Victorino Márquez Bustillos

Victorino Márquez Bustillos (2 de payares de 1858Guanare – 10 de xineru de 1941Caraques) foi un abogáu y políticu venezolanu, Presidente Provisional de Venezuela mientres el periodu entendíu ente 1914-1922.

Victorino Márquez Bustillos
diputáu de Venezuela


Presidente de Venezuela

Vida
Nacimientu Guanare2 de payares de 1858
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Muerte Caraques10 de xineru de 1941 (82 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu, abogáuperiodista
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fueron los sos padres Victorino Márquez y Virginia Bustillos. Casóse con Enriqueta Iragorry Briceño. El so carrera empecipiar en Trujillo, sol amparu de los caudiellos Juan Bautista Araujo y Leopoldo Baptista.

Cargos públicos editar

 
Victorino Márquez Bustillos y el so gabinete de gobiernu.

Foi direutor del periódicu El Trujillano ente 1877 y 1887 y diputáu pol Gran Estáu Los Andes en 1890. En 1892, a pesar de ser el presidente provisional d'esa entidá federal y primo segundu de Raimundo Andueza Palacio, xunir a la Revolución Llegalista empobinada por Joaquín Crespo, quien en 1893 xubir a xeneral de brigada. De 1902 a 1904 desempéñase como secretariu de Gobiernu del estáu Trujillo, siendo amás diputáu del Distritu Trujillo a l'Asamblea del estáu ente 1904 y 1906, y secretariu de Gobiernu del estáu Zulia en 1909.

En 1910, como presidente provisional del estáu Trujillo, alloñar de Leopoldo Baptista quien se refugó a ratificalo nel cargu. Depués d'esto desempeñóse como senador pol estáu Trujillo (1910-1914), gobernador del Distritu Federal (1911-1912) y ministru de Guerra y Marina (1913-1914).

N'abril de 1914, Juan Vicente Gómez resulta electu pol Congresu Presidente de la República pal periodu 1915-1922, pero decide nun asumir la Presidencia, permaneciendo en Maracay como comandante en xefe del exércitu nacional. Ante estes circunstancies, Márquez Bustillo, quien fuera nomáu Presidente Provisional de la República, caltener nel cargu por aciu l'aprobación d'un Estatutu Constitucional Provisional que'l so periodu de vixencia va ser de 7 años.

De resultes d'esto, Venezuela va esperimentar una situación escepcional, al cuntar con dos presidentes: Victorino Márquez Bustillos, como Presidente Provisional, quien espacha dende'l Palacio de Miraflores y Juan Vicente Gómez, el Presidente Electu, con residencia en Maracay. Mientres esti tiempu Márquez Bustillos va informar a Gómez alrodiu de tolos detalles de l'alministración y subordina cualquier decisión a l'aprobación del xefe». La permanencia de Márquez Bustillos na presidencia provisional va llegar al so fin arriendes de les intrigues que se formaron na so contra mientres la enfermedá de Gómez, a fines de 1921.

Dempués de la presidencia provisional editar

En 1924 ye propuestu como representante diplomáticu ante la Santa Sede, pero problemes personales torgar presentar les credenciales. En 1935, ye designáu como primer secretariu del presidente Eleazar López Contreras, pero ante la presión de sectores antigomecistas arrenunciu a los pocos meses. En 1938 foi incorporáu como miembru de l'Academia de Ciencies Polítiques. En 1940, averándose les eleiciones, ye llamáu por López Contreras pa decidir si quería que fora candidatu a presidente, pero'l pueblu venezolanu quería que'l nuevu presidente fora una persona ayena a la imaxe de Gómez, y refugaben la candidatura de Márquez Bustillo pa la presidencia, entós López Contreras iguar proponiendo al ministru d'agricultura Xeneral Isaías Medina Angarita, qu'anque yera un partidariu de Gómez, entender col pueblu, y tenía carisma y razgos de Demócrata, y la cara de Márquez Bustillo foi escaecida.

En 1941 despidir de la vida político y público y asítiase na so casa, en Caraques, onde muerre'l 10 de xineru de 1941, ende surde una gran ironía: si fuera escoyíu Presidente de la República de Venezuela, igual nun podría asumir funciones, pos muerre antes de la entrega del poder a Medina.

Díes dempués, el duelu de la so muerte ye conmemoráu por dellos partidarios de Gómez, como Eleazar López Contreras. Igualmente participó na ceremonia'l presidente electu Isaías Medina Angarita, al igual que los sos familiares y otres persones que la acompañaron na vida política.

Referencies editar

  1. «Acta Apostolicae Sedis» páxs. 506.
  2. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1922-641.


Predecesor:
José Gil Fortoul
 
Presidente provisional de los Estaos Xuníos de Venezuela

19 d'abril de 1914-24 de xunu de 1922
Socesor:
Juan Vicente Gómez