Un ama de crianza, ama de cría, ama de lleche, nodriza o criandera ye una muyer que da de mamar a un lactante que nun ye'l so fíu; güei en desusu na mayor parte d'Occidente, l'empléu d'ames de crianza remontar a la prehistoria, y foi común hasta'l sieglu XIX p'alimentar a neños que les sos madres nun podíen o nun deseyaben faelo.

El futuru Lluis XIV cola so ama de cría

Servicios editar

El recursu a una ama de crianza podía tar motiváu por razones físiques —como nel casu de producción insuficiente de lleche, en partos múltiples nos qu'una sola persona nun puede satisfaer los requisitos de lactancia— o sociales: la profesionalización de la lactancia dexaba a la madre dedicase a otres ocupaciones —nel casu, por casu, de les élites romanes—, embrivir el periodu ente embaranzos —yá que el sistema endocrín inhibe de normal la concepción mientres la madre ta dando de mamar—, o a cencielles llibrase d'una xera percibida como socialmente desaparente pa les clases cimeres.

N'otres sociedaes, la xera nun taba acutada a los profesionales, sinón que yera parte del cuidu de los infantes compartíu ente toles madres del grupu. La profesionalización de la crianza, sociológicamente falando, foi unu de los medios que dexó a les muyeres pudientes lliberar del venceyu constante al cuidu domésticu que caracteriza al papel femenín nes sociedaes patriarcales y previes al sedentarismu de les civilizaciones neolítiques.

El desarrollu de fórmules más completes pa la lleche en polvu, afecha en munchos casos al sistema dixestivu del neñu llevó a la paulatina estinción de la institución de l'ama de crianza nos países desenvueltos.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar