Aeropuertu de Lleón

(Redirixío dende Aeropuertu de Llión)

L'Aeropuertu de Lleón, tamién conocíu como aeropuertu de La Virgen del Camino, (IATA: LENOACI: LELN) ye un aeropuertu español d'Aena asitiáu nos conceyos de Valverde de la Virgen y San Andrés del Rabanedo, 6 quilómetros al oeste de la ciudá de Lleón, España.

Aeropuertu de Lleón
aeropuertu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: LEN • OACI: LELN
Llocalización
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Lleón
Coordenaes 42°35′20″N 5°39′20″W / 42.5889°N 5.6556°O / 42.5889; -5.6556
Aeropuertu de Lleón alcuéntrase n'España
Aeropuertu de Lleón
Aeropuertu de Lleón
Aeropuertu de Lleón (España)
Altitú 916 m
Historia y usu
Xestión ENAIRE
Orixe del nome Lleón
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Lleón
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Nueva terminal del Aeropuertu de Lleón (LEN).

En 2016 dio serviciu a 36.554 pasaxeros. El mesmu añu rexistráronse 1.814 vuelos y una carga tresportada de 0 kg.
Ye l'aeropuertu asitiáu a mayor altitú na Península Ibérica (916,50 msnm).

Historia editar

 
Antigua terminal del aeropuertu de Lleón.
 
EF-18 Ejército del Aire en Lleón
 
Interior de la terminal.

L'orixe del aeropuertu de Lleón remontar a 1920, cuando por aciu disposición ministerial apaez el futuru Aeródromu Militar de Lleón. Nun ye hasta 1924 cuando empiecen les obres coles mires de crear un aeropuertu d'escala pa les aeronaves de la ruta aérea Asturies-Madrid. En 1929 l'aeropuertu habilitar de forma provisional pa emprestar los sos primeros servicios de navegación aérea comercial.

Esa primer base aérea asitiábase aproximao nel mesmu llugar que l'actual: un pandorial, dende'l que s'acolumbra la capital lleonesa, arrodiáu de tierres de llabranza anguaño abandonaes. Les obres d'acondicionamientu enantes descrites dotaron al aeropuertu de cuatro hangares pal almacenamientu y arreglu d'aeronaves según los servicios básicos de combustible, agua y teléfonu. Una manga de vientu, una señal nel centru del campu y diverses ayudes al navegación constituyíen el restu del complexu qu'entós daquella yera la sede del grupu 21 de reconocencia de la Escuadra númberu 1 del Parque Rexonal del Noroeste.

Mientres la Guerra Civil, l'aeródromu de Lleón convertir en sede de numberoses unidaes aérees lo que ye clave a la d'entender la so historia, pos tres la guerra foi catalogáu dientro de la Clase A”, dexando esto la so crecedera mientres la década de los 40. Nestos años realícense importantes meyores téuniques nel aeródromu como l'allugamientu d'abalizamientu nocherniegu, un radiogoniómetro y l'implantación d'instalaciones de radio.

Ye nesta dómina cuando decide crease l'Academia de l'Aviación, de la que salieron les primeres promociones de l'Academia Xeneral del Aire. Tres unos primeros años de funcionamientu l'Academia foi sustituyida pola Escuela d'aprendices a la que se xunió la d'Especialistes del Exércitu del Aire, actual Academia Básica del Aire.

Apertura al tráficu civil editar

En 1946 puede empezar a falar d'Aeropuertu de Lleón, pos por orde ministerial convertir na base aérea abierta al tráficu civil Virgen del Camino (Lleón). Nestos momentos disponer d'un campu de vuelos con una pista d'aterrizaxe. Les servidumes aeronáutiques son publicaes en 1967 y nun se van modificar hasta 1988. En 1990, les alministraciones local y autonómico deciden promover l'afitamientu d'una infraestructura aeroportuaria moderna cola vista puesta na futura esplotación comercial del aeropuertu. Pa ello la implicación de la Diputación Provincial foi crucial, yá que solicitó al Ministeriu de Defensa l'allugamientu d'instalaciones civiles dientro de los terrenes del aeródromu; aceptándose dicha solicitú en 1991.

Entamu de les operaciones comerciales editar

En 1994 empieza la denominada historia comercial del aeropuertu. La primer fase del denomináu proyeutu d'aeropuertu civil de Lleón dexó dotar al aeropuertu d'una pista de vuelu, una cai d'enllaz y un estacionamiento, que fueron inauguraes en xunetu de 1995. En 1997 empecipiáronse les obres de la segunda fase, que resultó crucial pa la inauguración del aeropuertu de cara a la esplotación comercial. Nesta segunda fase construyéronse un edificiu terminal y uno de servicios, obres que tuvieron terminaes en xineru de 1999. El 2 de xunu de 1999 un vuelu de la compañía Iberia con destín Barcelona inauguró oficialmente l'Aeropuertu de Lleón. Dende entós esta compañía baxu en nome del so filial Air Nostrum siguió calteniendo vuelos regulares a Madrid y Barcelona.

Dende l'añu 2003 hasta los nuesos díes vienen realizándose ampliaciones y meyores ininterrumpíes col oxetivu puestu n'algamar los 500.000 pasaxeros nel añu 2012, según el Plan xeneral d'Infraestructures PEIT. Nesi añu construyó un nuevu edificiu pal Serviciu de Salvamentu y Estinción de Quemes (SEI) cola so correspondiente zona urbanizada; según el bloque téunicu y un depósitu eleváu d'agua.

 
Embraer ERJ 145 de LagunAir nel Aeropuertu de Lleón.

Posiblemente l'añu más tráxicu pa la curtia historia d'esti aeropuertu foi 2005 cuando la compañía lleonesa LagunAir decidió suspender les sos operaciones por cuenta de les dificultaes téuniques del Aeropuertu de Lleón y la desaparente xestión d'esti aeropuertu per parte d'AENA.[1] Poques selmanes más tarde el "Consorciu Aeropuertu de Lleón" algamó un alcuerdu col grupu empresarial Agelco que se fixo cargu de la compañía salvando los númberos del aeropuertu y en ciertu mou contribuyendo al so afitamientu.

Esi mesmu añu púnsose en funcionamientu la primer de los dos ampliaciones de la pista realizaes nos últimos años. Concretamente pasó a algamar los 2.100 m, amás amplióse la plataforma d'estacionamiento d'aeronaves en 14.600 m, y llevóse a cabu la instalación d'un sistema d'aterrizaxe ILS Cat I.[2]

En 2007 concluyóse la segunda ampliación de la pista, algamando los actuales 3.000 m; colo que les posibilidaes del aeropuertu son práuticamente ilimitaes, el llargor de pista dexaría yá operar a reactores de más de cien pasaxeros con destinos d'hasta 4.000 milles náutiques, lo que supón inclusive cubrir rutes como Canaries, la mariña este d'Estaos Xuníos, Oriente Próximu, gran parte d'África, el Caribe o los países centroeuropeos. Estos destinos podríen ufiertase direutamente dende Lleón si esistieren compañíes comenenciudes nesti mercáu, y una demanda real de pasaxeros pa dalgún d'estos destinos.

Nuevu impulsu editar

 
Bombardier CRJ-200, un avión d'Air Nostrum, que dempués de la quiebra de LagunAir ye la principal aereollinia del aeropuertu.

El 22 d'avientu de 2007 el presidente del Gobiernu José Luis Rodríguez Zapatero presentó la tercer ampliación del aeropuertu.[3] Esta consiste na construcción d'una nueva área terminal de 9.600 m² de superficie construyida partida en dos plantes, con 5.000 m² útiles, na adecuación d'un nuevu aparcamientu de 275 places pa turismos y 8 p'autobuses y na urbanización d'una nueva plataforma d'estacionamiento de 30.250 m². Estes obres supondríen doblar l'actual capacidá del aeropuertu en tolos aspeutos, yá qu'anguaño cunta con una plataforma civil de 26.800 m², una terminal de 1.500 metros cuadraos preseos y un aparcamientu de 131 places.[4] El proyeutu contempla caltener tola infraestructura esistente, a esceición del actual aparcamientu, que sería esaniciáu pa dexar sitiu a la NAT, polo que l'aeropuertu, dempués de les obres, cuntaría con dos terminales, una de 1.500 m² que'l so uso inda nun ta definíu, otra de 5.000 m² que sería la nueva terminal de viaxeros, una plataforma de 57.050 m² y un aparcamientu de 275 places. De forma conxunta a esto, prevese la construcción d'un accesu direutu con cuatro carriles dende la circunvalación sur de Lleón al aeropuertu.[5]

AENA licitó, el 28 d'avientu de 2007, les obres de construcción de la nueva Terminal p'Aeropuertu, según l'aparcamientu con capacidá pa 275 places y la nueva plataforma d'estacionamiento d'aeronaves. El 13 de xineru de 2008, el Ministeriu de Mediu Ambiente decidió que yera innecesaria una Declaración d'Impautu Ambiental, abriendo asina les puertes a la so axudicación inmediata, que se produciría un día dempués. Finalmente, les obres de la nueva terminal concluyíen a lo llargo del mes de setiembre de 2010, inaugurandose per parte del Ministru de Fomentu el 11 d'ochobre de 2010.[6]

Infraestructures editar

Llau aire:

  • 1 pista de 3.000 m.
  • 1 sistema ILS Cat. I pal aproximamientu a la pista 23.
  • 1 sistema de llume d'aproximamientu de precisión cat. I 900 m.
  • 1 plataforma civil de 57.050 m²
  • Dispón de capacidá de recargáu de JET A1, pero non d'AVGAS.

Llau tierra:

  • 1 terminal de pasaxeros de 5.000 m².
  • 1 aparcamientu con 406 places (130 nel antiguu aparcamientu).

(Pa más información consultar los datos y la carta del aeródromu en "enllaces esternos")

Accesos editar

L'accesu al aeropuertu de Lleón realizar dende la llocalidá de la Valverde de la Virgen Virgen del Camino, al traviés d'una cai que desagua na
 N-120 .

Nun futuru próximu, va poner en marcha un nuevu accesu ente la Ronda Sur de la capital lleonesa y l'aeropuertu, según lo comprometío por Aena.[7] Dichu accesu, que tendría un llargor averáu de 3,7 quilómetros, empezaría nel enllaz de la ronda sur del polígonu industrial de Trobajo y siguiría escontra l'enllaz de la  N-120  pa dempués siguir hasta l'aeropuertu lleonés; tol percorríu va cuntar con cuatro carriles. Al llargu plazu, amás d'esti enllaz, plantégense un segundu, al traviés de rondar noroeste de la ciudá, inda non construyida, y un terceru que conectaría direutamente cola ronda interior de la ciudá. La construcción d'esti postreru realizar según fora creciendo urbanísticamente el conceyu de San Andrés del Rabanedo, por que'l so territoriu escurriría na so totalidá'l trazáu del tercer accesu, de cuatro carriles, como'l restu de la ronda interior lleonesa.

Aereollinies y destinos editar

Ciudá Nome del Aeropuertu Aereollinies
Nacional
  Cataluña
Barcelona Aeropuertu de Barcelona-El Prat   Air Nostrum
  Canaries
Gran Canaria Aeropuertu de Gran Canaria   Air Nostrum (Estacional)
  Islles Baleares
Eivissa Aeropuertu d'Eivissa   Air Nostrum (Estacional)
Menorca Aeropuertu de Menorca   Air Nostrum (Estacional)
Palma de Mallorca Aeropuertu de Palma de Mallorca   Air Nostrum (Estacional)

Estadístiques editar


La evolución de los pasaxeros nesti aeropuertu amosar na tabla siguiente:[8]

Añu 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Pasaxeros 24.816 23.972 31.607 65.187 80.894 126.650 161.705 122.809 94.282 93.313 85.725 50.835 30.890 23.133 38.680 36.554 44.389 55.946
Operaciones 2.605 2.793 2.951 5.241 5.279 6.296 7.328 5.700 4.767 4.770 4.461 2.630 1.962 1.397 1.885 1.814 - -
Variación pax   17%   3,4%   31,8%   106,2%   24,1%   56,6%   27,7%   24,1%   23,5%   2,0%   8,2%   40,7%   39,5%   25,1%   67,2%   5,6%   21,6%   26,4%
Variación ops -   7,2%   5,7%   66,5%   0,7%   19,3%   16,2%   22,3%   16,4%   0,1%   6,5%   41,0%   25,4%   28,8%   34,9%   3,8% - -

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Lagun Air cierra ante la falta de meyores na operatividad del aeropuertu de Lleón»
  2. Ministeriu de Fomentu, Gobiernu d'España (ochobre de 2005). «Zapatero inaugura l'ampliación de pista de vuelu del Aeropuertu de Lleón». Ministeriu de Fomentu. Archiváu dende l'orixinal, el 17 de febreru de 2007. Consultáu'l 14 de mayu de 2008.
  3. M.Á.P. Lames (22 d'avientu de 2007). «Zapatero anuncia la creación d'una nueva terminal nel aeropuertu de Lleón». El Norte de Castilla Dixital. Consultáu'l 14 de mayu de 2008.
  4. BOE (28 d'avientu de 2007). «Resolución de fecha 19 d'avientu de 2007, de Aena, Aeropuertos Españoles y Navegación Nérea, pola que s'anuncia la llicitación de contratos d'Obres, pol procedimientu abiertu y axudicación por aciu concursu. Expediente Númberu: DIA 1623/07. Títulu: Nuevu edificiu terminal, urbanización y plataforma. Base aérea abierta al tráficu civil Virxe del Camín (Lleón).» páx. 15455. BOE. Archiváu dende l'orixinal, el 28 d'avientu de 2007. Consultáu'l 14 de mayu de 2008.
  5. «Aeropuertu de Lleón».
  6. «La nueva terminal del aeropuertu de Lleón cuasi va triplicar la so capacidá y les tases amenorgarán un 22%".». Europa Press (11 d'ochobre de 2010). Consultáu'l 31 d'ochobre de 2017.
  7. Diario de León (20 de febreru de 2008). «Aena se compromete a realizar el acceso al aeropuertu desde Trobajo». Diario de León. Archiváu dende l'orixinal, el 8 de febreru de 2008. Consultáu'l 3 de mayu de 2019.
  8. AENA. «Aeropuertu de Lleón - Presentación». Archiváu dende l'orixinal, el 29 de xunu de 2010. Consultáu'l 14 de mayu de 2008.

Enllaces esternos editar