Asamblea Nacional de Venezuela

L'Asamblea Nacional de la República Bolivariana de Venezuela ye l'órganu unicameral qu'exerz el poder llexislativu en dichu país. Ta conformada por 167 diputaos. Naz dempués de l'aprobación de la Constitución de 1999, reemplazando al anterior Congresu de la República, que yera un órganu bicameral.

Asamblea Nacional de Venezuela
(xxxvii llexislatura)
Datos Xenerales
País  Venezuela
Creación 15 d'avientu de 1999
Tipu Unicameral
Lideralgu
Presidente Omar Barboza, UNT-MUD
Presidente de la
Cámara baxa
Julio César Reyes, AP-Indep.
Segundu Vicepresidente Alfonso Marquina, PX-MUD
Secretariu Negal Morales, AD-MUD
Sub-secretariu José Luis Cartaya, Indep.-MUD
Líder de la Mayoría Juan Guaidó, VP-MUD
Estructura
Miembros 167
Composicion actual Asamblea Nacional Venezuela.svg
Grupos representaos

Oposición:

  96   MUD


  3   Bloque 16 de Julio[7]


  7   Prociudadanos[11]


Oficialismo:

  50   GPPSB


Independientes:

  1   Bloque Socialista[19]


Vacantes:

  7   Desincorporados[22][23][24]

  3   Sin representantes
Sedes
PalacioLegislativo2 fixed.jpg
Palaciu Federal Llexislativu
Caraques
Cronoloxía
Congresu de la República de Venezuela Asamblea Nacional de Venezuela
[editar datos en Wikidata]

Anguaño ye presidida por Omar Barboza, dende 2016 el so poder llexislativu foi jurídicamente cuestionáu pol gobiernu de Nicolás Maduro, por cuenta de que a los momentu de la juramentación el Parllamentu atópase en desacatamientu al Tribunal Supremu de Xusticia, esto postreru a pesar de que la constitución de manera esplícita señala que l'añu llexislativu empecipia'l 5 de xineru de cada añu y escuéyese una nueva direutiva. L'actual Asamblea instalóse'l 5 de xineru de 2016 y va exercer les sos funciones hasta'l 5 de xineru de 2021.

En periodos de recesos, la Comisión Delegada axunta un númberu de diputaos p'atender los asuntos pendientes de l'Asamblea hasta'l nuevu periodu de sesiones.

La Constitución de la República establez que'l poder llexislativu exercer pola Asamblea Nacional nel so Títulu V, Capítulu I, Seición Primer, artículu 186.

Anguaño tien una canal de televisión per internet denomináu Capitoliu TV.

Historia editar

Na Guerra d'Independencia editar

La hestoria del Congresu de Venezuela, como depositariu del Poder Llexislativu Federal, remontar al añu de 1811, cuando s'inaugura'l 2 de marzu, siendo'l Congresu más antiguu d'América Llatina. Darréu'l 5 de marzu nomó'l Triunviratu Executivu compuestu por Cristóbal Mendoza, Juan Gradia y Baltasar Padrón, siendo Mendoza el primer Presidente de Venezuela. El mesmu convocáu pa decidir la meyor clase de gobiernu pa Venezuela mientres va durar el cautiverio del Rei Fernandu VII en manes de Napoleón, mientres les sesiones del Congresu surdió la idea de declarar la Independencia d'España, concretándose'l 5 de xunetu de 1811 y posterior Firma del Acta d'Independencia, desamarrando la guerra con España. El 4 d'avientu d'esi mesmu añu promúlgase la primer Constitución Federal de Venezuela. Dende 1813 a 1817 nun s'axuntó en Venezuela nengún Congresu.

El Congresillo de Cariaco editar

Dende 1813 el Llibertador venía exerciendo'l Mandu Supremu ensin l'aprobación d'un Congresu, cuando Simón Bolívar reinicia la guerra en Venezuela en 1816, la so primer esmolición ye entamar una Asamblea en Santa Ana del Norte, en Margarita, que ratifique la so autoridá militar. Na so segunda espedición de los Cayos, el 28 d'avientu de 1816, Bolívar promete de nuevu en Margarita la so intención de convocar a un Congresu Nacional tan llueu les circunstancies dexar en tierra firme.

Asina'l Llibertador pasó a Guayana a asumir el mandu de les tropes y dirixir la campaña, Santiago Mariño en franca discordia col Llibertador, axunta'l Congresillo de Cariaco el 8 de mayu de 1817, al cual asistieron el Canónigu Madariaga, Luis Brión, Francisco Antonio Zea, Francisco Javier Maíz, Francisco Javier de Alcalá, Diego Vallenilla, Diego Antonio de Alcalá, Manuel Isava, Francisco de Paula Navas, Diego Bautista Urbaneja y Manuel Maneiro, y constituyéronse en Congresu de los Estaos Xuníos de Venezuela. Aparentemente esti Congresu respondía a la convocatoria qu'El Llibertador fixera nel so proclama de la Villa del Norte; pero esti Congresu nun tuvo efeutos práuticos pero ye importante señalar qu'intentó restaurar la Constitución Federal de 1811 ensin ésitu.

El Congresu de Angostura editar

El Congresu de Angostura, inauguráu'l 15 de febreru de 1819 por Simón Bolívar en Angostura (güei Ciudad Bolívar), representó'l segundu Congresu Constituyente de Venezuela. Foi ellaboráu nel contestu de les guerres d'independencia de Venezuela y de Colombia. Les sos pallabres tán recoyíes nel célebre Discursu de Angostura.

En 1818, a pesar de tar inda sol control español, los ímpetos independentistes siguieron y reactiváronse los ánimos constitucionales. El 15 de febreru de 1819, seis meses antes de la Batalla de Boyacá, axuntáronse representantes de Venezuela, Nueva Granada (anguaño Colombia) y Quito (anguaño Ecuador) en Angostura, Venezuela, onde s'instaló lo qu'históricamente se llamó'l Congresu de Angostura pa trabayar nel desarrollu d'una Constitución. Los representantes de Quito yeren pocos yá que inda s'atopaba sol control español.

El Congresu de Valencia editar

El Congresu Constituyente de Valencia convocáu por José Antonio Páez axúntase'l 6 de mayu de 1830, con 33 Diputaos de 48 qu'escoyeron nesi entós el cual tenía un enclín antibolivariana, nesti Congresu morrió definitivamente la Gran Colombia y naz el nuevu Estáu Venezolanu. Amás aprobó la Constitución del Estáu de Venezuela de 1830, de calter centralista que tuvo una vixencia de 27 años, hasta a la reforma de 1857 consecuencia de la fraxilidá del gobiernu conservador hasta l'entamu de la Guerra Federal en 1859.

Dempués de la Guerra Federal editar

Dempués del trunfu del Partíu Lliberal na Guerra Federal convocar a L'Asamblea Constituyente de la Federación pa crear una nueva Constitución basada nos principios federales. El 28 de marzu de 1864 los miembros de l'Asamblea Constituyente axuntaos en Caraques roblen la Constitución. Esti Congresu conformar igualmente dos Cámares, La del Senáu que representa a los Estaos de la Unión y la de Diputaos al Pueblu, esti Congresu encargar de les lleis y xeres namái federales.

Congresu de la República editar

L'Asamblea unicameral editar

Por Decretu l'Asamblea Nacional Constituyente el 25 d'agostu de 1999, suspendió les sesiones del Congresu de la República y amenorgar a la so Comisión Delegada, darréu'l 28 de marzu del 2000, la mesma Asamblea eslleir y cesaron nes sos funciones los Senadores y Diputaos que lu integraben, pa dar pasu a la Comisión Llexislativa Nacional que tendría un calter transitoriu p'afaer la llexislatura al nuevu Poder Llexislativu unicameral por cuenta de la aprobación d'una nueva carta magna pal país, l'antiguu Congresu pasa a denominase Asamblea Nacional y esaníciase la so condición de bicameral con Diputaos y Senadores a una sola Cámara de Diputaos.

La estinguida figura del Senáu de la República tuvo vixente en Venezuela dende la Promulgación de la Constitución Federal de los Estaos de Venezuela de 1811 hasta que foi derogada la Constitución de 1961 en 1999. Cola promulgación de la Constitución de 1999 suprimióse'l Senáu, pero calteniendo'l sistema federal vixente dende la so restauración en 1864.

Les funciones del Senáu asumir íntegramente la nueva Asamblea Nacional, siendo una de les principales representar a los Estaos, nel art 201 de la Constitución vixente establez: "los diputaos o diputaes son representantes del pueblu y de los Estaos nel so conxuntu, non suxetos o suxetes a mandatos nin instrucciones, sinón a la so conciencia. El so votu na Asamblea Nacional ye personal".

Funciones de la AN editar

Según l'Artículu 187 de la Constitución Nacional. Correspuende a l'Asamblea Nacional:

 
Edificiu Alministrativu de l'Asamblea Nacional de Venezuela.
  • Llexislar en materies de competencia nacional y sobre el funcionamientu de les distintes cañes del Poder Nacional.
  • Proponer enmiendes y reformes a esta Constitución, nos términos establecíos nésta.
  • Exercer funciones de control sobre'l Gobiernu y l'Alministración Pública Nacional, nos términos consagraos nesta Constitución y na llei. Los elementos comprobatorios llograos nel exerciciu d'esta función, van tener valor probatorio, nes condiciones que la llei estableza.
  • Entamar y promover la participación ciudadana nos asuntos de la so competencia.
  • Aldericar y aprobar el presupuestu nacional y tou proyeutu de llei tocante al réxime tributariu y al creitu públicu.
  • Autorizar los creitos adicionales al presupuestu.
  • Aprobar les llinies xenerales del plan de desarrollu económicu y social de la Nación, que van ser presentaes pol Executivu Nacional nel intre del tercer trimestre del primer añu de cada periodu constitucional.
  • Autorizar al Executivu Nacional pa celebrar contratos d'interés nacional, nos casos establecíos na llei. Autorizar los contratos d'interés públicu municipal, estatal o nacional colos Estaos.
  • Dar votu de censura al Vicepresidente Executivu y los Ministros.
  • Autorizar l'empléu de misiones militares venezolanes nel esterior o estranxeres nel país.
  • Autorizar al Executivu Nacional p'ayenar bienes inmuebles del dominiu priváu de la Nación, coles esceiciones de llei.
  • Autorizar a los funcionarios públicos p'aceptar cargos, honores o pagos de gobiernos estranxeros.
  • Autorizar el nomamientu del Procurador Xeneral de la República y de los Xefes de Misiones Diplomátiques.
  • Designar a los Rectores que conformen al CNE
  • Alcordar los honores del Panteón Nacional a los venezolanos pernomaos, qu'hayan emprestáu servicios eminentes a la República.
  • Velar polos intereses y autonomía de los Estaos.
  • Autorizar la salida del Presidente de la República del territoriu nacional por cinco díes.
  • Aprobar por llei los trataos o convenios internacionales que celebre l'Executivu Nacional.
  • Dictar el so propiu reglamentu y presupuestu de gastos.
  • Les demás que señale la Constitución y la llei.

Organización de l'Asamblea Nacional editar

 
Salón Elípticu, del Palaciu Federal Llexislativu, Sede de l'Asamblea Nacional.

Pa dirixir l'Asamblea Nacional los diputaos escueyen un Presidente, dos Vicepresidentes, un Secretariu y un Subsecretariu, por periodos d'un añu pola mayoría de los votos afirmativos de la Cámara, y amás van nomase Comisiones Permanentes, ordinaries y especiales y de la mesma Subcomisiones. Les Comisiones Permanentes, nun númberu non mayor de quince, van tar referíes a los sectores de l'actividá nacional. Igualmente podrá crease Comisiones con calter temporal pa investigación y estudiu, tou ello de conformidá col so Reglamentu. Podrán crease o suprimir les Comisiones Permanentes col votu favorable de les dos terceres partes de los sos integrantes. Nel receso de l'Asamblea Nacional funciona la Comisión Delegada.

Comisiones Permanentes editar

Les Comisiones Permanentes van cuntar con un númberu de diputaos impar non inferior a siete nin superior a venticinco. Pa la so integración va tomar en cuenta la preferencia polos Diputaos y Diputaes, el Presidente y Vicepresidente de la Comisión Permanente escoyer el Presidente de l'Asamblea Nacional. Les Comisiones funcionen nel Edificio José María Vargas

Les Comisiones Permanentes tán establecíes nel Reglamentu d'Interior y d'Alderiques de l'Asamblea Nacional aprobáu n'avientu de 2010.

Periodu Llexislativu 2018-2019 editar

Comisión Presidente Vicepresidente
1 Comisión Permanente de Política Interior Delsa Solórzano (UNT) Gaby Arellano (VP)
2 Comisión Permanente de Política Esterior, Soberanía ya Integración Luis Floríu (VP) José Brito (PX)
3 Comisión Permanente de Contraloría Freddy Superlano (VP) Conrado Pérez (PX)
4 Comisión Permanente de Finances y Desarrollu Económicu Rafael Guzmán (PX) Andres Eloy Camejo (AD)
5 Comisión Permanente d'Enerxía y Petroleu Luis Aquiles Moreno (AD) Elías Matu (UNT)
6 Comisión Permanente de Defensa y Seguridá Edgar Zambrano (AD) Sergio Vergara (VP)
7 Comisión Permanente de Desarrollu Social Integral José Manuel Olivares (PX) José Trujillo (AD)
8 Comisión Permanente de Cultura y Recreación Freddy Paz (UNT) Marco Sopapu (PX)
9 Comisión Permanente d'Ambiente, Recursos Naturales y Cambéu Climáticu Luis Parra (PX) Orlando Ávila (UNT)
10 Comisión Permanente de Pueblos Indíxenes Gladys Guaipo (AD) Ezequiel Pérez (AD)
11 Comisión Permanente de Poder Popular y Medios de Comunicación Jony Rahal (PX) Olivia Lozano (VP)
12 Comisión Permanente de Ciencia, Teunoloxía ya Innovación Luis Lipa (PX) Maribel Guedez (UNT)
13 Comisión Permanente de Cultos y Réxime Penitenciariu Carlos Lozano (CAMINA) Dennis Fernández (UNT)
14 Comisión Permanente de la Familia Mariela Magallanes (LCR) Karin Salanova (PX)
15 Comisión Permanente d'Alministración y Servicios Nora Bracho (UNT) José A. España (PX)

Periodos y recesos editar

L'Asamblea tien dos periodos de sesiones ordinaries al añu. El primeru empieza'l 5 de xineru o'l día posterior más inmediatu y termina el 15 d'agostu. El segundu empieza'l 15 de setiembre o'l día posterior más inmediatu y termina el 15 d'avientu. Mientres duren los recesos, una Comisión Delegada encargar de les responsabilidaes de l'Asamblea.

Tipu de Mayoríes editar

Pa l'aprobación de les distintes lleis nomaes enantes ríquense distintos tipos de mayoría. Por casu atópase la mayoría simple, esto ye, la metá más unu de los diputaos presentes, que s'utiliza en toles decisiones que se someten a votación con esceición d'aquelles nes que la Constitución esixe otra mayoría, y plantega que les decisiones tomar pola mayoría de los votos de los asistentes. Otru tipu de mayoría que s'utiliza na Asamblea ye la de les 3/5 partes de los diputaos, p'aprobar la Llei Habilitante al Presidente de la República, pa emitir votu de censura contra'l Vicepresidente o los Ministros ye dicir de 101 Diputaos.

Per otra parte, na Asamblea Nacional riquir de mayoría calificada, nes que les decisiones tomar polos 2/3 de los votos, ye dicir de 112 Diputaos pa convocar a una Asamblea Constituyente o Reforma a la Constitución, aprobar les Lleis Orgániques, nomar y remover a los Maxistraos del TSJ, miembros del Poder Ciudadanu, los Rectores del CNE y someter a referendu aprobatoriu les Lleis.

Xunta Direutiva actual editar

Diputaos editar

 
Hemiciclu de Sesiones de l'Asamblea Nacional.

Acordies cola Constitución los diputaos “son representantes del pueblu y de los Estaos nel so conxuntu, non suxetos a mandatos nin instrucciones, sinón solo a la so conciencia. El so votu na Asamblea Nacional ye personal”. El so mandatu dura cinco años.

Son escoyíos trés Diputaos per cada Entidá Federal, y trés de los cualos son llexisladores especiales escoyíos polos pueblos indíxenes, en votación universal, direuta, personalizada y secreta per mediu de representación proporcional, según la base poblacional del 1,1% de la población total del país. Los Diputaos pueden ser reelixíos ensin llende por cuenta de la aprobación de la Enmienda Nᵘ 1. de la Constitución Nacional el 15 de febreru de 2009, tornando al réxime qu'establecía l'anterior Constitución de 1961 establecía la reeleición indefinida, amás los Diputaos tienen un suplente, escoyíos nel mesmu procesu.

Los diputaos tienen d'aprobar los proyeutos de llei por qu'ésti conviértase en llei, pero'l presidente tien poder de vetu. Nesi casu, l'Asamblea Nacional reconsidera'l proyeutu de llei. El Presidente y los Vicepresidentes de l'Asamblea promulgar, el proyeutu de llei convertir en llei, entá ensin la firma del Presidente de República.

Los Diputaos que sían escoyíos pa ocupar otros cargos públicos en Gobiernu Nacional, Estadal o Municipal pierde'l mandatu popular y per ende la inmunidá parllamentaria, pero en casu que seya necesariu un retiru pueden solicitar permisu a la Cámara pa dixebrase temporalmente del so puestu.

Requisitos pa ser diputáu editar

  • Ser venezolanu o venezolana por nacencia o por naturalización, a lo menos, quince años de residencia nel territoriu venezolanu.
  • Ser mayor de ventiún años d'edá.
  • Morar cuatro años consecutivos na Entidá Federal correspondiente antes de la fecha de la eleición.
  • Nun pueden ser Diputaos el Presidente de la República, Vicepresidente Executivu, los Ministros, el Secretariu de la Presidencia de la República, los Presidentes y Direutores de los Institutos Autónomos del Estáu, hasta dempués de tres meses de la separación del so cargu.
  • Nun pueden ser Diputaos los Gobernadores y Secretarios de Gobiernu de los Estaos y del Distritu Capital, hasta tres meses dempués de la so separación absoluta del cargu, o funcionarios municipales, estadales y nacionales.

Diputaos por Estáu Periodu 2016-2021 editar

Bandera Escudu Entidá Federal Diputaos Mapa
    Amazones 3  
    Anzoátegui 8  
    Apure 5  
    Aragua 9  
    Barinas 6  
    Bolívar 8  
    Carabobo 10  
    Cojedes 4  
    Delta Amacuro 4  
  Dependencies Federales Nun tien  
    Distritu Capital 9  
    Falcón 6  
    Guárico 6  
    Lara 9  
    Mérida 6  
    Miranda 12  
    Monagas 6  
    Nueva Esparta 5  
    Portuguesa 6  
    Sucre 6  
    Táchira 7  
    Trujillo 5  
    Vargas 4  
    Yaracuy 5  
    Zulia 15  
  Representación Indíxena
Región Occidente, Oriente y Sur
3  
    Venezuela 167  

Eleiciones de la AN editar

El siguiente cuadru representa'l númberu de diputaos electos por partíu, sicasí, dellos partíos pueden tener representación mientres dalgún tiempu na Asamblea Nacional ensin qu'esto apaeza reflexáu nesti cuadru.

Añu 2000 editar

  Asamblea Nacional de
Venezuela en 2000
 
  92   Movimientu V República  1   PPT  6   MAS  3   LCR  9   Otros partíos   3   UNT  5   PX  33   AD  6   PV  1   Converxencia  6   COPEI

N'agostu de 2000 instálase l'Asamblea Nacional de Venezuela per primer vegada, entós les fuercies polítiques dientro del parllamentu axuntar en dos bloques, unu pro-Chávez y otru opositor que depués se denominaríen Bloque del Cambéu y Bloque pola Autonomía Parllamentaria respeutivamente.[25][26] El Bloque del Cambéu axuntaba 115 parllamentarios de partíos que non necesariamente teníen afinidá por Hugo Chávez como Proyeuto Venezuela o Un Nuevu Tiempu pero que sofitaron el bloque hasta 2001. Nos meses de payares y avientu d'esi añu'l MAS entós pro-Chávez québrase, denominándose l'ala opositora de 13 curules como MAS- (MAS-menos) y el restu del chavismu MAS+ (MAS-más) que depués formaría los partíu Podemos. Les diferencies pola aprobación d'una Llei Habilitante faen qu'un grupu de 6 diputaos del MVR abandonen el partíu creando Solidaridá y Tresparencia. Rematando l'añu 2001 el Bloque del Cambéu cuntaba con 86 parllamentarios. El 14 de xunu de 2003 naz el partíu Vamos tres la separación de dos parllamentarios del acabante crear Podemos, esi añu'l partíu OFM tamién se desliga del chavismu quedando un total de 83 parllamentarios nel Bloque del Cambéu y 82 nel Bloque pola Autonomía Parllamentaria.[27]

Partíu políticu Nᵘ
Movimientu V República 92
Aición Democrática 33
Proyeuto Venezuela 6
COPEI 6
Movimientu al Socialismu (MAS) 6
Primero Xusticia 5
Converxencia 4
Un Nuevu Tiempu 3
La Causa R 3
Conseyu Nacional Indiu de Venezuela 3
Alianza Bravu Pueblu 1
Patria Pa Toos 1
Movimientu Independiente Ganamos Toos 1
Pueblos Xuníos Multiétnicos d'Amazones 1
Total 165 escaños

Añu 2006 editar

La segunda Asamblea Nacional venezolana foi electa nes Eleiciones parllamentaries de 2005. Dempués del llamáu a l'astención de la oposición venezolana, l'Asamblea Nacional electa tuvo compuesta dafechu por oficialistas; de los 167 diputaos electos namái dos nun llograren el curul per mediu de la Alianza del Cambéu Revolucionariu conformada polos partíos MVR, Podemos, PPT, PCV, UVE, UPV, MEP, ente otros, siendo los diputaos de los partíos Amansa y FUNDACIDI los únicos en consiguir el so cargu ensin necesidá de la coalición.[28] El partíu UVE que participó como plataforma eleutoral llogró 4 diputaos que, al empecipiar les sesiones al parllamentu sumar al MVR.

A partir de 2006 siquier unos 20 diputaos fueron desvenceyaos de l'Asamblea Nacional pa ocupar otros cargos na alministración pública, siendo ocupaos los sos puestos polos suplentes.[29] En 2007 cola propuesta de creación d'un partíu qu'axuntara les organizaciones polítiques que sofitaren a Chávez empecipien una serie de cambeos dientro de les conformances de los partíos dientro del parllamentu, asina surde'l Partíu Socialista Xuníu de Venezuela (PSUV), dando llugar a los trespasos de dellos partíos a la nueva organización, Podemos y PPT pierden la metá de los sos diputaos al sumase al PSUV, según el MEP, UPV, MIGATO, La mio Xente y LLAGU pierden representación total pola mesma causa, anque depués los diputaos de les bancaes del MEP y UPV reincorporar a los sos partíos al nun llograse la fusión con estos y el PSUV.

A finales de 2007 Podemos se deslinda dafechu del chavismu quedando colos 7 diputaos que tenía dempués de la conformanza del PSUV, pasando a ser l'únicu partíu opositor dientro de l'Asamblea Nacional. En 2008 son espulsaos 6 diputaos del PSUV,[30] conformando'l partíu Nuevu Camín Revolucionariu (NCR) integráu por 4 diputaos y el Movimientu Ecolóxicu de Venezuela (MOVEV) con 2 diputaos[31] estos diputaos espulsaos del partíu oficialista son denominaos "disidentes".

Asamblea Nacional de
Venezuela en 2005
 
  114   Movimientu Quinta República  15   Podemos  11   Patria Pa Toos  8   Partíu Comunista de Venezuela   4   Unidá de Vencedores Eleutorales  2   Conseyu Nacional Indiu de Venezuela  2   La mio Xente  11   Otros partíos
Partíu políticu Nᵘ
Movimientu V República 114
Podemos 15
Patria Pa Toos 11
Partíu Comunista de Venezuela 8
Unidá de Vencedores Eleutorales 4
Conseyu Nacional Indiu de Venezuela 2
La mio Xente 2
Movimientu Eleutoral del Pueblu 1
Unidá Popular Venezolana 1
Movimientu Independiente Ganamos Toos 1
Pueblos Xuníos Multiétnicos d'Amazones 1
LLAGU 1
Movimientu Xuníu de Pueblos Indíxenes 1
FUNDACIDI 1
Abrebrecha 1
Amansa 1
UPPI-FIORP 1
Independiente 1
Total 167 escaños

Añu 2011 editar

  Asamblea Nacional de
Venezuela en 2012
 
  98   PSUV-PCV   65   Mesa de la Unidá Democrática  2   Patria Pa Toos

A diferencia del periodu llexislativu 2006-2011, el oficialismo nun cuntó con mayoría calificada, qu'en Venezuela se llogra coles 2/3 partes de los diputaos del parllamentu, pa un total de 110 curules, sicasí si algama a llograr 83 curules (tien 95) que-y dexaría aprobar y modificar la mayoría de les lleis, incluyendo presupuestos pero quitando la creación, cambéu de lleis orgániques, reformes constitucionales y convocar a una Asamblea Nacional Constituyente.

Antes d'empecipiar sesiones, l'Asamblea Nacional del periodu anterior aprobara una Llei Habilitante, qu'autorizó al Presidente de la República a dictar Decreto con Rangu, Valor y Fuercia de Llei en materia económico, social y financiera por un periodu de 18 meses, sobre la base de establecer nel artículu 203 de la Constitución de 1999.[32]

Partíu políticu Nᵘ
Partíu Socialista Xuníu de Venezuela 95
Aición Democrática 14
Un Nuevu Tiempu 12
Primero Xusticia 9
Copei 7
Independientes 10
Proyeuto Venezuela 3
La Causa R 3
Partíu Comunista de Venezuela 3
Monagas Patriota 2
Movimientu Progresista de Venezuela 2
Avanzada Progresista 1
Alianza Bravu Pueblu 1
Converxencia 1
TOTAL 165 escaños

Añu 2016 editar

  Asamblea Nacional de
Venezuela en 2016
 
  55   GPPSB   112   MUD

La composición de l'Asamblea Nacional de la República Bolivariana de Venezuela nel periodu constitucional 2016-2021, describe la distribución de los diputaos en grupos parllamentarios, d'alcuerdu a los escaños llograos polos partíos políticos nes eleiciones del 6 d'avientu de 2015.

El 5 de xineru de 2016 empecipióse'l periodu constitucional del Poder Llexislativu Nacional, con un total de 167 diputaos electos n'avientu de 2015.

Bancaes editar

El siguiente cuadru amuesa la composición de l'Asamblea Nacional, pal periodu constitucional llexislativu 2016-2021.[33]

Partíu políticu !Diputaos


Mesa de la Unidá Democrática 108
3
Prociudadanos 1
Bloque opositor 112
Gran Polu Patrióticu Simón Bolívar 52
Disidentes Chavistas 3
Bloque oficialista 55
TOTAL 167

Tien De tomase en considerancia que, de 167 diputaos escoyíos, hai cuatro que la so eleición foi impugnada polos maxistraos del TSJ nomaos n'avientu, posterior a resultaos del procesu eleutoral del 6 d'avientu de 2015, por diputaos de l'Asamblea Nacional saliente, más tarde los 3 diputaos del Bloque Opositor, fueron juramentados el 6 de xineru de 2016, desincorporados voluntariamente, pa finalmente ser incorporaos nuevamente a l'Asamblea Nacional el 28 de xunetu de 2016. El día 15 de payares de 2016 los trés diputaos indíxenes solicitaron per segunda vegada la so desincorporación pa facilitar les meyores de les negociaciones col gobiernu. (http://sumarium.com/diputaos-de-amazones/)

Presidentes de l'Asamblea Nacional editar

Nome Periodu Partíu políticu
Willian Lara 2001 - 2002 MVR
Francisco Ameliach 2003 - 2004 MVR
Nicolás Maduro 2005 - 2006 MVR
Cilia Flores 2006 - 2010 MVR/PSUV
Fernando Sotu Rojas 2011 - 2012 PSUV (GPP)
Diosdado Cabello 2012 - 2015 PSUV (GPP)
Henry Ramos Allup 2016 - 2017 AD (MUD)
Julio Borges 2017 - 2018 PX (MUD)
Omar Barboza 2018 - presente UNT (MUD)

Sede de l'Asamblea Nacional editar

L'Asamblea Nacional, atópase establecida na ciudá de Caraques nel Palaciu Federal Llexislativu, o Capitoliu Federal,[34] construyíu mientres el periodu d'Antonio Guzmán Blanco en 1872.[35] El salón Elípticu ye'l más importante y ye usáu p'actos protocolares nél atopa'l llibru del acta d'independencia robláu'l 5 de xunetu de 1811, una magnífica coleición d'obres d'arte de próceres de la independencia, y na so cúpula del llau internu atópase la obra d'arte del pintor venezolanu Martín Tovar y Tovar la cual representa la Batalla de Carabobo, y per fuera ye una cúpula elíptica dorada con bañu d'oru y na cumal atopa la Bandera Nacional.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Los diputaos de LCR son Bolivia Suárez, José Prat, Americo de Grazia, Mariela Magallanes
  2. Los diputaos de MPV son Simón Calzadilla, José Luis Pirela
  3. El diputáu de Copei ye Franklyn Duarte
  4. El diputáu de CC ye Williams Gil
  5. El diputáu de PV ye Carlos Berrizbeitia
  6. El diputáu independiente ye Carlos Lozano
  7. https://www.lapatilla.com/site/2017/11/14/diputaos-opositores-crean-la-fraccion-parllamentaria-16-de-xunetu/
  8. El diputáu de ABP ye Richard Blanco
  9. El diputáu de Converxencia ye Biaggio Pilieri
  10. El diputáu de VV ye Juan Pablo García
  11. http://www.el-nacional.com/noticias/politica/dos-diputaos-abandonaron-mud-pa xunise-una-nueva-alianza-opositora_210993
  12. Los diputaos del PCV son, Pedro Eusse, Edgar Lucena, Carolus Wimmer, Edardo Linarez, Oscar Figuera, Yul Jabour
  13. Los diputaos del PPT son, Raiza Carrilo, Carlos Martínez, Lucila Pacheco, Ilenia Medina
  14. Los diputaos de Tupamaro son, Jaime Rengifo, Amílcar Sanoja, Ares Di Fazio
  15. Los diputaos de PODEMOS son Didalco Bolívar, Héctor Argañal
  16. Los diputaos de VBR son Sandra D'Amelio y Ana Salas
  17. El diputáu de APC ye José Rafael Lluna y Andrés Avelino Álvarez
  18. Los diputaos de AP son Teodoro Campos, María Teresa Pérez, Julio César Reyes
  19. http://www.el-nacional.com/noticias/politica/estos trés diputaos-chavistas-crearon-nuevu-bloque-parlamentu_196499
  20. El diputáu de FBA ye Eustoquio Contreras
  21. https://www.noticiasdevenezuela.org/2017/07/03/bien-clarín-german-ferrer-yo-sigo-siendo-del-psuv-nun m'espulsaron--nin-y tarrezo/amp/
  22. http://www.el-nacional.com/noticias/asamblea-nacional/echo voz de-tsj-desincorporacion-los-diputaos-amazones_74803
  23. http://www.el-nacional.com/noticias/politica/diputado-del-psuv-suspendido-por-tsj-mantiene-bajo-perfil_20701
  24. Los diputaos desincorporados son Nirma Guarulla, Julio Ygarza, Nicia Maldonado y Romel Guzamana
  25. «Diputaos a l'Asamblea Nacional de Venezuela. Periodu 2000-2005» (14 d'ochobre de 2005). Archiváu dende l'orixinal, el 14 d'ochobre de 2005. Consultáu'l 14 de xineru de 2016.
  26. «Asamblea Nacional» (8 d'abril de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'abril de 2007. Consultáu'l 14 de xineru de 2016.
  27. Juan Francisco Alonso (4 de xunu de 2003). «[http://infovenezuela.org/democracy/attachments-spanish/T1%20ST01%20N6%20Xunu%202003%20Batalla%20por%20el%20Reglamentu%20de%20la%20AN.pdf 'Gobiernu Pretende Legitimar la so Dictadura nel Parllamentu']». El Universal. Consultáu'l 27 de xineru de 2014.
  28. «L'Asamblea Nacional tien diverses tonalidaes de coloráu». El Nacional (17 de mayu de 2008). Consultáu'l 13 de xineru de 2016.
  29. «nacional-yá-ye-otra Ensin eleiciones, l'Asamblea Nacional yá ye otra - Guia.com.ve». Cadena Global (18 de mayu de 2008). Consultáu'l 14 de xineru de 2016.
  30. Luigino Bracci (1 de mayu de 2008). «Psuv espulsa a Henry Falcón, Wilmer Azuaje, Wilmer Pérez y Luis Díaz». Archiváu dende l'orixinal, el 1 de mayu de 2008. Consultáu'l 13 de xineru de 2016.
  31. Pedro Pablo Peñaloza (30 d'abril de 2008). «Tascón crea partíu Nuevu Camín Revolucionariu». Archiváu dende l'orixinal, el 1 de mayu de 2008. Consultáu'l 14 de xineru de 2016.
  32. «Constitución de la República Bolivariana de Venezuela - Articulo 203» (28 de mayu de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 28 de mayu de 2014. Consultáu'l 13 de xineru de 2016.
  33. «Divulgación Eleiciones Parllamentaries - 6 d'Avientu de 2015». Consultáu'l 13 de xineru de 2016.
  34. «Palaciu Federal Llexislativu de Venezuela (Capitoliu Federal)». Consultáu'l 13 d xineru de 2016.
  35. «Palaciu Federal Llexislativu». Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xunetu de 2013. Consultáu'l 13 d xineru de 2016.

Enllaces esternos editar