Alianza Reformada Mundial

L'Alianza Reformada Mundial ye una asociación relixosa qu'axunta a más de 200 congregaciones cristianes que les sos raigaños remontar al calvinismu de la Reforma Protestante del sieglu XVI. La so sede central atópase en Xinebra (Suiza).

Alianza Reformada Mundial
organización y editorial
Direición Suiza
Historia
Fundación1970
Disolución 2010
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

L'Alianza Reformada Mundial (WARC pola so sigles n'inglés) foi creada en 1970 por aciu la fusión de dos partes, la primera representando a les Ilesies Presbiteriano y Reformao y la segunda representando a les ilesies congregacionales, (la Ilesia orixinal foi fundada por Xuan Calvino Ilesia Calvinista y tres el pasu de los años estremar en delles y en 1970 les principales Ilesies socesores de la doctrina de Xuan Calvino xuniéronse pero ensin perder la so independencia caúna d'elles) . Cuenta con 218 ilesies en 107 países de tol mundu, con más de 75 millones de miembros. Les Ilesies representaes nella inclúin les Iglesias Congregacional, Presbiteriana, Reformada ya Ilesies Xuníes, que tienen los sos raigaños históricos na Reforma Protestante del sieglu XVI.

La so sede atópase en Xinebra (Suiza) y funciona n'estrecha collaboración col Conseyu Mundial d'Ilesies.

El 1 de febreru de 2006, Clifton Kirkpatrick, presidente de l'Alianza Reformada Mundial, y Douwe Visser, presidente del Conseyu Ecuménicu Reformáu, dixeron lo siguiente nun comunicáu conxuntu: "Nos regocijamos del trabayu del Espíritu Santu que creemos conduciónos a encamentar que'l tiempu de xunir el trabayu de l'Alianza Reformada Mundial y el Conseyu Ecuménicu Reformáu llegó, xuntándonos nuna sola entidá que va fortalecer la unidá y el testimoniu de los Cristianos Reformaos". Dende xunu de 2010, dambes organizaciones fundir pa formar la Comunión Mundial d'Ilesies Reformaes (CMIR).

Miembros editar

La ARM cuenta con más de 75 millones de cristianos en más de 100 países de tol mundu.

Les Ilesies miembros son la Congregacional, Presbiteriana, Reformaes y Xuníes.

La mayoría d'éstes atópense nel Hemisferiu Sur, en dellos casos siendo minoría relixosa nos sos respeutivos países.

Principales Ilesies que pertenecen a la L'Alianza Reformada Mundial editar

Bibliografía editar

Traducción de la introducción, la historia y los miembros del artículu n'inglés [1].


Referencies editar

Enllaces esternos editar