Andrea Feldman

actriz estauxunidense (1948–1972)

Andrea Feldman (1 d'abril de 1948Nueva York – 8 d'agostu de 1972Nueva York) foi una actriz de cine d'Estaos Xuníos.

Andrea Feldman
Vida
Nacimientu Nueva York1 d'abril de 1948
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Nueva York8 d'agostu de 1972[1] (24 años)
Causa de la muerte caída (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu actrizactriz de cine
IMDb nm0271000
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Andrea Feldman, nació en Nueva York en 1948. Yera una curiosa roxa que se llució primero como modelu y depués como actriz.

Asistió a la "Escuela Quintano pa Mozos Profesionales", una escuela secundaria pa les artes escéniques.

Pudo llucise en cine gracies a que foi una superestrella y figura esclusiva del renombráu Andy Warhol.

Yera avecé de la trastienda de Max's Kansas City y del Hotel Chelsea. Foi pionera nuna actuación que calificó de "Showtime", na que realizó un striptease nuna mesa redonda, nel centru d'una habitación.

Se autodenomada "Andrea Warhol" y yera conocida polos sos amigos como "Andy la lloca ". Destacar pola so voz chillona y un estilu d'actuación histéricu, ya interpretaba de cutiu personaxes que s'atopaben fuera de control. Yera la meyor amiga de la tamién actriz Geraldine Smith.

Carrera editar

Filmografía editar

Actuó en tres películes de Warhol:

Tamién participó nun documental de 1970 llamáu Groupies, onde se refirió a sigo mesma por un llamatu que-y dio a los fans de Warhol; Andrea "Whips" Feldman.[2]

Nel 2008 mentar nel documental homenaxe a Wharhol tituláu Andy Warhol's Factory People.

Suicidiu editar

Feldman fíxose conocida pola so dependencia a les droguessobremanera anfetaminas.

El 8 d'agostu de 1972 a les 16.30 hs, quitóse la vida en saltando dende la ventana del trío catorce del edificiu del so apartamentu en Nueva York del 51 de la Quinta Avenida. Nes sos manes tenía un rosariu, una biblia y una llata de Coca-Cola.[3] Doce díes dempués de tornar d'Europa, convocara a dellos ex-novios, como'l poeta Jim Carroll, al apartamentu de los sos padres pa guardar lo qu'ella llamó'l so "últimu papel protagonista". Dexó una nota que dicía:

" Dirixo pal gran momentu. Toi nel mio camín hasta ellí con James Dean y Marilyn Monroe"

El so abrupta decisión precedió al estrenu de la so última película, na qu'ella tenía un papel enforma mayor que nes anteriores películes de Warhol, na qu'interpretaba a la fía de l'actriz Sylvia Miles. El so rendimientu llogró crítiques positives.

Según comentó Leee Black Childers, un artista y amigu de l'actriz:

"Munchos actores que trabayaben pa Warhol fixéronse pasar por llocos, pero Andrea realmente ser. Tenía un ensin fin de dineru pa tou, pero la so salú mental taba en serios problemes. Cuando ella sufría una crisis nervioses, los sos padres unviar a los hospitales estatales. Xusto primero que la película Heat estrenárase, ella sabía que taba a puntu de ser una estrella, entós tuvo un ataque de nervios, y el so médicu díxo-y a los sos padres que lo que precisaba yera un trabayu. Alcordanza que dicía "¿Qué se supón que tengo de faer? ¿ser camarera?"".[4]

Referencies editar

  1. Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 14176752z. Apaez como: Andrea Feldman. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. https://www.imdb.com/name/nm0271000/
  3. https://www.imdb.com/name/nm0271000/bio
  4. en:Andrea Feldman

Enllaces esternos editar