró una "palombu" (partidariu de la paz) palestina.

Salida de Abed Rabbo editar

En 2002 Abed Rabbo perdió'l so asientu como xefe de Fida por Zahira Kamal una activista por dereches por muyeres, y dempués una llucha interna salió de Fida. Entós Saleh Raf'at tomó'l puestu como xefe de la Fida y entós nel gobiernu palestín. Pos dempués les eleiciones de 2006, cuando con al-Badíl Fida ganó dos asientos nel C.L.P., Fida nun tomó parte nel gobiernu de Hamás.

Políticos editar

La Fida, y tamién el so ex xefe Abed Rabbo, creen que Palestina tien que tomar parte nel mundu occidental, y non colos estaos y movimentos radicales musulmanes como Irán. Fida ye un grupu secular pro-oeste que sofita en rellaciones col Estaos Xuníos y la Xunión Europea. N'asuntos domésticos, Fida opónse la corrupción dientro los servicios del gobiernu palestín, y la política de conexones dende families. Antes la Segunda Intifada la qu'empezó en 2000, Abbed Rabbo yera'l críticu más públicu de la corrupción nel senu de l'A.N.P., y quixo camudar el sistema de gobiernu na Autoridá por una más democrática.

Sofitu editar

Los sofitos de Fida y los otros grupos n'a el-Badíl, el P.P.P. y el F.D.L.P., son palestinos seculares y pacifícos que se sienten una amenaza de Hamas. La elevación de Hamas a poder na A.N.P. ye una amenaza a los derechos de civilios palestinos como cristianos, musulmanes non-relixosos, y el grupu establecíu que gobernían na Autoridá dende Fatah. Al-Badíl y dos otros partíos palestinos, el Tercer Camín y Palestina Independiente, tienen polítiques bien similares, y entós una alianza dende los trés ye posible nel futuru, anque les diferencies personales ente los sos xefes son grandes.