Conferencia de Potsdam

La conferencia de Potsdam foi una xunta llevada a cabu en Potsdam (cerca de Berlín), Alemaña ente'l 17 de xunetu y el 2 d'agostu de 1945 y que tuvo llugar nel palaciu Cecilienhof. Los participantes fueron la Xunión Soviética, el Reinu Xuníu y Estaos Xuníos, los más poderosos de los aliaos que ganaron a les potencies del Exa na Segunda Guerra Mundial. Los xefes de gobiernu d'estos trés naciones yeren el secretariu xeneral del Partíu Comunista de la Xunión Soviética, Josif Stalin, el primer ministru Winston Churchill[1] (darréu Clement Attlee)[2] y el presidente Harry S. Truman, respeutivamente.

Semeya de grupu tres la conferencia
Detrás d'izquierda a derecha: William D. Leahy, Ernest Bevin, James F. Byrnes y Viacheslav Mólotov.
Delantre d'izquierda a derecha: Clement Attlee, Harry S. Truman y Josif Stalin.
D'izquierda a derecha: Winston Churchill, Harry S. Truman y Josif Stalin, líderes de los países vencedores na Conferencia.

Stalin, Churchill y Truman (según Clement Attlee, qu'asocedió a Churchill en ganando les eleiciones de 1945) alcordaren decidir cómo alministraríen Alemaña, que se rindiera incondicionalmente nueve selmanes antes, el 8 de mayu. Los oxetivos de la conferencia tamién incluyíen l'establecimientu d'un orde de posguerra, asuntos rellacionaos con trataos de paz y l'estudiu de los efeutos de la guerra.

Alcuerdos de la conferencia editar

 
Vieyes y nueves fronteres polaques.

Referencies editar

  1. "Potsdam Conference", Encyclopaedia Britannica.
  2. BBC Fact File: Potsdam Conference (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)..
  3. «¿Salvó Churchill al Réxime de Franco?» (28 d'agostu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 30 d'agostu de 2008. Consultáu'l 28 d'agostu de 2008.

Enllaces esternos editar