Alministración militar británica de Libia

L'Alministración Militar británica de Libia foi'l control de les rexones de Cirenaica y Tripolitania de l'antigua Libia italiana polos británicu dende 1942 hasta la independencia de Libia en 1951. Foi parte de l'alministración aliada de Libia.

Libia italiana
Alministración militar británica de Libia
(de abril 1943 a 24 avientu 1951)
Emiratu de Cirenaica
Reinu de Libia
territorio ocupado (es) Traducir
Alministración
Capital Trípoli
Llingües oficiales inglés
Xeografía
Coordenaes 31°12′N 16°36′E / 31.2°N 16.6°E / 31.2; 16.6
Economía
Moneda lira tripolitana (es) Traducir y llibra exipciana
Cambiar los datos en Wikidata
Llira tripolitana cola cara de Xurde VI

Historia editar

En payares de 1942, les fuercies aliaes tomen Cirenaica. Pa febreru de 1943, los postreros soldaos alemanes ya italianos fueron espulsaos de Libia dando empiezu a la ocupación aliada de Libia.

Tripolitania y Cirenaica permanecieron so alministración británica, ente que los franceses controlen el Fezzan. En 1944, Idris volvió del exiliu d'El Cairu, pero negar a volver a entamar la residencia permanente en Cirenaica hasta la eliminación en 1947 de dellos aspeutos del control estranxeru. So los términos del tratáu de paz colos Aliaos en 1947, Italia, qu'espera caltener la colonia de Tripolitania y Francia, que quería'l Fezzan, arrenuncien a cualquier reclamación en Libia. Libia asina permanez xunida.

En xunu de 1948, los manifestantes anti-xudíos en Libia mataron 12 Xudíos y destruyeron 280 llares xudíos. El mieu y l'inseguridá que surdió d'estos ataques contra los xudíos y la fundación del Estáu d'Israel llevaron a munchos Xudíos a fuxir de Libia. De 1948 a 1951, 30.972 Xudíos libios treslladóse a Israel. Pola década de 1970, el restu de Xudíos libios (unos 7.000) fueron sacupaos a Italia.

La Disposición de posesiones coloniales italianes yera una cuestión que tenía de ser considerada primero que'l tratáu de paz que termina oficialmente la guerra con Italia pudiera completase. Téunicamente, Libia siguía siendo una posesión italiana alministrada por Gran Bretaña y Francia, pero na Conferencia de Potsdam en 1945 los Aliaos Gran Bretaña, la Xunión Soviética y los Estaos Xuníos - tuvieron d'alcuerdu en que les colonies italianes prindaes mientres la guerra nun teníen de ser devueltes a Italia. De siguío l'exame de la cuestión se delegó nel Conseyu Aliáu de Ministros de Rellaciones Esteriores, qu'incluyía un representante francés; anque tolos miembros del conseyu favorecieron primeramente dalguna forma d'alministración fiduciaria, nenguna fórmula podría diseñase pa la eliminación de Libia. Estaos Xuníos suxurió un fideicomiso pa tol país sol control de les Naciones Xuníes (ONX), que los sos estatutos entraren a valir n'ochobre de 1945, pa preparar pal autogobiernu. La Xunión Soviética propunxo fideicomisos provinciales separaos, alegando Tripolitania pa sigo mesmu y la asignación de Fezzan a Francia y Cirenaica a Gran Bretaña. Francia abogó pola devolución del territoriu a Italia. Pa romper el impasse, Gran Bretaña finalmente encamienta la independencia inmediata pa Libia.

En 1949, l'Emiratu de Cirenaica foi creáu y namái Tripolitania permaneció so alministración militar británica direuta. Un añu más tarde, en 1950, concedióse-y l'autonomía civil, en llugar de l'alministración militar. Idris as-Senussi, l'emir de Cirenaica y el líder de la orde musulmana sufí Senussi, represento a Libia nes negociaciones de la ONX, y el 24 d'avientu de 1951, Libia declaró la so independencia.

Independencia editar

El 24 d'avientu de 1951, Libia declaró la so independencia con representantes de la Cirenaica, Tripolitania y Fezzan declarando la unificación del país sol nome de "Reinu Xuníu de Libia", pasando la corona a Idris as-Senussi. Acordies cola constitución del nuevu país tenía un gobiernu federal colos trés estaos de la Cirenaica, Tripolitania y Fezzán con autonomía . El reinu tamién tenía trés capitales: Trípoli , Bengasi y Bayda . Dos años dempués de la independencia, el 28 de marzu de 1953, Libia xunir a la Lliga Árabe . Cuando Libia declaró la so independencia foi'l primer país en llograr la independencia al traviés de les Naciones Xuníes y una de les primeres antigües posesiones europees n'África en ganar la independencia.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar