Alternativa Sí se puede per Tenerife

Alternativa Sí se puede per Tenerife ye una organización sociopolítica d'izquierda ecoloxista de la islla de Tenerife (Canaries, España) qu'allegó per primer vegada a les eleiciones municipales y al cabildru de mayu de 2007. Surde como resultáu d'un procesu de confluencia de partíos, organizaciones sociales, ecoloxistes, verdes y munchos ciudadanos y ciudadanes independientes.

Alternativa Sí se puede per Tenerife
Fundación 2007
Estáu  España
Posición nel espectru izquierda
Páxina web alternativasisepuede.org
Cambiar los datos en Wikidata

Trátase, poro, d'un movimientu sociopolítico ampliu que'l so orixe ta nes lluches ciudadanes y puede definise como una organización canaria, d'izquierda ecosocialista y con vocación internacionalista. Alternativa Sí Se Puede per Tenerife tamién se define como una organización feminista, defensora de la democracia participativa y con una ideoloxía pacifista y antimilitarista.[1]

Organización editar

Alternativa Sí se puede per Tenerife ye una organización de calter asambleario, que s'entama y estructura al traviés de l'Asamblea Xeneral y de los sos órganos delegaos (la Comisión Coordinadora y la Comisión de Garantíes), según por aciu los Comités Local y Sectorial. Tamién pueden formen parte d'esta organización, distintos coleutivos políticos y sociales, siempres que tean respondíos por pola Asamblea Xeneral.

L'Asamblea Xeneral ye l'ente soberanu d'esta organización, entendida como espaciu social y políticu de confluencia. D'ella emanan les decisiones básiques que dan camín d'esta iniciativa. Apurre la orientación xeneral y al llargu plazu d'esti proyeutu, aprueba los documentos formales que rixen y empobinen l'aición, y escueye a les persones que realicen les funciones delegaes, según ratifica a los representantes nes candidatures.[1]

Historia editar

Nació en 2007 arriendes de les movilizaciones ciudadanes contra la construcción del Puertu de Granadilla. Ta integrada por partíos políticos (Alternativa Popular Canaria y Aición Verde), según plataformes sociales (Plataforma contra'l Puertu de Granadilla...); persones procedentes del movimientu ecoloxista (d'ARREYEN, de Ben Magec...) y persones independientes.

Llogró nes eleiciones municipales de 2007 un total de 7.237 votos, consiguiendo trés conceyales en Buenavista del Norte, unu en Tacoronte y unu en Granadilla d'Abona. Nes Eleiciones a los Cabildros Insulares canarios de 2007 llogró 8.912 votos (2,31% de los votos)pal Cabildru de Tenerife pero nun consiguió representación.

N'ochobre de 2008, Alternativa Sí Se Puede celebra'l so primer Congresu sol títulu "Reconstruyendo la izquierda canaria"en que s'aprueben distintos documentos y resoluciones que dexen dir definiendo la ideoloxía, forma d'organización, estratexa y dellos oxetivos básicos de la organización.[1]

Nes Eleiciones municipales d'España de 2011, Alternativa Sí Se puede presentó candidatures n'once ayuntamientos, llogrando representación en diez d'ellos y sumando un total de dieciocho conceyales: dos en Santa Cruz de Tenerife, unu en San Cristóbal de La Laguna,cinco en Buenavista del Norte, unu en Granadilla d'Abona, unu en Candelaria, unu en Güimar, unu n'El Rosariu, unu en Tegueste, trés en Vilaflor y dos en Tacoronte; amás cunta con dos conceyales más nel Puerto de la Cruz al traviés de la plataforma Vecinos pol Puertu.

Tamién se presentó al Cabildru de Tenerife y, per vegada primera, al Parllamentu de Canaries pero nun llogró representación.

Nes Eleiciones al Parllamentu de Canaries de 2011 presentóse como Alternativa Ciudadana Sí Se Puede (ACSSP) en Tenerife, en La Gomera y, en coalición con otres organizaciones, en Gran Canaria (con Canaries pola Izquierda, organización cola que tien fuertes venceyos)[2] y en Lanzarote (con Alternativa Ciudadana 25 de Mayu).

Nes eleiciones xenerales de 2011 presentar en coalición con Equo y Socialistes per Tenerife ensin llograr representación.[3][4]

De cara a les eleiciones al Parllamentu de Canaries de 2015 presentóse xunto con Podemos.[5]

Referencies editar

Enllaces esternos editar