El Kremlin de Moscú (rusu: Моско́вский Кремль, treslliteráu: Moskovskiy Kreml') ye un conxuntu d'edificios civiles y relixosos asitiáu nel corazón de Moscú, frente al ríu Moscova nel sur, la Plaza Roja nel este y el Xardín d'Alejandro nel oeste.

Kremlin de Moscú
Московский Кремль (ru)
Kremlin, centro histórico (es) Traducir, atraición turística, edificiu gubernamental, residencia oficial y punto de referencia (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Rusia Rusia
Capital (es) Traducir Moscú
Coordenaes 55°45′06″N 37°37′04″E / 55.751667°N 37.617778°E / 55.751667; 37.617778
Kremlin de Moscú alcuéntrase en Rusia
Kremlin de Moscú
Kremlin de Moscú
Kremlin de Moscú (Rusia)
Historia y usu
Atentado del Kremlin de Moscú de 2023 (es) Traducir
Usu residencia oficial
Arquiteutura
Arquiteutu/a Aristóteles Fioravanti (es) Traducir
Aloisio da Milano (es) Traducir
Palacio de las Facetas (es) Traducir
Pietro Antonio Solari
Superficie 27,5 ha
Patrimoniu
Instalaciones
Formáu por Tsarskaya Tower (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
El Kremlin y la Plaza Roja de Moscú
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
El Kremlin de Moscú. Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 527: Nun puede amosase la ubicación especificada porque nun esiste'l Módulu:Mapa de llocalización/datos: "Módulu:Mapa de llocalización/datos/Moscú Central".
Llugar Bandera de Rusia Rusia
Criterios Cultural: i, ii, iv, vi
Referencia 545
Inscripción 1990 (XIV Sesión)
Área Europa y América del Norte
Cambiar los datos en Wikidata

Ye'l más conocíu de los kremlin rusos ya inclúi cuatro palacios y cuatro catedrales, arrexuntaos nel interior d'un recintu delimitado pola Muralla del Kremlin, qu'inclúi les torres del Kremlin. El so nome tresformóse dende la dómina de la Xunión Soviética en sinónimu del gobiernu de Rusia, de manera similar a como asocede cola Casa Blanca pal gobiernu de los Estaos Xuníos.

Historia editar

Nos sieglos XI y XII yera una población eslava, con una pequeña ciudadela, la morada fortificada del boyardo de la llocalidá Kuchka. Na antigüedá la pallabra "kreml" usar pa denominar la parte cercada nel centru d'una ciudá. En 1147 fíxose mención de Moscú per primer vegada en 1156 escavóse un foso y alzóse una muralla de tierra. Pa finales del sieglu XII construyó un fuerte cercáu alredor de la colonia de mercaderes y artesanos que se rexuntaben en Moscú como nun abellugu. Nesi entós, toa Moscú ocupaba una tercer parte del área del actual Kremlin. En 1238 la ciudá oponer a les hordas mongoles y nel sieglu XIII, mientres el país recuperar de la devastación fecha polos tártaros y los mongoles, Moscú ganaba prominencia.

A principios del sieglu XIV Moscú apuerta a capital del principáu. Nel Kremlin constrúyese una fortaleza de piedra blanca y pasa por un periodu de reconstrucciones radicales:

  • Álzase una nueva y sólida muralla alredor de la fortaleza d'un perímetru de más de 1.600 metros y cávase un foso escontra l'este, frente al llanu (1339-1340).
  • El Kremlin convertir na residencia del Príncipe y la familia real de Moscú.
  • Construyéronse les catedrales de piedra blanca na parte sur de la llomba del Kremlin: la catedral de l'Asunción (1326), la Ilesia d'El nuesu Salvador (1330), la Catedral de San Miguel (1333), y nel centru del Kremlin foi llevantada una talaya, conocida como la torre del campanariu de San Iván (1329).

De 1344 a 1346 decoráronse toles ilesies con frescos ya iconos. So les órdenes del príncipe Dmitri Donskói llevantóse la xigantesca fortaleza de piedra blanca con nueve torres. La construcción terminar en dos años. Escontra finales del sieglu XV el Kremlin convertir nel centru de la cultura rusa. El principáu convertir nel estáu de Moscovia. Los doscientos años de llucha pa unificar a Rusia remataron cola nacencia del estáu centralizáu más grande d'Europa. Mientres los sieglos XV y XVII construyeron los monumentos arquiteutónicos que se caltuvieron hasta los nuesos díes. La construcción tresformó'l Kremlin, dándo-y una imaxe singular y tan común a tol mundu:

Nel sieglu XVII los vieyos edificios del Kremlin son modificaos y sometíos a un arreglu xeneral. Mientres les varies invasiones a Rusia (1605-1618), debilitada pol Tiempu de problemes, les tropes de la Mancomunidá de Polonia-Lituania tomaron Moscú y Kremlin del 27 de setiembre de 1610 al 4 de payares de 1612, hasta que fueron espulsaos pol alzamientu patrióticu de Rusia. De 1635 a 1656 son construyíes les Cámares del Patriarca y la pequeña Ilesia de los Dolce Apóstoles. La quema de 1710 destruyó tolos edificios de madera de la parte del noroeste del Kremlin.

En 1713, Moscú dexa'l sitiu a la nueva capital, San Petersburgu, y el Kremlin pasa a ser residencia temporal de la corte zarista. De 1776 a 1788 alzóse'l Senáu. En 1812, les fuercies de Napoleón ocuparon el Kremlin. Ente 1815 y 1835 realícense obres de restauración colos meyores arquiteutos de la dómina: O. Bové, K. Rossi y D. Gilardi. De 1838 a 1850 construyóse'l Gran Palaciu del Kremlin y de 1844 a 1851 alzar na llomba del Kremlin l'Armería.

Dempués de la Gran Revolución d'ochobre de 1917, Moscú volvió ser la capital. En marzu de 1918 el gobiernu soviéticu treslladar dende Petrográu a Moscú y ocupó el Kremlin. El Kremlin cerrar pa los visitantes. Los monesterios antiguos (Chúdov y d'Ascensión) fueron baltaos y sustituyíos por un edificiu del gobiernu (1932—1934). En 1935 l'águila bicéfala foi retirada de les torres del Kremlin siendo sustituyíes en 1937 por estrelles de rubinos (dimensión:3-3,75 metros).

De 1946 a 1958 restauráronse les catedrales, palacios y otros monumentos arquiteutónicos del Kremlin. En 1961 construyóse'l Palaciu de Congresos.

Dende 1955 el Kremlin ta abiertu al públicu y dende 1990 el Kremlin foi incluyíu, xunto cola Plaza Roja na llista de Patrimoniu de la Humanidá d'Unesco.[1]

En 1991 foi fundáu'l Muséu Estatal d'Historia y Cultura del Kremlin. Consta de l'Armería, Catedral d'Asunción, Catedral del Arcánxel Miguel, Catedral d'Anunciación, Muséu d'Artes Aplicaes y Usu Corriente de Rusia del sieglu XVII, conxuntu del Campanariu d'Iván el Grande y otros monumentos arquiteutónicos.

Nel complexu arquiteutónicu atópense tres edificios que son usaos como residencies oficiales del presidente de la Federación Rusa: el Palaciu del Senáu, el Gran Palaciu del Kremlin y la Escuela Militar o edificiu nᵘ14.

Arquiteutura del Kremlin editar

 
Vista aérea del Kremlin.
 
Los diques del Kremlin.

La Plaza de les Catedrales ye'l corazón del Kremlin. Ta arrodiada de seis edificios, incluyendo trés catedrales:

Hai amás, dos ilesies pertenecientes a los Patriarques Metropolitanos de Moscú:

  • La Catedral de los Dolce Apóstoles (1653-56)
  • La Ilesia de la Deposición del Mantu, construyida por artesanos de Pskov ente los años 1484-88 y afatada con frescos ya iconos ente 1627 y 1644.

La otra gran estructura ye'l Campanariu d'Iván el Grande, na esquina nordeste de la plaza, que marca'l centru exactu de Moscú y cuenta con una llapada eterna siempres encendida. Completáu en 1600, tien un altor de 81 metros. Hasta la Revolución Rusa, yera la estructura más alta de la ciudá, yá que taba prohibida la construcción d'edificios con un altor cimeru a la del campanariu. Cuenta con 21 campanes dispuestes pa dar l'alarma en casu d'un ataque enemigu.

 
Ilesia de los Dolce Apóstoles

La estructura non relixosa más antigua del Kremlin ye'l Palaciu de les Facetes (1491), que contién los tronos imperiales rusos. Foi mandáu construyir por Iván III (el Grande). El siguiente por orde d'antigüedá ye'l que foi'l primer llar de la familia imperial rusa, el Palaciu de los Terems. El Palaciu orixinal foi construyíu en dómina d'Iván III, pero la mayoría del mesmu data del sieglu XVII. El Palaciu de los Terems y el Palaciu de les Facetes tán coneutaos al traviés del Gran Palaciu del Kremlin. Ésti foi mandáu construyir por Nicolás I en 1838. Ye la mayor estructura del Kremlin, costó la suma de 11 millones de rublos pa la so construcción y más d'un billón de dólares pa la so renovación na década de los noventa. Contién, amás del apartamentu priváu del zar, el pisu inferior de la ilesia de la Resurreción de Lázaro (1393), que ye la estructura esistente más antigua del Kremlin y de too Moscú.

La esquina nordeste de la plaza ta ocupada pol Arsenal, que foi construyíu en dómina de Pedro'l Grande en 1701.

La seición noroeste cunta cola Armería del Kremlin. Construyida en 1851 al estilu del Neorrenacimientu, anguaño ye un muséu.

Edificios alministrativos y los museos del Kremlin editar

Monumentos

Política editar

La pallabra Kremlin ye frecuentemente utilizada pa referise al gobiernu de la Xunión Soviética (1922-1991) y a los sos miembros de mayor rangu (como xenerales, secretarios, xefes d'estáu, presidentes, ministros y miembros del comisionado). De la mesma que Downing Street referir al gobiernu inglés, l'Eliseo al gobiernu francés, la Moncloa al gobiernu d'España, la Casa Rosada al gobiernu d'Arxentina, la Palaciu de la Moneda al gobiernu de Chile, la Torre Executiva al gobiernu d'Uruguái o la Casa Blanca fai referencia al gobiernu d'Estaos Xuníos. Hasta ciertu puntu Kremlin sigue utilizándose pa referise a la política de Rusia. Kremlinoloxía referir al estudiu de la política Soviética.

Galería editar

 
Planu del Kremlin en 1917
 
Nun sobrevivió l'edificiu nel Kremlin: la Ilesia de San Xuan Bautista, la torre Borovítskaya y los Establos reales. VF Alekséiev, 1800
 
Giacomo Quarenghi. Vista de la Plaza de les Catedrales del Kremlin de Moscú. 1797. Muséu del Hermitage
 
Torre Salvador (Moscú)
 
Torre de Constantino y Helena. Una vegada que la puerta principal del Kremlin. A principios del sieglu XIX. Puertes taben previstes pa rellenales parcialmente

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Kremlin and Rede Square, Moscow». UNESCO Culture Sector. Consultáu'l 7 d'abril de 2015.

Enllaces esternos editar