El árabe chadiano ye un dialeutu del árabe que se fala principalmente en Chad, pero tamién en Camerún, República Centroafricana, Níxer y Nixeria.

Árabe chadiano
لهجة تشادية / Shuwa'
Faláu en  Chad
Bandera de Sudán Sudán
 Níxer
Bandera de República Centroafricana República Centroafricana
Bandera de Camerún Camerún
Bandera de Nixeria Nixeria
Rexón Chad zones axacentes de los sos países vecinos.
Falantes 1 139 000 aprox.
Familia Afro-asiáticu

  Semíticu
    Semíticu occidental;
      Semíticu central
        Árabe
          Árabe central
            Árabe chadiano

Estatus oficial
Oficial en (nengunu)
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2 arz
ISO 639-3 arz

Estensión del árabe chadiano

Según estimaciones del añu 2006, el total de falantes del árabe chadiano yera de 1.139.000 persones, de les cualos falar en Chad 896.000 persones. Les rexones d'esti país onde se fala son Salamat, Ouaddaï, Wadi Fira, centru y oeste de Batha, gran parte de Chari-Baguirmi, Mayu-Kebbi y norte de Tandjilé. En Camerún falar en 2007 unes 75.000 persones nel norte. En Níxer falar en 1998 unes 5.000 persones nel este. En Nixeria falar en 1973 unes 100.000 persones en Borno, Dikwa, Konduga, Ngala, Bama, Yobe y a lo llargo de les rutes de la alzada.

Otros nomes que se-y dan son árabe choa, chowa, árabe del Chad, shua y suwa; en francés l'arabe du Tchad, y n'inglés Chad arabic. En Camerún, Níxer y Nixeria llamar shuwa.

Los dialeutos dependen de si los falantes son nómades o sedentarios, llabradores o urbanos, y de les rutes de migración. En delles zones del sur, como en Mayu-Kebbi fálase una variante llamada árabe bongor.

Fonte editar



Referencies editar

Enllaces esternos editar