Aniceto Sela Sampil

xurista asturianu (1863–1935)

Aniceto Sela Sampil (13 de setiembre de 1863Mieres – 9 de mayu de 1935Uviéu) foi un xurista asturianu, rector de la Universidá d'Uviéu, miembru del Grupu d'Uviéu, y padre del tamién xurista Luis Sela Sampil.

Aniceto Sela Sampil
caderalgu d'universidá

Vida
Nacimientu Mieres13 de setiembre de 1863[1]
Nacionalidá España
Muerte Uviéu9 de mayu de 1935[2] (71 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu xurista
Miembru de Instituto de Derecho Internacional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Estudió Derechu na Universidá d'Uviéu, doctorándose n'Internacional na Central de Madrid. Foi designáu profesor de la Institución Llibre d'Enseñanza. En 1888 algamó plaza de catedráticu de Derechu Internacional Públicu y Priváu, na Universidá de Valencia. Treslladóse a la d'Uviéu, na que se xubiló en 1933. Foi rector de la mesma en 1900, secretariu de la so Xunta d'Estensión Universitaria dende 1898. Representó a la universidá asturiana nel Congresu Pedagóxicu Hispanoamericanu de Madrid y nos conceyos universitarios de Valencia, n'ochobre de 1902, y presidió la de Barcelona, en 1905. Foi direutor xeneral d'Enseñanza Primaria en 1919. En 1911 foi elixíu asociáu del Institutu de Derechu Internacional, y en 1921 miembru del mesmu. Presidió densde 1929 l'Asociación Francisco de Vitoria. Collaboró na Enciclopedia jurídica Seix y nel Boletín de la Institución Libre de Enseñanza.

En 1919 pronunció en Burdeos la conferencia: Concepción Arenal et le droit de la guerre, en Madrid: La Sociedad de las Naciones, y en 1929: Vitoria y los medios d'adquirir la soberanía territorial. Realizó unos brillantes comentarios al Rapport sur les mandats internationaux, de Henri Rolin. Tamién tradució del alemán el manual de Neumann Derecho Internacional Público Moderno. Foi maestru de notables discípulos, como Camilo Barcia Trelles, Adolfo Miaja de la Muela, el so fíu Luis Sela Sampil o César G.F. Castañón. Nel Boletín de la Institución Llibre d'Enseñanza asoleyó: Los procedimientos d'enseñanza en la Facultad de Derecho de la Universidad de Oviedo, Derecho Internacional Público y Derecho Internacional Privado, La misión moral de la Universidad, etc. Dellos de los sos postulaos fueron revolucionarios pal so tiempu. El so pacifismu tuvo mui influidu pol pensamientu de Concepción Arenal. Foi hermanu del escritor Inocencio Sela Sampil.

Obres editar

  • (1910) La Educación Nacional: hechos e ideas.
  • (1911) Manual de Derecho Internacional.
  • (1912) Curso popular de Derecho Internacional.

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Fermín Canella Secades
 
Rector de la Universidá d'Uviéu

1914 - 1917
Socesor:
Jesús Arias de Velasco