Alfredo Truan Luard

empresariu español (1837–1890)

Alfredo Truan Luard (19 de marzu de 1837 – 1890) foi un empresariu hispanu-suizu.

Alfredo Truan Luard
Vida
Nacimientu 19 de marzu de 1837
Nacionalidá España
Muerte 1890 (52/53 años)
Familia
Fíos/es Arturo Truan
Oficiu empresariufotógrafu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Los sos padres, Luis Truan Lugeon y Madalena Luard Alvarez, tornaren esi mesmu añu al país helvéticu tres la suspensión de l'actividá de la fábrica de vidriu coruñesa que Luis Truan dirixía hasta entós. Dos años dempués, volveríen a Galicia y darréu instalaríense en Xixón n'aceptando la ufierta de participar na fundación en 1844 d'una fábrica de vidriu a la que llamaríen “La Industria”.

La producción de dicha fábrica foi una de les más grandes del territoriu español, tantu en cantidá como en variedá de productos ufiertó naquel momentu. La calidá de los sos vidrios ye entá reconocida yá que, inclusive, dalgunos de los botes de cristal fabricaos por La Industria”, de gran calidá pol so baxu conteníu en plomu, siguen siendo utilizaos en centros como'l Muséu Nacional de Ciencies Naturales de Madrid onde alluguen una de les más importantes coleiciones de malacoloxía –estudiu de los moluscos– d'España.

Al marxe de lo que supondría la influyencia nel terrén social de “La Industria” nel Xixón de mediaos del sieglu XIX, Alfredo Truan tamién desenvuelvo un estensu llabor como investigador al esperimentar con nueves téuniques de reproducción d'imáxenes. L'empresariu convirtióse, asina, n'unu de los pioneros de la fotografía n'Asturies.

Al so llabor como industrial vidreru hai qu'añader esa sorprendente faceta que lu xune a les Ciencies Naturales y en concretu a la hidrobioloxía. Alfredo Truan introdució la litografía n'Asturies y desenvolvió un importante llabor como fotógrafu, abriendo un taller dedicáu a dambes actividaes en Xixón en 1858. A los 46 años, foi nomáu miembru de la Sociedá Española d'Historia Natural apaeciendo como especialista en fotomicrografía de les diatomees, algues microscópiques unicelulares que pueblen n'eleváu númberu los ríos y los mares.

El so ensayu sobre estos microorganismos describía les 169 especies atopaes por él n'Asturies. Primero fotografiaes, depués dibuxaes pa darréu ser reproducíes en litografíes, les imáxenes d'estes algues, invisibles al güeyu humanu, al tar recubiertes de xil presenten unes almirables y bellísimas formes xeométriques.

Xunto con esta xera, Alfredo Truan aplicó direutamente la fotografía pa reproducir con mayor fidelidá les diatomees al traviés d'a un procedimientu d'ampliación y sustitución de plaques. Les reproducciones llograes fueron dalgunes de les primeres del mundu nel so xéneru y formen parte anguaño de la coleición del Muséu d'Historia Natural de Londres. Esta actividá científica y observadora d'Alfredo Truan caltener hasta'l so fallecimientu en 1890.

Anguaño la Fundación Solventia [1], en collaboración col Muséu Nacional de Ciencies Naturales de Madrid, promueve un concursu de fotografía pa neños y nuevos dedicáu a esti científicu.

Referencies editar