El water-polo[1] ye un deporte que se practica nuna piscina, nel cual enfréntense dos equipos. L'oxetivu del xuegu ye marcar el mayor númberu de goles na portería del equipu contrariu mientres el tiempu que dura'l partíu.

Water-polo
[editar datos en Wikidata]

Los equipos cunten na agua con seis xugadores y un porteru. Estremar por el color del gorru (xeneralmente, blancu los locales, azul l'equipu visitante y colloráu los porteros). Esisten faltes, espulsiones temporales y espulsiones definitives. Un partíu estremar en cuatro tiempos de xuegu efectivu (cuando la pelota ta en xuegu) de 8 minutos cada unu. Los xugadores nun pueden triar el suelu de la piscina, yá que ta prohibíu y xeneralmente la fondura de la piscina nun-y lo dexa. Los xugadores tienen que caltenese tol partíu llexando, lo que-yos fai consumir muncha enerxía. Un equipu tien 30 segundos de posesión de la pelota pa efectuar un llanzamientu a la portería contraria.

Regles de xuegu editar

 
Pelota de water-polo
  • Nengún xugador a esceición del porteru puede tocar la pelota con dos manes niundes del campu. Nel casu qu'esto se produza, va pitase falta al intre.
  • Un participante puede marcar gol con cualesquier parte del cuerpu quitando'l puñu zarráu. Nesti casu, el xugador va ser espulsáu. Namái se-y dexa usar el puñu zarráu al porteru, siempres y cuando sía pa defender la so portería.
  • Hasta que'l xugador nun suelte la bola de la mano (cuando'l xugador sía fundíu pela cueta), l'árbitru nun va pitar falta.
  • Si un xugador torga'l movimientu del xugador contrariu, este va ser espulsáu.
  • Un xugador puede atropar dos expulsión; la tercera ye definitiva.
  • Cuando un equipu quedar con un xugador de menos, tienen que pasar venti segundos o que'l so equipu recupere la pelota por que ésti xugador o, nel so defectu, el xugador de refrescu pueda ingresar nel campu de xuegu.
  • Si fúndese-y la pelota a un xugador, va ser falta en contra del equipu de dichu xugador.
  • Prohíbese chiscar agua a los güeyos d'un xugador. Si esti fechu realízase, va pitase espulsión.
  • Cada entrenador puede solicitar un tiempu muertu d'un minutu de duración en cada periodu, más unu en tiempu extra.
  • Puede robase el balón ensin garrar al xugador contrariu, si non te espulsaren.
  • La falta va deber de ser sacada darréu, pasando a un compañeru o alzando'l balón al aire siempres que se dixebre de la palma de la mano.
  • Puedes pasar les vegaes que quieras a los tos compañeros, hasta que s'escosen los 30 segundos que vas tener que llanzar el balón a portería.
  • va marcase un gol cuando la pelota pase dafechu la llinia de gol ente los postes debaxo'l travesal de la portería.
  • Equipos de 13 xugadores a lo más, con un mínimu obligatoriu de seis xugadores y el porteru.
  • La duración del partíu va ser de cuatro partes de 8 minutos caúna, a tiempu reglamentariu. Si ta empatáu los equipos van direutamente a penaltis.
  • Cada equipu va xugar con gorros de distintu color (casi siempres azul y blancu), el llocal escueye color, siendo rosa pa los porteros.
  • Los xugadores nun pueden saltar colos dos manes al empar, (ensin incluyir al porteru)nel so defectu va pitase penalti si'l xugador atópase dientro de 5 metros. Si s'atopa fora del área de 5 metros va ser espulsáu.

Posiciones de xuegu editar

Hai seis xugadores de campu y un porteru en cada equipu. Salvo'l porteru, les posiciones de los demás xugadores pueden variar a lo llargo del partíu según la situación demandar. Los xugadores, por tanto, tienen de saber desendolcase en cualquier posición a pesar de tener una onde son especialistes.

 

Ataque editar

 
Partíu de water-polo nos XX.OO d'Atenes 2004

Tradicionalmente los xugadores asitiar n'arcu alredor de la portería contraria a una distancia averada de siete metros. La boya (tamién llamáu pivós o avant-piquet) asitiar nel centru del ataque y a una distancia d'unos dos o tres metros de la portería contraria.

Esta configuración puede variar en función de les necesidaes táctiques, según puede haber un intercambiu de posiciones ente los xugadores mientres l'ataque. Cuando un defensor ye espulsáu y l'equipu atacante dispón d'un xugador más, la disposición camuda. Esisten delles xugaes p'aprovechar esta superioridá, siendo les más estendíes el "4-2" y el "3-3", onde'l primer díxitu indica'l númberu de xugadores que s'asitien na llinia de dos metros, y el segundu, el númberu de xugadores que s'asitien nuna llinia daqué más alloñada, a unos cinco o seis metros.

Defensa editar

Les posiciones de defensa son les mesmes que les de los atacantes, esistiendo ensame de posibilidaes táctiques, como defensa individual, zona presionante, zones por dalguna posición onde'l rival sía más débil, defensa doble de la boya o zona "m". La defensa n'inferioridá numbérica suel afaese al ataque que decida l'equipu contrariu, siendo lo habitual o bien defenses basaes nel bloquéu de brazos, onde la idea ye torgar que l'atacante vea con claridá la portería, o bien defenses rápides tratando d'enzancar la circulación del balón. El defensa o la defensa tien que defender perbién l'equipu y sobremanera nun causar faltes. Tienen que caltener l'aselu. Importante: Siempres se defende ente la portería y el xugador.

Porteru editar

El porteru que les sos funciones son evitar goles, bloquiar el balón y refugalo pa torgar qu'ésti ente na so portería, tien ciertos privilexos respeuto al restu de xugadores, siempres y cuando s'atope dientro de la zona de cinco metros delantre de la so portería:

  • Ye l'únicu xugador que puede tocar el balón colos dos manes.
  • Ye l'únicu que puede cutir la pelota col puñu zarráu.
  • Ye l'únicu que puede llevantase coles 2 manes al empar.

Amás, el reglamentu tórga-y pasar del mediu campu. Sicasí'l so papel nun ye puramente defensivu, siendo por norma xeneral el que da'l primer pase del ataque y n'especial de los pases llargos en contraataques. El porteru tamién tien que dar, delles vegaes, pases llargos por que'l xugador pueda palmotiar na llinia de dos metros.

Los puestos nel campu de xuegu editar

Anque l'entrenador siempres decide los llugares o puestos de los sos xugadores y menos nel porteru la reglamentación ye la mesma pa tolos xugadores, por norma y pola so eficacia suélense utilizar los siguientes puestos:

  • La boya: El puestu más característicu del water-polo, suel ser el xugador más trabáu, más intelixente y con más potencia de tiru. Tiense qu'asitiar cerca de la portería, a dos o tres metros. La so función ye rematar les xugaes. Al tener esta faceta d'organizador tien que xugar gran parte del tiempu de llombu a la portería.
  • 1 y 5: Suelen ser dos, unu a cada llau de la portería, lo ideal que l'estremu 1, el derechu, sía maniegu. Tienen De xugar cola boya ya intentar tar en llinia estena con él.
  • 3: Asitiar na mesma llinia que la boya pero a más distancia de la portería, por ello tien que tener un bon control de los pases llargos.
  • 2 y 4: Asitiaos enfrente de los palos a unos 5 metros de la portería ente'l central y los estremos. La so función ye la de penetración y la de dinamización, polo que tienen que ser téunicos y rabiones.

Como nel balonmano o nel fútbol el porteru tien un rol de xuegu bien distintu a los sos compañeros, los sos entrenamientos y les sos cualidaes físiques tienen que ser distintes. Nel Water-polo el porteru ye una pieza fundamental del equipu.

Competiciones internacionales por naciones editar

Xuegos olímpicos editar

Medayes olímpiques, categoría masculina water-polo editar

Añu Oru Plata Bronce
1900 París   Reinu Xuníu   Bélxica   Francia
1908 Londres   Reinu Xuníu   Bélxica   Suecia
1912 Estocolmo   Reinu Xuníu   Suecia   Bélxica
1920 Amberes   Reinu Xuníu   Bélxica   Suecia
1924 París   Francia   Bélxica   Estaos Xuníos
1928 Ámsterdam   Alemaña   Hungría   Francia
1932 Los Angeles   Hungría   Alemaña   Estaos Xuníos
1936 Berlín   Hungría   Alemaña   Bélxica
1948 Londres   Italia   Hungría   Países Baxos
1952 Ḥelsinki   Hungría   Yugoslavia   Italia
1956 Melbourne   Hungría   Yugoslavia   XRSS
1960 Roma   Italia   URSS   Hungría
1964 Tokiu   Hungría   Yugoslavia   URSS
1968 Méxicu D.F.   Yugoslavia   URSS   Hungría
1972 Múnich   URSS   Hungría   Estaos Xuníos
1976 Montreal   Hungría   Italia   Países Baxos
1980 Moscú   URSS   Yugoslavia   Hungría
1984 Los Angeles   Yugoslavia   Estaos Xuníos   Alemaña
1988 Seúl   Yugoslavia   Estaos Xuníos   XRSS
1992 Barcelona   Italia   España   Equipu Unificáu
1996 Atlanta   España   Croacia   Italia
2000 Sydney   Hungría   Rusia   Yugoslavia
2004 Atenes   Hungría   Serbia y Montenegru   Rusia
2008 Beixín   Hungría   Estaos Xuníos   Yugoslavia
2012 Londres   Croacia   Italia   Serbia
2016 Rio de Janeiro   Serbia   Croacia   Italia
2020 Tokiu   Serbia   Grecia   Hungría

Medayeru históricu olímpicu masculín editar

# Estáu       Total
1   Hungría 9 3 3 15
2   Serbia[2] 4 5 3 12
3   Reinu Xuníu 4 0 0 4
4   Italia 3 2 3 8
5   Rusia[3] 2 3 5 10
6   Alemaña 1 2 1 4
7   Croacia 1 2 0 3
8   España 1 1 0 2
9   Francia 1 0 2 3
10   Bélxica 0 4 2 6
11   Estaos Xuníos 0 3 3 6
12   Suecia 0 1 2 3
13   Países Baxos 0 0 2 2

Medayes olímpiques, categoría femenina water-polo editar

El water-polo femenín foi introducíu nos xuegos olímpicos nes olimpiaes de Sydney 2000.[4]

Añu Oru Plata Bronce
2000 Sydney   Australia   Estaos Xuníos   Rusia
2004 Atenes   Italia   Grecia   Estaos Xuníos
2008 Beixín   Países Baxos   Estaos Xuníos   Australia
2012 Londres   Estaos Xuníos   España   Australia
2016 Rio de Janeiro   Estaos Xuníos   Italia   Rusia

Medayeru históricu olímpicu femenín editar

# Estáu       Total
1   Estaos Xuníos 2 2 1 5
2   Italia 1 1 0 2
3   Australia 1 0 2 3
4   Países Baxos 1 0 0 1
5   Grecia 0 1 0 1
6   España 0 1 0 1
7   Rusia 0 0 2 2

Tipos de pases editar

Pasar el balón d'un compañeru a otru hasta llegar a la portería contraría ye la esencia de casi tolos xuegos de balón con portería. Nel deporte del water-polo hai delles formes de pasar el balón.

  • Pase de frente

Xugador en posición básica, col balón controláu, xirar escontra'l llugar onde quier dirixir el tiru, el brazu llanzador por detrás de la cabeza y efectúa el llanzamientu por aciu la progresiva estensión del brazu, antebrazu y mano.

Conseyu, tener el máximu control del llanzamientu posible colos dos manes.

  • Pase de revés

Sirve pa pasar el balón a un oxetivu que s'atope detrás del llanzador, haber de coyer el balón pela parte de riba, igual que'l pase suecu, el balón llanzar cola estensión del brazu escontra tras.

Conseyu, trabayar bilateralmente y en posición vertical o horizontal.

  • Pase suecu.

Cuéyese'l balón pela parte cimera o inferior y efectúase una pronación de la mano por que el envés quede mirando escontra'l xugador que tien el balón, llanzar por aciu la estensión del brazu.

  • Pase por palmotio

La diferencia col restu de los pases ye que nésti el xugador namái acompaña al balón na direición deseyada. Non lo para nin lo recibe, namái con un llixeru contautu ayuda a dirixilo escontra otru compañeru o portería.

  • Pase rectificáu

Aición de tresmitir el balón escontra un compañeru, n'aición dinámica de nado ofensivu, por aciu finta estática y torsión del tueru con saltu llateral escontra'l llau contrariu de la so mano diestra. La mano d'agarre del balón dirixir escontra'l costazu contrariu, que xunto al saltu llateral y torsión realizaos, tán en disposición de proyeutar el balón al so destín que, xeneralmente, ye'l xugador en posición 6 d'ataque o boya. (Escuela nacional d'entrenadores, llibru d'entrenador cimeru de water-polo)

  • Pase d'agarre inferior

Ye un pase rápidu ente compañeros de normal quietos (posición estática) y atacando. Como'l so nome indica caracterízase por que'l balón garrar dende embaxo y tras, ten de ser un pase rápido yá que puede perdese el balón nesta postura rápido.

Midíes oficiales editar

A nivel reglamentariu utilícense les mesmes regles pal Campeonatu de water-polo del mundu que les aplicaes nos Xuegos Olímpicos.

Les dimensiones que tien de tener la piscina pa desenvolver competiciones internacionales tienen de ser de 30 metros de llongura por 20 metros d'anchu y una fondura de 1,80 m.

Nel casu del water-polo femenín les midíes son un pocu menores y les piscines miden 25 metros de llongura por 17 metros d'anchu.

El balón oficial del campeonatu de water-polo ye de tamañu similar a una pelota de fútbol convencional, la diferencia ye'l material cola que s'igua.

Les pelotes son de y tienen un pesu averáu de 400 gramos y la midida de la circunferencia ye d'unos 70 centímetros.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: water-polo
  2. Serbia considérase la socesora de la RFS Yugoslavia y de Serbia y Montenegru.
  3. Rusia considérase la socesora de la Xunión Soviética y del Equipu Unificáu.
  4. Hestoria del water-polo en Beixín 2008

Enllaces esternos editar