Andréi Rubliov (en rusu: Андрей Рублёв) (¿13601430?) foi un relixosu y pintor rusu medieval consideráu como'l más grande iconógrafo de Rusia.

Andréi Rubliov
Vida
Nacimientu Principáu de Moscúdécada de de 1360[1]
Nacionalidá Principáu de Moscú
Muerte Monasterio de Andrónikov (es) Traducir[2]29 de xineru de 1430 (greg.)[3] (60/70 años)
Sepultura Monasterio de Andrónikov (es) Traducir
Causa de la muerte Peste
Alumnu de Teófanes el griego (es) Traducir
Oficiu pintor, iconógrafuiluminador
Trabayos destacaos Trinidad (Andréi Rubliov) (es) Traducir
Christ the Redeemer (en) Traducir
Archangel Michael (en) Traducir
Xéneru artísticu pintura de iconos (es) Traducir
Miniatura
Santoral
4 de xunetu
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu
andrey-rublev.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Hai poca información sobre la vida de Rubliov. Nun se sabe ónde nació, pero probablemente vivió nel monesteriu de la Santísima Trinidá y San Sergio en tiempos del patriarcáu de Nikon de Rádonezh, que se convirtió en higúmeno tres la muerte de San Sergio de Rádonezh en 1392.

Reconocencia editar

Andréi Rubliov foi canonizáu en 1988. La Ilesia Ortodoxa rusa celebra la so festividá'l 4 de xunetu. En 1959 inaugurar en Moscú el Muséu Andréi Rubliov, allugáu nel monesteriu de Andrónikov, onde s'esponen les sos obres. En 1966, Andréi Tarkovski realizó una película basada na so vida.

Obra editar

 
L'iconu de "La Trinidá" del Antiguu Testamentu. Galería Tretiakov de Moscú.

La primer obra de Rubliov data de 1405, cuando decoró con iconos y frescos la catedral de l'Anunciación del Kremlin de Moscú, xunto con Teófanes el Griegu y Prójor de Gorodéts.

Primeramente Rubliov foi ayudante de Teófanes el Griegu. Pero magar la obra de Rubliov caltiénse dientro de la tradición bizantina, tamién ye ciertu que se lliberar del escesivu hieratismo canónicu del arte tradicional bizantín (sía que non, el pintor rusu averar al arte llamao deuterobizantino). Anueva introduciendo flexibilidá nes figures y una espresión más humana y dulce nes actitúes y, especialmente, nes cares.

Decora tamién la catedral de l'Asunción na ciudá de Vladímir, en collaboración con Daniil Chiorny; dambos comparten la gloria de ser los más grandes iconógrafos rusos.

El celebérrimo iconu de "La Trinidá" ye la obra más famosa de Rubliov, pintáu probablemente ente 1422 y 1428 pa la Catedral de la Trinidá (Tróitski sobor, en:Old Katholikon of the Trinity Lavra) del monesteriu de la Trinidá y San Sergio. Rubliov representó a tres ángel que, según el rellatu bíblicu, foi la forma que tomó Dios p'apaecer ante Abraham y Sara en Mambré.

Rubliov omitió detalles escesivos. Como toles sos obres, “La Trinidá" carauterizar pola representación de les imáxenes más significatives. Tou someter a la idea única. Nel centru del iconu, un ánxel simboliza a Xesucristu (polo común, nel centru representaba l'ánxel que simbolizaba a Dios-Padre). El coloríu de les vestidures ye característicu de la iconografía de la so imaxe.

Detrás de Xesucristu atopa l'árbol verde del encinar de Mambré, símbolu de la vida eterna. A la derecha vemos l'ánxel que simboliza al Espíritu Santu. Detrás d'él, una llomba representa l'ascensu espiritual escontra'l cielu. Detrás del ánxel de la izquierda hai un edificiu que simboliza la casa de Dios, l'orde divín del universu. Los dos ánxeles, la llomba y l'árbol inclinar escontra la figura de Dios-Padre.

Rubliov representar n'apacible coloquiu, sumíos en fonda meditación. Xesucristu bendiz la mota cola cabeza del corderu degolláu, símbolu del sacrificiu de Jesús, y los dos ánxeles inclinen la cabeza en señal d'alcuerdu y obediencia. Estos apaecen cola cabeza selemente inclinada, xuníos pola concordanza espiritual, serenos, hasta paecería que murnios, pero en realidá la so allegría ye interior. Cuesta trabayo estremar los trés figures, pos tienen la mesma cara, como convidando al espectador a meditar sobre'l misteriu de la Santísima Trinidá. La paleta de Rubliov llogra xunir la fuercia contenida de la gama de colores del iconu colos matices apenes perceptibles de les tonalidaes claru y lluminosu, que paecen emitir una nidia lluz. La composición del cuadru basar na socesión rítmica de les llinies curves, que tresmiten la idea d'un círculu; les llixeres figures allargaes de los ánxeles faen xuegu coles contornes de la mota, la llomba, l'árbol y l'edificiu.

La guapura y harmonía del iconu, executáu con sorprendente inspiración y maestría, sirvieron de modelu escelsu a los artistes rusos de dómines posteriores.

Obres principales editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: http://satucket.com/lectionary/andrey_rublev.htm.
  3. Afirmao en: Find a Grave. Data de consulta: 29 agostu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar