Zapardiel de la Cañada

conceyu de la provincia d'Ávila (España)

Zapardiel de la Cañada ye un conceyu español de la provincia d'Ávila, na Comunidá Autónoma de Castiella y Llión. Pertenez al partíu xudicial de Piedrahíta.

Zapardiel de la Cañada
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia d'Ávila
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Zapardiel de la Cañada (es) Traducir Javier Jiménez Sánchez
Nome oficial Zapardiel de la Cañada (es)[1]
Códigu postal 05154
Xeografía
Coordenaes 40°36′21″N 5°20′24″W / 40.605833333333°N 5.34°O / 40.605833333333; -5.34
Zapardiel de la Cañada alcuéntrase n'España
Zapardiel de la Cañada
Zapardiel de la Cañada
Zapardiel de la Cañada (España)
Superficie 40 km²
Altitú 1148 m
Llenda con Arevalillo, Martínez, Diego del Carpio, Pascualcobo, Tórtoles de la Sierra, Mesegar de Corneja y Becedillas
Demografía
Población 83 hab. (2023)
- 50 homes (2019)

- 44 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.05% de provincia d'Ávila
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 2,08 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
zapardieldelacanada.es
Cambiar los datos en Wikidata

Situación y Población editar

Tien 149 habitantes y asítiase a 70 km de la capital de la provincia, na contorna de La Serrezuela. La so superficie total ye de 40 km² y ta a una altitú media de 1148 msnm.

Paraxes editar

Dientro del so términu atopen la devesa de Castellanos de la Cañada, onde s'atopa la Fonte de Santa Teresa y la devesa de Serranos de la Torre, onde se caltién semi-derruido el Castiellu de Serranos de la Torre, (Torreón-Castiellu) del Sieglu XV, mandáu construyir pol obispu Frai Lope de Barrientos.

Historia editar

Pol “Fueru d'Ávila y les sos Tierres” d'Alfonsu XI (1311-1350), otorgar a la L'Aldea de Zapardiel de la Cañada el rangu de “Realengu, pedanía y de señoríu conceyil”.

Con motivu del pleitu contra Pedro de Barrientos, que pretendía apoderase de los terrenes de Zapardiel de la Cañada, los paisanos piden ayuda a los Reis Católicos, quien respuenden y dan la razón los paisanos, como puede comprobase nos trés cartes que nos años 1488 y 1492, los Reis Católicos unvien al Pueblu.

Pol conceyu trescurre la Cañada Real Soriana Occidental. Dende Pascualcobo y al traviés de la devesa de Castellanos de la Cañada, ábrese camín poles Cases de Castellanos de la Torre y la puerta de Castellanos, hasta'l pueblu, entrando por Los Barganales, pa travesar Zapardiel de la Cañada, pela cai Real, onde se caltién la fachada y l'arcu del pequeñu Hospital que nel sieglu XIV fixo construyir el Real Conceyu de La Mesta. Finalmente y pasando xunto a l'actual ilesia, que data de la segunda metá del sieglu XVI, la Cañada Real de dirixe escontra Arevalillo siguiendo'l so camín escontra'l sur.

Ilesies editar

La primer ilesia del pueblu taba construyida ente les cais Real y de la Ilesia na parte en que dambes converxen. La Ilesia actual construyir na segunda metá del sieglu XVI. Ampliada y reformada nel añu 1723. Ta consagrada a l'Apaición de San Miguel, que la so festividá ye'l 8 de mayu. So la torre actual caltiénse la torre anterior. ¿ Cómo pudo tar la ilesia a cien metros de la torre? ¿ qué pruebes hai?

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar