Atafu

Atolón de coral en Tokeláu.

Atafu, d'antiguo conocida como "Grupu del Duque de York" ye un grupu de castros de coral en Tokeláu nel sur del océanu Pacíficu. Con una superficie de 2,5 km², ye la más pequeña de les trés islles que constitúin Tokeláu, y ta compuesta d'un atolón qu'arrodia una llaguna central con una superficie de 15 km². L'atolón ta unos 800 quilómetros al sur del ecuador a 8°35′S 172°30′W / 8.583°S 172.500°O / -8.583; -172.500.

Atafu
Situación
ReinosBandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda
GrupuBandera de Tokeláu Tokeláu
Tipu ciudá
Asitiáu en Océanu Pacíficu
Coordenaes 8°34′S 172°30′W / 8.56°S 172.5°O / -8.56; -172.5
Atafu alcuéntrase n'Océanu Pacíficu
Atafu
Atafu
Atafu (Océanu Pacíficu)
Datos
Población 541[1]
Fusu horariu UTC+13:00
Cambiar los datos en Wikidata

El principal asentamientu atópase na zona noroeste del atolón. L'atolón ye aproximao de forma triangular y zarra una llaguna de cinco quilómetros de norte a sur per cuatro quilómetros d'este a oeste nel so puntu más anchu. Ye llanu, la so máxima altitú ye de tan solo cinco metros, y tien una vexetación exuberante con palmeres cocoteras.

El llau oriental de la llaguna ye cuasi una franxa de tierra continua con una curtia interrupción entemedia. En contraste, la parte occidental ta compuesta de petones y delles islles distintessobremanera en forma de V invertida de la Islla Atafu nel norte, Alofi, que s'estiende na llaguna del petón occidental, y la islla en forma de L de Fenualoa nel suroeste. La pequeña islla Tamaseko atópase na llaguna cerca de Alofi.

El petón que coneuta les islles del atolón ye pocu fondu lo que dexa caminar ente les islles cuando hai marea baxa. Por ello nun esiste pasu de botes escontra la llaguna, magar l'océanu ye por demás fondu en proximidaes del petón. Esto dexa bones zones pa fondiar embarcaciones, anque tamién fai qu'esistan mares revueltos en cercaníes del petón. La planitud del atolón y el so allugamientu dientro de la zona de los ciclones resultó dacuando en daños les propiedaes de la isla. La esistencia de Atafu puede llegar a tar amenazada pola xubida del nivel del mar que podría producise pola mor del calentamientu global.

Ye probable que los polinesios visitaren la islla na prehistoria, pero que nun tuvieren un asentamientu permanente. L'atolón foi afayáu por John Byron, en 1765 cuando saleaba a bordu del HMS Dolphin.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

 
Artículu de traducción automática a partir de "Atafu" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.