Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat

L'Aeropuertu Barcelona-El Prat [1][2] (IATA: BCNOACI: LEBL) ye un aeropuertu catalán de la rede Aena. Atópase 15 quilómetros al suroeste del centru de Barcelona y a 3 quilómetros del Puertu de Barcelona, [3] ente los términos municipales d'El Prat de Llobregat, Viladecans y Sant Boi de Llobregat a un altor de cuatro metros sobre'l nivel permediu del mar. Dispón de dos terminales de pasaxeros, una terminal corporativa y un centru de carga aérea. Ye'l primer aeropuertu n'estensión y tráficu de Cataluña y el segundu aeropuertu con mayor tráficu d'España detrás del Aeropuertu de Madrid-Barajas. Nel añu 2012 llogró asitiase nel tercer puestu del ranking européu y nel primeru d'España tocantes a pasaxeros de vuelos direutos. [4]

Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat
Aeroport Josep Tarradellas Barcelona – el Prat (ca)
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: BCN • OACI: LEBL
Llocalización
País España
Autonomía Cataluña
ProvinciaBandera de Provincia de Barcelona provincia de Barcelona
Ámbitu funcional territorial Ámbitu Metropolitanu de Barcelona
Contorna Baix Llobregat
Conceyu El Prat de Llobregat
Llugar físicu delta del Llobregat (es) Traducir
Coordenaes 41°17′49″N 2°04′42″E / 41.29694°N 2.07833°E / 41.29694; 2.07833
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat alcuéntrase n'España
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat (España)
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat alcuéntrase en Cataluña
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat
Aeropuertu Josep Tarradellas Barcelona-El Prat (Cataluña)
Altitú 4 m
Historia y usu
Apertura1916
Dueñu Aena
Xestión Aena
Orixe del nome El Prat de Llobregat
Barcelona
Josep Tarradellas (es) Traducir
Arquiteutura
Superficie 1300 ha
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Barcelona
Instalaciones
Formáu por Terminal 1 del Aeropuerto de Barcelona (es) Traducir y Terminal 2 del Aeropuerto de Barcelona (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

En 2016 el tráficu total xubió a 44.154.693 pasaxeros, que supón una crecedera del 11,2 % respectu al añu anterior y superando per primer vegada la barrera de los cuarenta millones de pasaxeros añales. N'agostu de 2013 foi, per primer vegada, l'aeropuertu español con mayor tráficu de pasaxeros nun mesmu mes y, nos meses de xunetu y agostu de 2014, superó per primer vegada los cuatro millones de pasaxeros nun mesmu mes.[5]

L'aeropuertu foi conocíu hasta'l 6 de xunu de 2011 de manera oficial como Aeropuertu de Barcelona, pero tres la solicitú del Conceyu d'El Prat de Llobregat en 2008 pa camudar el nome de la infraestructura estudióse'l posible cambéu de nome que se fixo efectivu'l día 18 de xunu de 2011 nel Boletín Oficial del Estáu.[1] L'aeropuertu tamién ye conocíu por nomes que tuvo enantes, como Aeropuertu d'El Prat o La Volatería, pero que nun son oficiales anguaño.

L'aeropuertu foi ganador delles vegaes consecutives de gallardones SkyTrax.

Descripción editar

L'aeropuertu tien trés pistes de despegue y aterrizaxe. Dos en paralelu denominaes 07L/25R y 07R/25L, y una cruzada denominada 02/20. Dispón de dos terminales: T1 (inaugurada'l 16 de xunu de 2009) y la T2, que ye la suma de les anteriores A, B y C. Los dos terminales suman un total de 268 mostradores de facturación y 64 pasareles d'embarque. Les operaciones nel aeropuertu tán acutaes puramente a vuelos instrumentales, tando prohibíos los vuelos VFR (Vuelu en regles visuales) sacante los vuelos sanitarios, d'emerxencies y gubernamentales.

 
Interior de la T2

En 2012 el Plan Barcelona incluyó, ente otres coses, la construcción d'una nueva terminal T1 asitiada ente les antigües pistes y una nueva pista paralela, dambes yá inauguraes. Estes reformes teníen como oxetivu afaer l'aeropuertu a la crecedera de tráficu socedíu nos anteriores años y dexando la so crecedera, pasando de los 30 millones de pasaxeros en 2006 a ser capaz de xestionar hasta 55 millones una vegada remate l'ampliación. Otros proyeutos del Plan Barcelona siguen n'execución en xunu de 2011.

L'aeropuertu ye oxetu d'un discutiniu políticu ente Xeneralidá de Cataluña y Gobiernu d'España alrodiu de la so xestión y control, qu'arreyó a AENA (xestor del aeropuertu) y a delles llinies aérees, Iberia y Vueling principalmente (principales usuarios). Parte del discutiniu ye alrodiu de los beneficios que l'aeropuertu xenera, que s'utilicen n'inversiones y caltenimientu n'otros aeropuertos de la rede de AENA y n'inversiones del gobiernu n'otres árees económiques.

Colos datos de los últimos años, con más de 43 millones de pasaxeros en 2016 y l'aumentu d'unos 3 millones de pasaxeros/añu, llegar al colapsu de 55 millones en 2023 o antes, lo que fai necesaria l'ampliación de la T1 con una terminal satélite alredor de la torre de control, ente les pistes, como se preve nel Plan Barcelona de 1999.

Otres opciones más económiques seríen la conexón col AVE y rexonales al Aeropuertu de Girona, y en menor midida, Reus, pa esviar el tráficu low-cost hacia pa ellí.

Historia editar

 
Torre de control del aeropuertu
 
Esterior de la T1
 
Esterior de la T1

El primer campu d'aviación de Barcelona asítiase en el Remolar (Viladecans) en 1916 en terrenes d'una granxa avícola llamada La Volatería, de la que tomó'l so nome. Dos años más tarde un nuevu campu d'aviación foi abiertu en el Prat de Llobregat a unos cientos de metros del anterior allugamientu. El primer avión n'aterrizar foi un Latecoere Salmson 300 de la llinia de Pierre-Georges Latécoère, que llegó de Toulouse con destín final Casablanca. L'aeropuertu foi utilizáu como sede del Aeroclub de Cataluña y como base pa la flota de Zeppelin ya hidroaviones de l'Armada y del Exércitu de Tierra Español. Los servicios comerciales regulares empezaron en 1927 cola llinia d'Iberia que lo xunía col Aeropuertu de Cuatro Viento de Carabanchel Alto. Esta llinia foi la primer llinia d'Iberia.

Nos años 40 decidió ampliase l'aeropuertu, pa lo qu'ente 1941 y 1946 realizáronse una serie d'obres pa xunir los dos aeródromos. En 1948 construyóse la pista 07-25 y operó el primer vuelu intercontinental operáu pola aereollinia Pan American a Nueva York con aviones Lockheed Constellation. Ente 1948 y 1952 construyóse una segunda pista perpendicular a l'anterior, según cais de rodaxe y una terminal p'atender a los pasaxeros. En 1963 algamóse'l millón de pasaxeros añales y dos años más tarde volvióse a ampliar la pista principal y añedir una cai de rodaxe con cais de salida rápida. Esi mesmu añu tamién se construyó una torre de control y una nueva plataforma de estacionamiento d'aeronaves. En 1968 abrióse una nueva terminal qu'anguaño ye l'ala más vieya de la terminal T2B.

El día 3 d'agostu de 1970 la compañía aérea Pan American inauguró una llinia regular ente Barcelona-El Prat, Lisboa y Nueva York operada con un Boeing 747SP. El 4 de payares de 1974 l'aereollinia Iberia empecipió'l serviciu de ponte aérea ente Barcelona-El Prat y Madrid-Barajas. Pocos años más tarde, en 1976, construyóse una terminal específica pa esta ruta, una terminal esclusiva pa carga, un serviciu amiesto de correos y una plataforma de estacionamiento p'aviones de carga aérea. Nel añu 1977 l'aeropuertu supera los 5 millones de pasaxeros añales.

Dende finales de los setenta hasta principios de los noventa l'aeropuertu tuvo enllancáu tantu en tráficu como inversiones hasta que la preparación pa los Xuegos Olímpicos de Barcelona 1992 impulsó una nueva reforma que consistió na modernización y ampliación de la terminal esistente naquel momentu (terminal B) y la construcción de les otres dos (terminales A y C) que yá incorporaben pasareles d'accesu direutu al avión. Esta reforma foi diseñada pol arquiteutu Ricardo Bofill Levi. En 1996 inaugúrase la nueva torre de control tamién diseñada por Ricardo Bofill Levi.

Por cuenta de la fuerte baxada del tráficu aereu que se sufrió dempués de 1999 y la crisis del sector aereu en 2001, esviar a Barcelona-El Prat munches operaciones chárter que se realizaben nos aeropuertos de Girona y Reus, lo cual ayudó al aeropuertu a aguantar la crisis.

Hasta'l 6 de xunu de 2011, l'aeropuertu llamábase oficialmente Aeropuertu de Barcelona,[1] na que'l Ministeriu de Fomentu ante les presiones del Conceyu d'El Prat de Llobregat decide camudar el nome oficial pol de Aeropuertu de Barcelona-El Prat. Sicasí, el cambéu nun s'aplicó a la información aeronáutica del aeropuertu, onde siquier hasta'l 30 de xunu de 2011[6] va siguir siendo Aeropuertu de Barcelona pa fines téunicos y de navegación aérea.

Dende'l 1 de febreru de 2014, la compañía Emirates opera la ruta Barcelona-Dubái col Airbus A380, siendo l'Aeropuertu de Barcelona'l primer aeropuertu español en disponer d'una ruta permanente operada col avión comercial más grande del mundu.[7][8]

En setiembre de 2016 Norwegian anunció la creación d'una base de llargu radiu dende Barcelona, basando dos Boeing 787 que van realizar vuelos a partir de xunu de 2017 a les ciudaes norteamericanes de Fort Lauderdale, Los Angeles, Newark y Oakland.[9] Amás, nesi mesmu mes, American Airlines anunció un nuevu vuelu direutu a Chicago pa la temporada de branu de 2017.[10]

El 17 de marzu de 2017, creóse una aereollinia de la marca d'IAG llamada LEVEL, una aereollinia low-cost que coneuta Barcelona y Los Angeles, San Francisco, Punta Cana y Buenos Aires con vuelos direutos.

Cronoloxía editar

  • 1916: Primeres instalaciones asitiaes na granxa La Volatería.[11]
  • 1948: Constrúyese una segunda pista, la 07-25.[11]
  • 1948-1952: Constrúyese una tercer pista d'orientación, la 16-34, con trazáu perpendicular a la 07-25. Amás, constrúyense cais de rodaxe y un terminal de pasaxeros.[11]
  • 1963: Supérase'l millón de pasaxeros nun añu.[11]
  • 1965: Amplíase la pista 07-25 y la terminal de pasaxeros y constrúyese la torre de control.[11]
  • 1968: Nueva terminal de pasaxeros.[11]
  • 3 d'agostu de 1970: Pan Am inaugura la llinia Nueva York-Lisboa-Barcelona, operada con un Boeing 747.[11]
  • 4 de payares de 1970: Inaugúrase la Ponte Aérea Barcelona-Madrid.[11]
  • 1977: El tráficu de pasaxeros supera los 5 millones.[11]
  • 1970-1990: Constrúyense les terminales de la ponte aérea y la de carga.[11]
  • 1990: Diversos cambeos en previsión a los Xuegos Olímpicos de Barcelona 1992: amplíase la terminal B y constrúyense les terminales A y C. Supérase los 10 millones de pasaxeros.[11]
  • 2003: Refórmase la terminal B y amplíase la terminal A.[11]
  • 2008: Amplíase la terminal C.[11]
  • 16 de xunu de 2009: Inaugúrase una nueva terminal de pasaxeros, la Terminal 1. Les terminales A, B y C pasen a denominase, respeutivamente, T2A, T2B y T2C. Tamién se constrúi una nueva torre de control.
  • 6 de xunu de 2011: L'aeropuertu pasa a llamase oficialmente, Barcelona-El Prat.[11]
  • 2012: Supérense los 35 millones de pasaxeros añales.
  • 1 de febreru de 2014: la compañía aérea Emirates empieza a operar la ruta Barcelona-Dubái col avión comercial más grande hasta la fecha, el Airbus A380
  • 13 de febreru de 2016: Conéctase l'aeropuertu cola L9 del Metro de Barcelona
  • 2016: Supérense los 40 millones de pasaxeros añales per primer vegada *

2017: Considérase'l meyor añu del Prat, yá que se crearon más de 10 rutes intercontinentales nesi añu.

 
Sky Center de la T1 del Aeropuertu de Barcelona.

Incidentes y accidentes editar

Nel aeropuertu nunca hubo un accidente reseñable, pero si tuvo arreyáu de manera indireuta nos siguientes episodios: [12]

Tráficu y estadístiques editar

Evolución del tráficu de pasaxeros editar

Añu Pasaxeros Medría añal (%)
1990 9.205.000 -
1991 9.145.000 - 0,7
1992 10.196.000 +11,5
1993 9.999.000 - 2,0
1994 10.647.285 + 6,5
1995 11.727.814 +10,1
1996 13.434.679 +14,6
1997 15.065.724 +12,1
1998 16.194.805 + 7,3
1999 17.421.938 + 7,6
2000 19.809.567 +13,8
2001 20.745.536 + 4,7
2002 21.348.211 + 2,9
2003 22.752.667 + 6,6
2004 24.558.138 + 7,9
2005 27.152.745 +14,6
2006 30.008.152 +10,5
2007 32.898.249 +9,6
2008 30.272.084 -8,0
2009 27.421.682 -9,4
2010 29.209.536 +6,5
2011 34.398.226 +17,8
2012 35.144.503 +2,2
2013 35.216.828 +0,2
2014 37.558.981 +6,7
2015 39.711.237 +5,7
2016 44.154.722 +11,2
2017 47.284.500 +7.1
2018 18.718.833 +6.9 (Hasta Mayu)
Fonte: Aeropuertu d'El Prat, AENA.[17]

Rutes nacionales más importantes (2017) editar

Posición Ciudá Pasaxeros    %

(añu anterior)

1   Madrid - Barajas 2.344.324   0,61%
2   Palma de Mallorca 1.947.822   9,80%
3   Eivissa 1.061.212   4,01%
4   Sevilla 909.209   3,04%
5   Bilbao 759.022   31,89%
6   Menorca 753.918   4,62%
7   Málaga - Costa del Sol 691.611   16,35%
8   Tenerife - Norte 519.346   3,88%
9   Gran Canaria 451.059   10,13%
10   Santiago de Compostela 416.237   1,92%
11   Aeropuertu de Granada Granada - Xaén 390.828   13,40%
12   Alicante-Elx 357.834   5,51%
13   Vigo 282.669   5,60%
14   La Coruña 281.095   22,27%
15   Asturies 273.313   4,25%

Rutes internacionales más importantes dientro d'Europa (2017) editar

Posición Ciudá Pasaxeros    %

(añu anterior)

1   Londres - Gatwick, Reinu Xuníu 1.460.914   7.19%
2   Ámsterdam - Schipol, Holanda 1.363.965   4.26%
3   París - Charles de Gaulle, Francia 1.290.861   1.80%
4   Roma - Fiumicino, Italia 1.225.978   7.61%
5   París - Orly, Francia 1.163.701   12.54%
6   Frankfurt, Alemaña 937.469   8.51%
7   Bruxeles, Bélxica 927.483   3.72%
8   Múnich, Alemaña 837.259   7.96%
9   Lisboa, Portugal 836.924   20.28%
10   Milán - Malpensa, Italia 758.520   10.48%
11   Londres - Heathrow, Reinu Xuníu 684.967   8.93%
12   Zúrich, Suiza 649.719   0.50%
13   Xinebra, Suiza 637.998   0.26%
14   Dublín, Irlanda 572.623   2.22%
15   Londres - Luton, Reinu Xuníu 507.191   37.44%

Rutes internacionales más importantes fora d'Europa (2017) editar

Posición Ciudá Pasaxeros    %
(añu anterior)
1   Dubái, Emiratos Árabes Xuníos 551.087   3.48%
2   Tel Aviv, Israel 409.141   2.64%
3   Doha, Qatar 353.842   0.39%
4   Nueva York - JFK, Estaos Xuníos 319.065   2.35%
5   Buenos Aires - Ezeiza, Arxentina 191.795   56.41%
6   Nueva York - Newark, Estaos Xuníos 187.613   48.63%
7   Casablanca, Marruecos 178.822   1.12%
8   Bogotá, Colombia 168.365   0.04%
9   Arxel, Arxelia 165.421   0.19%
10   Miami, Estaos Xuníos 162.207   10.09%
11   Tánger, Marruecos 153.140   34.76%
12   São Paulo, Brasil 142.188   7.27%
13   Marrakech, Marruecos 139.742   20.33%
14   Toronto, Canada 134.643   1.01%
15   Montreal, Canada 123.960   53.40%

Principales Aereollinies (2017) editar

Posición Aereollinies Total
Pasaxeros
   Pax
(añu anterior)
1   Vueling 17.174.966   7.94%
2   Ryanair 6.962.954   2.61%
3   EasyJet 3.143.891   12.28%
4   Norwegian 1.586.744   27.93%
5   Lufthansa 1.425.433   1.29%
6   Iberia 1.338.263   13.10%
7   Air Europa 1.052.286   18.03%
8   British Airways 843.648   1.79%
9   Air France/JOON 777.655   5.17%
10   Wizz Air 768.044   17.96%
11   KLM 574.985   2.52%
12   Transavia 572.902   12.34%
13   TAP Portugal 555.243   19.17%
14   Emirates 551.008   3.38%
15   Eurowings 542.492   7.06%

Aereollinies y destinos editar

Vuelos nacionales editar

(Última actualización: 7 de xunetu de 2018)

Ciudá Nome del aeropuertu Aereollinies Terminales
Alicante Aeropuertu d'Alicante-Elx   Vueling 1
Almería Aeropuertu d'Almería   Vueling 1
Asturies Aeropuertu d'Asturies   Vueling 1
Badayoz Aeropuertu de Badayoz   Iberia Rexonal 1
Bilbao Aeropuertu de Bilbao   Vueling 1
Burgos Aeropuertu de Burgos   Iberia Rexonal 1
Fuerteventura Aeropuertu de Fuerteventura   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Gran Canaria Aeropuertu de Gran Canaria   Vueling /   Norwegian /   Ryanair 1 - 2 - 2
Granada Aeropuertu de Granada   Vueling 1
Eivissa Aeropuertu d'Eivissa   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Xerez de la Frontera Aeropuertu de Xerez de la Frontera   Vueling /   Ryanair 1 - 2
La Coruña Aeropuertu de La Coruña   Vueling 1
La Palma Aeropuertu de La Palma   Vueling 1
Lanzarote Aeropuertu de Lanzarote   Vueling 1
Lleón Aeropuertu de Lleón   Iberia Rexonal 1
Madrid Aeropuertu de Madrid-Barajas   Air Europa /   Ethiopian Airlines /   Iberia /   Vueling 1 - 1 - 1 - 1
Málaga Aeropuertu de Málaga-Costa del Sol   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Melilla Aeropuertu de Melilla   Iberia Rexonal
Menorca Aeropuertu de Menorca   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Palma de Mallorca Aeropuertu de Palma de Mallorca   Air Europa /   Vueling /   Ryanair 1 - 1 - 2
San Sebastián Aeropuertu de San Sebastián   Vueling 1
Santander Aeropuertu de Santander   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Santiago de Compostela Aeropuertu de Santiago de Compostela   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Sevilla Aeropuertu de Sevilla   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Tenerife Norte Aeropuertu de Tenerife Norte   Vueling /   Norwegian /   Ryanair 1 - 2 - 2
Tenerife Sur Aeropuertu de Tenerife Sur   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Valencia Aeropuertu de Valencia   Vueling 1
Valladolid Aeropuertu de Valladolid   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Vigo Aeropuertu de Vigo   Vueling /   Ryanair 1 - 2

Vuelos internacionales editar

N'asteriscu (*), les capitales de país.

(Última actualización: 07 de xunetu de 2018)

bgcolor="CCFF00"
Ciudaes por países Nome del aeropuertu Aereollinies Terminales
América del Norte
  Canadá
Montreal Aeropuertu Internacional Pierre Elliott Trudeua   Air Canada Rouge /   Air Transat 1 - 2
Toronto Aeropuertu Internacional Toronto Pearson   Air Canada Rouge /   Air Transat 1 - 2
  Estaos Xuníos d'América
Atlanta Aeropuertu Internacional Hartsfield-Jackson   Delta Air Lines 1
Boston Aeropuertu Internacional Logan   LEVEL 1
Charlotte Aeropuertu Internacional de Charlotte-Douglas   American Airlines 1
Chicago Aeropuertu Internacional O'Hare   American Airlines 1
Filadelfia Aeropuertu Internacional de Filadelfia   American Airlines 1
Fort Lauderdale Aeropuertu Internacional de Fort Lauderdale-Hollywood   Norwegian 1
Los Angeles Aeropuertu Internacional de Los Angeles   LEVEL /   Norwegian 1 - 2
Miami Aeropuertu Internacional de Miami   American Airlines 1
Nueva York Aeropuertu Internacional Llibertá de Newark   United Airlines /   Norwegian 1 - 2
Aeropuertu Internacional John F. Kennedy   American Airlines /   Delta Air Lines 1 - 1
Oakland Aeropuertu Internacional d'Oakland   LEVEL (Remata'l 26 d'ochobre de 2018) /   Norwegian 1 - 2
San Francisco Aeropuertu Internacional de San Francisco   LEVEL (Empecipia'l 31 d'ochobre de 2018) 1
Washington D.C. * Aeropuertu Internacional de Washington-Dulles   United Airlines 1
  Méxicu
Ciudá de Méxicu * Aeropuertu Internacional de la Ciudá de Méxicu   Aeromexico (Empecipia'l 31 d'ochobre de 2018)[18] 1
América Central y América del Sur
  Arxentina
Buenos Aires * Aeropuertu Internacional Ministru Pistarini   LEVEL 1
  Brasil
São Paulo Aeropuertu Internacional de São Paulo-Guarulhos   LATAM Brasil 1
  Colombia
Bogotá * Aeropuertu Internacional El Dorado   Avianca 1
  Perú
Lima * Aeropuertu Internacional Jorge Chávez   LATAM Perú 1
Asia
  Azerbaixán
BAKU AEROPUERTO DE BAKU AZERBAIJAN AIR 1
  Vietnam
HANOI AEROPUERTO HANOI VIETNAM AIR 1
  China
Beixín * Aeropuertu Internacional de Pekin-Beijing   Air China 1
Shanghai Aeropuertu Internacional de Shanghai-Pudong   Air China 1
  Corea del Sur
Seúl * Aeropuertu Internacional d'Incheon   Asiana Airlines (Empecipia'l 30 d'agostu de 2018) /   Korean Air 1 - 1
  Emiratos Árabes Xuníos
Abu Dhabi * Aeropuertu Internacional d'Abu Dhabi   Etihad Airways (Empecipia'l 21 de payares de 2018) 1
Dubái Aeropuertu Internacional de Dubái   Emirates 1
  Malasia
KUALA LUMPUR AEROPUERTU KUALA UMPUR MALASIA AIR 1
Sri Lanka
COLOMBO AEROPUERTU COLOMBO SRILANKA AIR 1
  Indonesia
JAKARTA AEROPUERTU JAKARTA AIRAsia 1
  Xeorxa
Tblisi * Aeropuertu Internacional de Tblisi   Georgian Airways 1
Kutaisi Aeropuertu Internacional de Kutaisi   Wizz Air 2
  Ḥong Kong
Ḥong Kong * Aeropuertu Internacional de Hong Kong   Cathay Pacific 1
  Irán
Teḥrán * Aeropuertu Internacional Imán Jomeini   Mahan Air 1
  Israel
Tel Aviv * Aeropuertu Internacional Ben Gurion   El Al /   Vueling /   Norwegian 1 - 1 - 2
  Xordania
Amán * Aeropuertu Internacional Reina Alia   Royal Jordanian 1
  El Líbanu
Beirut * Aeropuertu Internacional Rafic Hariri   Vueling 1
  Xapón
TOKIO AEROPUERTO TOKIO ANA NIPPON 1
  Tailandia
BANGKOK AEROPUERTO BANGKOK THAI AIRWAY 1
  Bangladex
DACA AEROPUERTO DACA BANDASH AIR 1
  Paquistán
Islamabad * Aeropuertu Internacional de Islamabad   Pakistan International Airlines 2
Lahore Aeropuertu Internacional de Lahore   Pakistan International Airlines 2
  Qatar
Doḥa * Aeropuertu Internacional Hamad   Qatar Airways 1
  Singapur
Singapur * Aeropuertu Internacional de Singapur Singapore Airlines 1
TAIWAN
TAIPEI AEROPUERTU TAIPEI EVA AIR 1
  Turquía
Istambul Aeropuertu Internacional Ataturk   Turkish Airlines 1
Aeropuertu Internacional Sabiha Gökçen   Turkish Airlines /   Pegasus Airlines 1 - 2
África
  Arxelia
Arxel * Aeropuertu Internacional Houari Boumedienne   Air Algerie /   Vueling 1 - 1
Orán Aeropuertu d'Orán Es Sénia   Air Algerie /   Vueling 1 - 1
  Exiptu
El Cairu * Aeropuertu Internacional d'El Cairu   EgyptAir 1
  Etiopía
Adís Abeba * Aeropuertu Internacional Bole   Ethiopian Airlines 1
  Gambia
Banxul * Aeropuertu Internacional Yundum   Vueling 1
  Marruecos
Casablanca Aeropuertu Internacional Mohammed V   Royal Air Maroc /   Vueling /   Air Arabia Maroc 1 - 1 - 2
Fez Aeropuertu de Fez-Saïss   Vueling /   Air Arabia Maroc /   Ryanair 1 - 2 - 2
Marrakech Aeropuertu de Marrakech-Menara   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Nador Aeropuertu Internacional de Nador   Vueling /   Air Arabia Maroc /   Ryanair 1 - 2 - 2
Tánger Aeropuertu de Tánxer   Vueling /   Air Arabia Maroc 1 - 2
  Senegal
Dakar * Aeropuertu de Dakar   Vueling 1
  Tunicia
Tunicia * Aeropuertu Internacional de Túnez-Cartago   Tunisair 1 - 1
Europa
  Alemaña
Berlín * Aeropuertu de Berlín-Schönefeld   EasyJet /   Ryanair 2 - 2
Aeropuertu de Berlín-Tegel   Vueling /   Eurowings 1
Colonia/Bonn Aeropuertu de Colonia/Bonn   Eurowings /   Ryanair 2 - 2
Dresde Aeropuertu de Dresde   Germania 2
Düsseldorf Aeropuertu Internacional de Düsseldorf   Vueling /   Eurowings /   Norwegian 1 - 2 - 2
Frankfurt del Main Aeropuertu Internacional de Frankfurt   Lufthansa /   Ryanair 1 - 2
Hamburgu Aeropuertu de Hamburgu   Vueling /   Eurowings /   Norwegian /   Ryanair 1 - 2 - 2 - 2
Hannover Aeropuertu de Hannover   Vueling 1
Múnich Aeropuertu Internacional Franz Josef Strauss   Lufthansa /   Vueling 1 - 1
Núremberg Aeropuertu de Núremberg   Vueling 1
Rostock Aeropuertu de Rostock   Germania 2
Stuttgart Aeropuertu de Stuttgart   Vueling /   Eurowings 1 - 2
  Austria
Viena * Aeropuertu de Viena-Schwechat   LEVEL /   Vueling /   Eurowings 1 - 1 - 2
  Bélxica
Amberes Aeropuertu d'Amberes-Deurne   Tuifly 2
Bruxeles * Aeropuertu de Bruxeles-Zaventem   Brussels Airlines /   Vueling /   Ryanair 1 - 1 - 2
Aeropuertu de Bruxeles-Charleroi   Ryanair 2
Oostende Aeropuertu de Oostende-Bruxes   Tuifly 2
  Bielorrusia
Minsk * Aeropuertu de Minsk   Vueling /   Belavia 1 - 2
  Bulgaria
Sofía * Aeropuertu de Sofía   Bulgaria Air /   Ryanair /   Wizz Air 2 - 2 - 2
  Xipre
Lárnaca * Aeropuertu de Lárnaca   Vueling 1
  Croacia
Dubrovnik Aeropuertu de Dubrovnik   Vueling /   Norwegian 1 - 2
Split Aeropuertu de Split   Vueling 1
Zadar Aeropuertu de Zadar   Vueling 1
Zagreb * Aeropuertu de Zagreb-Pleso   Croatia Airlines /   Vueling 1 - 1
  Dinamarca
Billund Aeropuertu de Billund   Norwegian 2
Copenḥague * Aeropuertu de Copenḥague-Kastrup   Vueling /   Norwegian /   Primer Air 1 - 2 - 2
  Eslovaquia
Bratislava * Aeropuertu de Bratislava-Milan Rastilav Stefánik   Travel Service 2
Kosice Aeropuertu de Kosice   Travel Service 2
  Estonia
Tallin * Aeropuertu de Tallin   Vueling 1
  Finlandia
Ḥélsinki * Aeropuertu de Ḥélsinki-Vantaa   Finnair /   Vueling /   Norwegian 1 - 1 - 2
  Francia
Bastia Aeropuertu de Bastia-Poretta   Vueling 1
Brest Aeropuertu de Brest-Bretagne   Vueling 1
Burdeos Aeropuertu de Burdeos-Mérignac   Vueling /   EasyJet 1 - 2
Lille Aeropuertu de Lille-Lesquin   Vueling 1
Lyon Aeropuertu de Lyon-Saint Exupéry   Vueling /   EasyJet 1 - 2
Marsella Aeropuertu de Marsella-Provenza   Vueling 1
Nantes Aeropuertu de Nantes Atlantique   Vueling 1
Niza Aeropuertu Internacional de Niza-Costa Azul   Vueling /   EasyJet 1 - 2
París * Aeropuertu de Beauvais-Tille   Ryanair 2
Aeropuertu Internacional Charles de Gaulle   Air France-Joon /   Vueling /   EasyJet 1 - 1 - 2
Aeropuertu de París-Orly   Vueling /   Transavia France 1 - 2
Rennes Aeropuertu de Rennes Saint-Jacques   Vueling 1
Toulouse Aeropuertu de Toulouse-Blagnac   Vueling 1
  Grecia
Atenes * Aeropuertu Internacional Eleftherios Venizelos   Aegean Airlines /   Vueling 1 - 1
Corfú Aeropuertu de Corfu-Ioannis Kapodistrias   Vueling 1
Heraclion Aeropuertu de Heraclíon NIkos Kazantzakis   Vueling 1
Mikonos Aeropuertu Nacional de Míconos   Vueling 1
Santorini Aeropuertu Nacional de Santorini (Thira)   Vueling 1
Tesalonica Aeropuertu Internacional Macedonia   Vueling 1
  Hungría
Budapest * Aeropuertu de Budapest-Ferenc Liszt   Vueling /   Travel Service /   Ryanair /   Wizz Air 1 - 2 - 2 - 2
Debrecen Aeropuertu Internacional de Debrecen   Travel Service 2
  Irlanda
Cork Aeropuertu de Cork   Aer Lingus 2
Dublín * Aeropuertu de Dublín   Vueling /   Aer Lingus /   Ryanair 1 - 2 - 2
  Islandia
Reikiavik * Aeropuertu Internacional de Keflavík   Vueling /   Norwegian /   Wow Air 1 - 2 - 2
  Islles Feroe
Analayar * Aeropuertu d'Analayar   Atlantic Airways 2
  Italia
Alguer Aeropuertu de Alghero-Fertilia   Vueling 1
Bari Aeropuertu de Bari-Palese   Vueling 1
Boloña Aeropuertu de Bolonia   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Brindisi Aeropuertu de Brindisi   Vueling 1
Cagliari Aeropuertu de Cagliari-Elmas   Vueling 1
Catania Aeropuertu de Catania-Fontanarossa   Vueling 1
Florencia Aeropuertu de Florencia   Vueling 1
Genova Aeropuertu de Genova   Vueling 1
Milán Aeropuertu de Milán-Bérgamo   Ryanair 2
Aeropuertu de Milán-Malpensa   Singapore Airlines /   Vueling /   EasyJet 1 - 1 - 2
Nápoles Aeropuertu de Nápoles   Vueling /   EasyJet /   Ryanair 1 - 2 - 2
Olbia Aeropuertu de Olbia-Costa Smeralda   Vueling 1
Palermo Aeropuertu de Palermo-Punta Raisi   Vueling 1
Pisa Aeropuertu de Pisa   Vueling 1
Roma * Aeropuertu de Roma-Fiumicino   Alitalia /   Vueling /   Ryanair 1 - 1 - 2
Turín Aeropuertu de Turín   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Venecia Aeropuertu Internacional Marco Polo   Vueling /   Ryanair 1 - 2
  Letonia
Riga * Aeropuertu Internacional de Riga   AirBaltic /   Wizz Air 1 - 2
  Lituania
Vilnius * Aeropuertu Internacional de Vilnius   Ryanair /   Wizz Air 2 - 2
  Luxemburgu
Luxemburgu * Aeropuertu de Luxemburgu   Luxair /   Ryanair 1 - 2
  Kosovu
PRISTINA AEROPUERTO PRISTINA EASY JET
  Macedonia del Norte
Skopie * Aeropuertu de Skopie   Wizz Air 2
  Malta
Malta * Aeropuertu Internacional de Malta   Vueling /   Ryanair 1 - 2
  Moldavia
Chisináu * Aeropuertu Internacional de Chisináu   Air Moldova /   Wizz Air 2 - 2
  Noruega
Bergen Aeropuertu de Bergen-Flesland   SAS /   Vueling /   Norwegian 1 - 1 - 2
Oslu * Aeropuertu d'Oslu-Gardermoen   SAS /   Vueling /   Norwegian 1 - 1 - 2
Stavanger Aeropuertu de Stavanger-Sola   SAS /   Norwegian 1 - 2
Trondheim Aeropuertu de Trondheim-Værnes   Norwegian 2
  Países Baxos
Ámsterdam * Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol   KLM /   Vueling /   Transavia 1 - 1 - 2
Eindhoven Aeropuertu de Eindhoven   Transavia 2
Rotterdam Aeropuertu de Rotterdam   Transavia 2
  Polonia
Cracovia Aeropuertu de Cracovia-Xuan Pablu II   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Gdansk Aeropuertu de Gdańsk-Lech Wałęsa   Wizz Air (Remata'l 24 d'ochobre de 2018) 2
Katowice Aeropuertu Internacional de Katowice   Ryanair /   Wizz Air 2 - 2
Poznań Aeropuertu de Poznań-Ławica   Ryanair 2
Varsovia * Aeropuertu de Varsovia-Frédéric Chopin   LOT /   Vueling /   Norwegian /   Wizz Air 1 - 1 - 2 - 2
Aeropuertu de Varsovia-Modlin   Ryanair 2
Wroclaw Aeropuertu de Wrocław-Copérnico   Ryanair 2
  Portugal
Faro Aeropuertu de Faro   Vueling 1
Lisboa * Aeropuertu Internacional de Lisboa   TAP Portugal /   Vueling 1 - 1
Madeira Aeropuertu de Madeira   Vueling 1
Porto Aeropuertu de Porto-Francisco Sá Carneiro   TAP Portugal /   Vueling /   Ryanair 1 - 1 - 2
  Reinu Xuníu
Belfast Aeropuertu de la Ciudá de Belfast George Best   EasyJet 2
Birmingham Aeropuertu Internacional de Birmingham-West Midlands   Vueling /   Ryanair 1 - 2
Brístol Aeropuertu Internacional de Brístol   EasyJet 2
Cardiff Aeropuertu Internacional de Cardiff   Vueling 1
Edimburgu Aeropuertu d'Edimburgu   Vueling /   Norwegian /   Ryanair 1 - 2 - 2
Glasgow Aeropuertu Internacional de Glasgow   Jet2.com 2
Aeropuertu de Glasgow Prestwick   Ryanair 2
Leeds Aeropuertu Internacional de Leeds Bradford   Jet2.com 2
Liverpool Aeropuertu de Liverpool-John Lennon   EasyJet /   Ryanair 2 - 2
Londres * Aeropuertu de Londres-Gatwick   British Airways /   Vueling /   EasyJet /   Norwegian 1 - 1 - 2 - 2
Aeropuertu de Londres-Heathrow   British Airways /   Vueling 1 - 1
Aeropuertu de Londres-Luton   EasyJet 2
Aeropuertu de Londres-Stansted   Ryanair 2
Mánchester Aeropuertu de Mánchester   Vueling /   Jet2.com /   Ryanair 1 - 2 - 2
Newcastle Aeropuertu de Newcastle upon Tyne   EasyJet 2
Nottingham Aeropuertu de East Midlands   EasyJet 2
  Chequia
Praga * Aeropuertu Internacional de Ruzyně   Czech Airlines /   Vueling /   Ryanair 1 - 1 - 2
  Rumanía
Bucuresti * Aeropuertu de Bucuresti-Henri Coanda   TAROM /   Vueling /   Blue Air /   Wizz Air 1 - 1 - 2 - 2
Cluj-Napoca Aeropuertu de Cluj-Napoca   Wizz Air 2
Craiova Aeropuertu de Craiova   Wizz Air 2
Iasi Aeropuertu Internacional de Iași   Blue Air 2
Timișoara Aeropuertu de Timișoara   Wizz Air 2
  Rusia
Ekaterimburgu Aeropuertu de Ekaterimburgu-Koltsovo   Ural Airlines 2
Kaliningráu Aeropuertu de Kaliningráu   Vueling 1
Krasnodar Aeropuertu de Krasnodar   Azur Air 2
Moscú * Aeropuertu Internacional de Moscú-Domodedovo   Vueling /   S7 Airlines /   Ural Airlines 1 - 1 - 2
Aeropuertu de Moscú-Sheremetyevo   Aeroflot 1
San Petersburgu Aeropuertu Internacional Púlkovo   Rossiya /   Vueling 1 - 1
  Suecia
Estocolmu * Aeropuertu d'Estocolmu-Arlanda   SAS /   Vueling /   Norwegian 1 - 1 - 2
Aeropuertu d'Estocolmu-Skavsta   Ryanair 2
Gotemburgu Aeropuertu de Gotemburgu-Landvetter   Vueling /   Norwegian 1 - 2
  Suiza
Basilea Aeropuertu de Basilea-Mulhouse-Friburgu   Vueling /   EasyJet 1 - 2
Xinebra Aeropuertu Internacional de Xinebra   Swiss /   Vueling /   EasyJet 1 - 1 - 2
Zúrich Aeropuertu Internacional de Zúrich   Swiss /   Vueling 1 - 1
  Ucraína
Kiev * Aeropuertu de Kiev-Boryspil   Ukraine International Airlines /   Vueling /   Ryanair (Empecipia'l 31 d'ochobre de 2018) 1 - 1 - 2

Nueves rutes en 2018 editar

(Última actualización: 19 de xunu de 2018)

Llistáu de rutes
País Ciudá Nome del aeropuertu IATA Aereollinies Entamu Frecuencia Terminal
  Corea del Sur Seúl Aeropuertu Internacional d'Incheon ICN Asiana Airlines Empecipia'l 30 d'agostu de 2018 Martes, xueves, sábadu y domingu 1
  Méxicu Ciudá de Méxicu Aeropuertu Internacional de la Ciudá de Méxicu MEX Aeromexico Empecipia'l 31 d'ochobre de 2018 4 frecuecias selmanales 1
  Emiratos Árabes Xuníos Abu Dhabi Aeropuertu Internacional d'Abu Dhabi AUH Etihad Airways Empecipia'l 21 de payares de 2018 5 frecuencies selmanales (Vuelu diariu a partir del 30 de Marzu de 2019) 1

Plan Barcelona editar

Conozse como Plan Barcelona a la reforma llevada a cabu nel Aeropuertu d'El Prat promovida por AENA (Operador del aeropuertu) que s'aprobó en 1999 y que les sos obres empecipiar en 2003. Conformáu por más de 100 sub-proyeutos distintos, les sos principales actuaciones son:

  • La construcción d'una tercer pista (operativa dende 2004).
  • La construcción d'una nueva terminal (T-1)(operativa dende 2009).
  • Reforma de los accesos per carretera y aumentu del númberu de places d'aparcamientu.
  • Meyora nel tresporte públicu cola llegada del metro (L9 y L2), cercaníes (R2) y del ferrocarril d'alta velocidá (AVE).
  • Urbanizar más de 150 hectárees como zona de servicios pal desarrollu comercial ya industrial del aeropuertu, cola construcción d'hoteles, centros de convenciones, parques empresariales etc.

Unu de los oxetivos básicos de tola actuación ye tratar de consiguir que mientres el procesu de construcción produzan les mínimes interferencies nes normales operaciones del aeropuertu. Dientro del programa de modernización de les instalaciones antigües, nel primer trimestre de 2003 entró en serviciu'l módulu internacional M5. Antes entraren en serviciu'l módulu pa l'aviación rexonal M0, más de 5.000 places d'aparcamientu y más de 1.500 metros cuadraos de nueva ufierta comercial na T2.

El costu total del proyeutu ye de más de 3.200 millones d'euros. El Plan Barcelona ye la tercera gran operación de tresformamientu del aeropuertu d'El Prat, dempués de les de 1968 y 1992 y ye una de les mayores operaciones d'infraestructura Aeropuertuaria n'Europa y nel mundu enteru. Práuticamente tase construyendo, con un esquisitu respetu a la redolada, un nuevu aeropuertu. Más allá de la operación puramente Aeropuertuaria, van construyéndose el Parque Industrial, el Centru de Carga y la City, desenvolviendo una auténtica ciudá de servicios a los pasaxeros y los axentes rellacionaos cola industria aeropuertuaria, aeronáutica y loxística.

Pa garantizar la crecedera del aeropuertu, Aena yá planió la futura ampliación, que pasa pola construcción d'un nuevu edificiu satélite conectáu so tierra cola T1 y que va dexar algamar los 70 millones de pasaxeros añales.

Terminales editar

 
Mapa del aeropuertu
 
Interior de la T1
 
Aviones aparcaos na T1

Terminal T1 editar

La T1 (enantes conocida como Terminal Sur) ye la terminal más grande del aeropuertu, con 545.000 m². Foi inaugurada'l 16 de xunu de 2009 pol presidente del gobiernu José Luis Rodríguez Zapatero, pol presidente de la Xeneralidá de Cataluña José Montilla y pol ministru de Fomentu José Blanco. L'oxetivu d'esta nueva terminal foi desaniciar el déficit d'espaciu del que cadecía l'aeropuertu debíu al continuu aumentu de pasaxeros nos últimos años y l'agudez pola sobreocupación del espaciu interior de la terminal por establecimientos comerciales. La nueva terminal foi diseñada por Ricardo Bofill Levi, el mesmu arquiteutu que yá diseñara reformes anteriores. Con esta terminal aumentóse la capacidá del aeropuertu hasta los 55 millones de pasaxeros añales, pudiéndose operar 90 vuelos per hora en llugar de los 62 anteriores. Por esta terminal pasen hasta 100.000 pasaxeros diarios.[19]

Tien 101 puertes partíes ente A, B, C, D y E. Les A y D tán nel dique Norte, les B nel central, y les C y Y nel Sur. Toles puertes A, B y C corresponder a la Zona Schengen y les puertes D y E son Non-Schengen. Les C tán dedicaes a vuelos rexonales, y les A son pa la ruta BCN-MAD, de cualquier aereollinia (Corredor Barcelona-Madrid). Tien puertes especiales más grandes pa vuelos Shengen.

 
Antepar de la T1

Tamién la terminal cuenta con 6 sales vip, 1 centru balneariu, un centru de negocios, ximnasiu, peluquería, una capiya, un oratoriu, duches y habitaciones pa dormir (Air Rooms).

Terminal T1S editar

Esta terminal ye un proyeutu con una primer previsión d'entrada en funcionamientu nel 2012. Dicha instalación va dexar cuntar con una capacidá adicional de 15 millones de pasaxeros añales, llevando a 70 millones de pasaxeros el conxuntu del aeropuertu. La futura terminal va tar construyida pela redolada de la nueva torre de control. L'edificiu va tar conectáu cola T1 al traviés d'un tren soterrañu.[20] El ministru de Fomentu, Íñigo de la Serna, visitó El Prat p'anunciar que va tar en marcha antes del 2026. Cola nueva infraestructura la capacidá d'El Prat pasa de los 55 millones establecíos como llende anguaño a 70 y antóxase urxente teniendo en cuenta la progresión de los últimos años que yá asitió la cifra d'usuarios en más de 47 millones de persones mientres 2017.[21]

Terminal T2 editar

La T2 foi construyida por Ricardo Bofill Levi. L'oxetivu foi ampliar l'aeropuertu ante la llegada de los Xuegos Olímpicos de Barcelona 92'. Esta terminal ta estremada alluga les puertes d'embarque M, R, S, O, W y Y.[22]

Accesos y tresporte públicu editar

Coche editar

P'aportar a la terminal T1 puede facer al traviés d'un ramal de la C-31 o bien por aciu viales internos que conecten coles carreteres de la T2. La C-32B coneuta la terminal T2 col ramal principal de l'autopista C-32 pero tamién cola autovía de Castelldefels, la C-31

Tren editar

L'Aeropuertu d'El Prat ta conectáu coles principales estaciones de ferrocarril de Barcelona al traviés de la llinia R2 Nord de Cercaníes de Cataluña. Con una frecuencia de 30 minutos, los trenes circulando al traviés d'un ramal de la llinia 2, que lo coneuta cola estación de Sants y la de Paséu de Gracia onde puede faese un transbordo colos servicios del metro de Barcelona y otres llinies de cercaníes, rexonales, llarga distancia y alta velocidá.

La estación del aeropuertu ta asitiada en frente de la terminal T2B y conéctase con ella gracies a una pasarela cubierta que traviesa la carretera y sale nel interior de la terminal. Una vegada dientro, ye fácil aportar al restu de terminales de la T2. Pa poder coneutar cola T1, hai un serviciu gratuitu d'autobuses que coneuta los dos terminales.

El 21 de xineru de 2015, la ministra de Fomento Ana Pastor, anunció qu'en 2018 va entrar en funcionamientu un tren que va xunir la terminal T1 del aeropuertu cola Estación de Sants y col Paséu de Gracia de Barcelona.

Autobús editar

L'Aeropuertu de Barcelona-El Prat dispón de delles estaciones d'autobuses onde efectúen parada llinies d'autobuses urbanos, interurbanos ya internacionales.

Servicios urbanos
Llinia !Xestionáu por Serviciu
  46  Aeropuertu (T1 y T2) - Plaza España |TMB Diurnu
  A1  Aeropuertu (T1) - Plaza Cataluña |Aerobús Diurnu
  A2  Aeropuertu (T2) - Plaza Cataluña |Aerobús Diurnu
  N16  Plaza Cataluña - Castelldefels (Bellamar) por Aeropuertu (T2) Baixbus Nocherniegu
  N17  Plaza Cataluña - Aeropuertu (T1) Baixbus Nocherniegu
  N17  Plaza Cataluña (Ronda Universitat) - Aeropuertu (T1 y T2) Baixbus Nocherniegu
  L77  Hospital Moisès Broggi (Sant Joan Despí) - Aeropuertu (T1 y T2) Baixbus Diurnu
  L99  Plaza Estación (Castelldefels) - Aeropuertu (T1) Baixbus Diurnu
  PR1  El Prat de Llobregat (Estación de Renfe) - Aeropuertu (T1 y T2) Baixbus Diurnu
  PR2  El Prat de Llobregat (Estación de Renfe) - Av. del Remolar Baixbus Diurnu
  PR3  El Prat de Llobregat (Estación de Renfe) - Av. del Remolar Baixbus Diurnu
Servicios interurbanos ya internacionales
Llinia !Xestionáu por Serviciu
Aeropuertu (T1) - Girona - Figueres Alsa Diurnu
[https://www.alsa.es/

Alsa]

Diurnu
Aeropuertu (T1) - Tarragona - Reus Alsa Diurnu
Aeropuertu (T1) - Tarragona - Castellón - Valencia - Alicante - Murcia - Almería Alsa Diurnu
Aeropuertu (T1 y T2) - La Pineda - Salou - Cambrils - Reus Empresa Plana Diurnu
Barcelona (Bellvitge) - Aeropuertu (T1) - El Vendrell Mon-bus Diurnu
Aeropuertu (T1 y T2) - Girona - Figueres Sagalés Diurnu
Aeropuertu (T1 y T2) - Calella - Blanes Sagalés Diurnu
Aeropuertu (T1 y T2) - Zona Universitaria - Terrassa Sarbus (Moventis) Diurnu
[https://compres.moventis.es/es Sarfa

(Moventis)]

Diurnu
Aeropuertu (T1 y T2) - Barcelona - Lloret de Mar - Tossa de Mar Sarfa (Moventis) Diurnu
[https://compres.moventis.es/es Sarfa

(Moventis)]

Diurnu
Llinia !Xestionáu por Serviciu
Aeropuertu (T2) - Aix-en-Provence Flixbus Nocherniegu
Aeropuertu (T1 y T2) - Andorra la Vella Andbus Diurnu
Aeropuertu (T1 y T2) - Andorra la Vella Direutbus Diurnu
[https://www.flixbus.es/

Flixbus]

Nocherniegu
Aeropuertu (T2) - Lyon Flixbus Dambos Aeropuertu (T2) - Marsella Flixbus Nocherniegu
Aeropuertu (T2) - Montpellier Flixbus Nocherniegu
Aeropuertu (T2) - Niza (Aeropuertu T2) Flixbus Nocherniegu
Aeropuertu (T2) - Perpiñán Flixbus Nocherniegu

Taxi editar

Esisten 3 paraes de taxi na terminal T1, dos na zona de Llegaes (planta 0) y otra asitiada nel corredor Madrid-Barcelona. Na T2 hai una parada enfrente a les terminales T2A, T2B y T2C.

Metro editar

La L9 del Metro de Barcelona remata'l so percorríu nel aeropuertu con trés paraes, una pa la T2, otra na terminal de carga (terminada pero non abierta), y la postrera na T1, coneutando l'aeropuertu con El Prat de Llobregat, L'Hospitalet de Llobregat y los barrios barceloneses del sur (Zona Universitaria). Nel futuru, poles mesmes víes de la L9 circularen tamién los trenes de la L2, que van coneutar l'aeropuertu col centru de Barcelona. La L9 entró en serviciu'l 12 de febreru de 2016, sicasí'l proyeutu de la L2 ta anguaño paralizáu.

Terminal 1

Terminal 2

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 BOE de 6 de xunu de 2011 pola que se modificar la denominación oficial del Aeropuertu de Barcelona - El Prat
  2. 'Aeropuertu de Barcelona-El Prat', nuevu nome oficial de la infraestructura catalana
  3. Aena (ed.): «Aeropuertu de Barcelona-El Prat». Consultáu'l 31 d'agostu de 2015.
  4. [1]
  5. [2] El Mundo.
  6. Fecha d'entrada a valir de la última actualización WEF publicada, la AIRAC 05/11.
  7. ruta-ente-barcelona-y-dubai-con-el-a380.html Emirates va sirvir la ruta ente Barcelona y Dubai col A380 La Vanguardia (15/07/2013) Consultáu: 15 de xunetu de 2013
  8. L'avió de passatgers més gran del món vola regularment a Barcelona a partir d'aquest dissabte 324.cat [Consultáu:1 de febreru de 2014] (en catalán)
  9. Norwegian launches Barcelona – US service from June 2017 Routesonline (n'inglés)
  10. American adds new International routes in S17 Routesonline (n'inglés)
  11. 11,00 11,01 11,02 11,03 11,04 11,05 11,06 11,07 11,08 11,09 11,10 11,11 11,12 11,13 «Aeropuertu de Barcelona-El Prat. Historia». Aena (2014). Consultáu'l 7 de setiembre de 2014.
  12. Barcelona-El Prat Airport profile, Aviation Safety Network
  13. http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19590429-0
  14. http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19590819-0&lang=es
  15. Aterrizaxe forzosu nel aeropuertu de Barcelona, El País (25/01/2007)
  16. Un avión de Air Nostrum procedente de Valladolid realiza un aterrizaxe d'emerxencia nel Prat, El Norte de Castilla (24/01/2007)
  17. http://estadisticas.aena.es/csee/ContentServer?pagename=Estadisticas/Home
  18. «Aeroméxico anuncia vuelos a Barcelona, España». EnElAire (abril de 2018). Consultáu'l 16 d'abril de 2018.
  19. obra civil-del-nuevu-complexu-de-el-prat-acabe-meses-antes-de-lo-previsto-barcelona-fomentu-jose-luis-rodriguez-zapatero-comers.html Noticia de La Vanguardia sobre la evolución de les obres nel aeropuertu (22/IV/2007)
  20. [3] Noticia d'El Economista sobre la construcción de la terminal satélite. (07/IX/2007)
  21. El Prat va tener la terminal satélite antes de 2026. La Vanguardia. https://www.lavanguardia.com/economia/20180212/44737344302/aeropuertu-barcelona-el-prat-terminal.html. Consultáu'l 14 de marzu de 2018. 
  22. Press, Europa. «L'Aeropuertu de Barcelona camuda la designación de les puertes d'embarque de la T2». Consultáu'l 5 de febreru de 2016.

Enllaces esternos editar