Plantía:Campaña Conflicto árabe-israelina

Segunda Intifada
Parte de conflictu israelín-palestín
Fecha 28 setiembre 2000 → 8 febreru 2005
Llugar Israel y Territorios Palestinos
Resultáu Victoria militar d'Israel
Bloquéu de la Franxa de Gaza
Guerra na Franxa de Gaza
Belixerantes
Israel OLP
Hamás
Jihad Islámica Palestina
Comandantes
Ariel Sharón Yasser Arafat
Mahmud Abbas
Marwan Barghouti (P.D.G.)
Nayef Hawatmeh
Ahmed Yasín 
Ábdel Aziz ar-Rantisi 
Jaled Meshal
Ismail Haniya
Mohamed Deif
Ramadan Shallah
Baxes
1.063 israelines 5.516 palestinos
[editar datos en Wikidata]

Denominar Intifada Al-Aqsa, o Segunda Intifada, a la folada de violencia que s'empecipió a partir del 29 de setiembre de 2000 nos territorios palestinos ya Israel.

En setiembre de 2000, en plenu alderique sobre'l futuru de Xerusalén mientres la cume de Camp David, l'entós líder de la oposición israelina, Ariel Sharón, visitó la zona esterior de la cortil de la Cúpula de la Roca y la mezquita d'Al-Aqsa, col permisu del xefe de la seguridá israelina en Cixordania. Esta visita, interpretada como una pergrave provocación per parte de la población palestina, provocó dellos incidentes y choques ente éstos y les fuercies de seguridá, anque nengún d'ellos de gravedá.

Sicasí, a otru día, mientres la plegaria del vienres y cola tensión ente dambes poblaciones n'aumentu, cientos de mozos musulmanes apedriaron dende la Escampada de les Mezquites a los fieles xudíos rexuntaos ante'l Muro. La policía israelina disparó usando fueu real, matando a siete palestinos, estendiéndose los incidentes por tola parte árabe de Xerusalén. Viénose sosteniendo que la Segunda Intifada empecipióse arriendes de estos fechos, anque una comisión internacional realizada al efeuto, la llamada Comisión Mitchell, refugó esta posibilidá, asegurando que la violencia palestina españara comoquier como productu de la negativa de Yasir Arafat d'aceptar les propuestes israelines de Camp David. En concretu, Bill Clinton y Ehud Barak, entós primer ministru d'Israel, propunxeron una serie de concesiones que nun fueron aceptaes pol "rais" palestín, al nun contemplase'l Derechu de los refuxaos palestinos a la torna derecha de torna de los refuxaos palestinos, derechu reconocíu pola ONX en 1948 y principal motivu de la nacencia de la OLP. La negativa de Arafat provocó la reacción de la población palestina de los territorios ocupaos en respuesta a la propuesta de dambos presidentes.[1]

Como respuesta a esti ataque, y al cada vez más deterioráu y empantanado procesu de paz, Israel ocupó de nuevu dalgunos de los territorios que lliberara mientres hores o selmanes. Nesta intifada, empezar a xeneralizar l'usu de les bombes suicides. Los blancos d'estos ataques suicides fueron llugares frecuentaos polos civiles israelinos como centros comerciales, restoranes y les redes de tresporte públicu.

En respuesta a los ataques suicides de les organizaciones armaes palestines, les autoridaes israelines punxeron en práutica los asesinatos estraxudiciales contra dirixentes palestinos venceyaos a actividaes terroristes, familiares de los mesmos y civiles próximos. Estes muertes son conocíes polos israelinos como asesinatos selectivos, un eufemismu popularizáu per dellos medios de comunicación, y que, d'acordies colos sos críticos, constitúin una violación de la Convención de Xinebra, que señala nel so puntu 1d qu'esti tipu de crímenes "tán y van caltenese prohibíos en cualquier tiempu y llugar les execuciones, ensin previu xuiciu d'una corte oficialmente constituyida y asumiendo toles garantíes xudiciales reconocíes como indispensables nos países civilizaos". Esti artículu aplicar a toa persona que "nun tome parte activa nes hostilidaes, incluyendo miembros de fuercies armaes qu'abandonaren les sos armes" y aquelles persones "fora de combate per enfermedá, mancaes, detención o cualesquier otra causa". Sicasí, Israel acota que los oxetivos escoyer y abatíu son parte activa nes hostilidaes, yá que son los planificadores o instigadores d'actividaes terroristes dientro del territoriu israelín. Cabo señalar qu'esti tipu d'asesinatu estraxudicial provocó baxes civiles que nada teníen que ver cola llucha armada, y que por ello hubo decenes d'oxetores de conciencia nel exércitu israelín.

En 2006, la situación ye ambivalente: per un sitiu completóse el Plan de retirada unillateral israelina de la Franxa de Gaza, lo cual, lloñe d'aselar la situación, agravó los ataques terroristes dende la Franxa de Gaza con cohetes Qassam contra les poblaciones fronterices israelines como Sederot. Per otru llau, Israel caltién el control fronterizu, lo qu'enzanca los viaxes al esterior de los palestinos, y xixila de forma estricta'l movimientu ente les ciudaes palestines (hai esplegaos más de 90 puntos de control nes carreteres). Los palestinos non residentes en Xerusalén tampoco pueden ingresar na ciudá. Pela so parte, Israel non yá caltién, sinón qu'amplía constantemente los asentamientos de colonos israelinos en Cixordania, lo cual sigue siendo fonte de conflictos.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Pappé, Ilan (2007). Historia de la Palestina Moderna. Un territoriu, dos pueblos. Madrid: Akal, páx. 378-379. ISBN 84-460-2255-9.

Enllaces esternos editar