Asamblea Federal de Rusia

L'Asamblea Federal de Rusia (en rusu: Федеральное Собрание, tr.: Federalnoe Sobranie) ye la institución qu'exerz el poder llexislativu de la Federación de Rusia, acordies cola Constitución federal de 1993.

Asamblea Federal de Rusia
Datos xenerales
Tipu bicameralismu
Estáu Bandera de Rusia Rusia
Sede Moscú
Formáu por Duma Estatal
Conseyu de la Federación
Más información
gov.ru…
Cambiar los datos en Wikidata

L'Asamblea Federal, como órganu llexislativu bicameral, consta d'una cámara baxa, la Duma d'Estáu y una cámara alta, el Conseyu de la Federación. Ente que la Duma garantiza la representación popular direuta y encarna el principiu democráticu, el Conseyu de la Federación ye una cámara de representación territorial, na que s'atopen representaos los llamaos suxetos federales (entidaes federaes o territorios de Rusia) al traviés de delegaos nomaos por estes mesmes unidaes territoriales autónomes (correspuenden dos a cada territoriu, unu designáu pol so parllamentu y otru pol so órganu de gobiernu o pol so presidente). Coles mesmes, y anque como cañes del poder llexislativu dambes cámares exercen esta función constitucional, caúna d'elles tien asignaes determinaes funciones específiques o estremaes. Asina, la Duma ye l'órganu de control políticu del Gobiernu, y como tal ye la única llamada a conceder o refugar a ésti'l so enfotu; otra manera, namái al Conseyu de la Federación, como cámara de representación territorial, correspuende consentir en cualquier alteración de les fronteres interiores de la Federación, y ye tamién esclusiva la so capacidá pa convocar eleiciones presidenciales, destituyir al Presidente federal, nomar a los xueces del Tribunal Constitucional, autorizar l'usu de la fuercia armada, etc.

Los dos cámares del llexislativu funcionen xebradamente como órganos estremaos pero que componen una estructura institucional común -l'Asamblea-, y namái en ciertes ocasiones la Duma Estatal y el Conseyu de la Federación axuntar de manera conxunta. Los dos cámares del parllamentu tienen la so sede en Moscú, ciudá federal y capital de Rusia.

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar